Hoi hoi, Ik heb gisterennacht voor t eerst krampen gehad. Ik werd er om 4 uur snachts wakkervan en ze hielden ongeveer 1,5 uur aan. T waren echt best flinke krampen. Mijn buik is nog tot 12 uur heel hard gebleven en daarna is t weggetrokken. De verloskundige gebeld en die zegt dat t bandenpijn is of blaasontsteking. Dat laatste uit laten sluiten. Dus dan blijft bandenpijn over. Maar t voelt echt als krampen. Vannacht helaas t zelfde verhaal. Merk dat t me toch niet helemaal lekker zit. Meer mensen die dit ervaren hebben op deze termijn? Xx
Zijn het echt krampen of toch harde buiken? Dit omdat je ook zegt dat je buik hard aanvoelde. Het kan te maken hebben met het groeien van je baarmoeder. Ik herken het wel van mijn vorige zwangerschap. Mocht je het niet vertrouwen dan zou ik de verloskundige gewoon weer bellen. Daar zijn ze voor
Bandenpijn kan ook echt veel pijn geven. Het voelt eigenlijk hetzelfde als bijv kramp in je kuit maar dan in je buik. Meestal zit het wel aan de zijkant. Ik heb deze zwangerschap ook veel last van bandenpijn, bij elke groeispurt voel ik het.
Bedankt voor je reactie. Ik dacht idd ook dat bandenpijn meer aan de zijkant is. Maar dit is net boven mijn schaambod. Echt soort ongesteldheidspijn maar dan iets pijnlijker.
Je darmen misschien? Hoe is je ontlasting en ga je dagelijks? Bandenpijn kan ook heftig zijn maar ik had het vooral wanneer ik ging lopen en weinig tot geen last bij rust. Ik hoop dat het snel over zal zijn.
T zijn niet mijn darmen denk ik. Ik heb niet heel veel ontlasting omdat ik veel overgeef. Maar wat er uitkomt, gaat soepel. T is een nachtje weggeweest. Helaas vannacht weer t zelfde verhaal. Morgen naar de verloskundige voor controle. Ga t toch nog is aankaarten.
Bij mij waren t wel mn darmen en daar reageerde mn baarmoeder dan weer op. Duurde ook wel n tijdje, meestal ook in bed. Sterkte en rustig aan!
Vandaag naar de verloskundige geweest voor controle. En er is miss een oorzaak. Ik geef nog heel vaak over. 4 tot 10 x per dag. T kon zijn dat t overgeven de krampen en harde buiken veroorzaakt omdat de buikspieren door t overgeven meer geprikkeld zijn en dus in rust opspelen. Voor nu zag alles er goed uit. Maar was wel iets om in de gaten te houden. Ze nam t echt heel serieus. Dat was echt fijn!
Oef wat veel nog. Hopelijk stopt dat overgeven snel. Ja klopt ze zei bij mij ook dat vaak in rust stand dan dat soort pijnen omhoog konden komen. Sterkte
Ik heb het vorig weekend gehad. Echt pijn,'s nachts niet kunnen slapen en als het dan even lukte er ook wakker van worden. Later kreeg ik er maagzuur bij maar na 2/3 dagen ging het weer een stuk beter. Ik heb ook darmproblemen dus zal bij mij een combi geweest zijn denk ik...
Ik persoonlijk herken het wel als bandenpijn rond jouw termijn. En in combinatie met het spugen maakt dat nog erger natuurlijk. Sterke ik hoop dat je misselijkheid snel mag verdwijnen.
Dankjewel voor jullie reacties. Vannacