Even van me afschrijven en om tips te vragen hoe ik hier zeker achter kan komen........ Vorige week zaterdag hebben we de verjaardag van vl gevierd voor de vriendengroep. De meeste hiervan nemen altijd de kinderen mee. Met als gevolg dat er dus 5 "vreemde" kinderen boven lagen en die gingen niet zo heel makkelijk slapen waardoor sommige ouders uiteindelijk aardig lange tijd bij de kinderen boven hebben gezeten. Er lagen er twee in ons bed en eentje op de speelkamer daar zijn geen aanwijzingen over het geslacht van ons derde kindje. Maar er lagen er ook twee op de babykamer en daar is dus wel zichtbaar wat voor geslacht je krijgt als je de kledingkast en commode la openmaakt. Als je je normaal als gast gedraagt en overal af blijft is aan de buitenkant (lakentjes accessoires ect) niets van het geslacht te zien. Maar nu is de twijfel sinds gisteren toe geslagen of de vaders (deze zijn het langst boven geweest bij de kinderen) toch niet zo brutaal geweest zijn om even te neuzen in de kasten dit omdat ik gisteren op de kindermiddag van de carnaval van een van de aanwezige personen op ons feestje de vraag kreeg of we echt niet wisten wat het werd. Toen ik nee zei, wat we tegen iedereen zeggen (niemand weet het, alleen vl en ik) reageerde zei met jaja en een smerig lachje. Op dat moment stond ik er niet zo bij stil om te vragen hoezo? maar later begon ik argwaan te krijgen over de zaterdag ervoor en wat er boven gedaan zou kunnen zijn. Morgen met de optocht kijken zien we ze allemaal weer en wil hier toch wel graag achter komen. Ivm nachtdienst vl en mijn zwangerschap zijn wij gisteravond niet mee gaan stappen, maar ik zit me nu ook best op te jagen dat ze onder het genot van (te veel) bier het geslacht verder het dorp in gebracht zouden kunnen hebben. Rechtuit vragen is wel heftig omdat het misschien toch wel een hele verdenking is waar ik geen concrete aanwijzingen voor heb alleen reactie van vriendin. ik dacht ook al om te wachten tot de bevallen en dan bij geboorte in de groepsapp sturen "de baby is geboren, wie het geslacht wil weten vraag maar aan J&J. Geef mezelf ook al de schuld dat ik maar alle kasten leeg had moeten halen met spullen die het geslacht verraden.
Heel vervelend. Maar ik persoonlijk zou er niet over beginnen. Voor het zelfde geld lopen ze je alleen maar bewust te jennen zodat je het per ongeluk verklapt.
Vervelend dat ze in je kast rondneuzen, daar zou ik ook niet blij mee zijn. Maar is het zo een ramp dat ze weten wat het geslacht is?
Het zou idd niet netjes zijn als ze de kastjes hebben open gedaan en zo het geslacht zijn te weten gekomen maar ik vind het deels ook je eigen "schuld". Ik zou iig niet 5 kindjes en zoveel vrienden boven laten zonder mijn toezicht. En al helemaal niet in d babykamer als die al deels klaar is naar het geslacht. Maar dat ben ik. Zou iig niet dat appje sturen als de kleine er is. Vind het heel boos en arrogant overkomen. Zou er nikszelf van zeggen naar wanneer ze weer zon aparte opmerking maken zou ik degene wel uitvragen. Hoe kom je erbij dat wij hert weten dan? Van wie heb je dat gehoord enz?
Maar als ze zegt: van wie heb je dat gehoord. Dan insinueert dat ze het weet terwijl ze zegt van niet.
het zijn volwassen mannen dacht ik..... Meestal vertrouw je vrienden toch wel.......dacht dat ik dat bij deze ook kon, maar na de opmerking van gisteren twijfel ik. Eerder deze week ik deze gedachten nog niet in me op gekomen tot gisteren na die opmerking! Het is toch onmogelijk om de hele avond mee boven te gaan zitten als gastvrouw zijnde.
Tjah dat zou je wel verwachten ja. Nogmaals, ikzou het niet doen..zoiezo 5 kids al niet en op de babykamer of in mijn eigen bed.
Ik zou er niet over beginnen. Je weet het niet zeker. Dus ze kunnen het altijd ontkennen. Mensen met enig gevoel voor fatsoen zouden niet in andermans kasten koekeloeren (ik begrijp dus heel goed dat je ervan baalt!), maar je hebt altijd mensen die zich niet kunnen bedwingen. En je hebt ze de gelegenheid gegeven, dus ja ... Als je dit hard gaat spelen, komt er geheid ruzie van en ga je vrienden kwijtraken.
Ik zou het laten voor wat het is. Je gaat je laatste weken in je kunt je energie wel ergens anders in steken denk ik zo.
En als ik even aan mezelf terugdenk in die periode: als zwangere kun je ook nogal hormonaal zijn, dus een beetje doorschieten in emotie . Hopelijk denk je later: ach waar heb ik me druk over gemaakt ...
Ik zou er voor kiezen om met hun vrouwen langs hema te gaan en dan stiekem (ze moeten je zeker zien) met kleertjes voor het andere geslacht. Of een namenlijstje ofzo laten slingeren. Krijgen ze thuis van zelf discussie ! XXXX
Ik zou er niks mee doen. Je hebt geen enkel bewijs, alleen een aanname op basis van één opmerking, die net zo goed een grapje kan zijn. Zelfs al zouden ze in de kast of la hebben gekeken, dan kan er nog steeds een logische verklaring achter zitten. Een van de kinderen die de kast/la open heeft gedaan of dat ze dachten dat er misschien billendoekjes in de commode zaten. Als jullie zeggen dat jullie zelf het geslacht niet weten, dan hadden ze toch geen enkele reden om bewust te gaan snuffelen? (Niet dat het anders wel geoorloofd gedrag is hoor).
Het zijn baby's die in campingbedje lagen Bij verschonen ben ik bij geweest toen was ik ook op kamer. Billendoekjes stonden op commode dus ze hoefden niet in laden en kasten te komen daar had is wel voor gezorgd.
Misschien is niets doen wel het verstandigst, maar ik zou me niet in kunnen houden en er toch iets over zeggen. Ik denk dat ik er een grapje van zou maken ofzo, maar in ieder geval zou proberen om niemand al te duidelijk te beschuldigen. Het kan in theorie best zijn dat ze per ongeluk iets opengemaakt hebben, omdat ze iets nodig hadden (spuugdoekje, hyrdofiel, etc. ) of misschien zelfs dat de kindjes zelf aan de la zaten te plukken en deze een beetje open ging, maar dan vind ik het wel heel stom dat ze niet gewoon doen alsof er niets aan de hand is!
Ik zou er van balen maar er verder niks mee doen. Wat heb je er aan als je het zeker weet? Daarmee is het niet ineens weer geheim,als het überhaupt al bekend is. Laat gaan joh.
Persoonlijk zou ik het laten gaan. Je hebt geen concreet bewijs, voor hetzelfde geld probeert die vriend je gewoon op stang te jagen. Relax
Veel ouders krijgen denk ik de reactie van "Jaja..." als je zegt dat je het geslacht niet weet. Mensen gaan er altijd vanuit dat je het toch wel weet. Of zelf gezien op een echo of gevraagd tijdens de 20 weken echo oid. Heb het vaker gehoord van mensen, zou me dus niet te veel zorgen maken
Ik vind dat je te snel conclusies trekt over dat ze in je kasten zouden hebben gekeken. Op basis waarvan baseer je dag eigenlijk? Op die ene opmerking met jaja? Die opmerking kunnen ze ook maken zonder in die kasten te hebben gekeken. Ik denk dat ze je gewoon probeerde te jennen en je te plagen en ze er gewoon vanuit gaan dat jullie heus wel het geslacht weten. Denk dat het gewoon een grapje was. Ik vind je eerlijk gezegd best wel overdreven reageren en je druk maken om om niets. Je weet het niet zeker en je kan niks bewijzen, dus lekker laten gaan en op je zwangerschap concentreren.
Ik vind dit een behoorlijke beschuldiging. En vooral ook amdat je het helemaal niet zeker weet, vind ik de naam van je topic wel erg ver gaan. Wij zeggen ook tegen iedereen dat we het niet willen weten en krijgen dan ook vaak te horen dat mensen dit betwijfelen etc. Lekker belangrijk. Vind dat je erg snel conclussies trekt hoor.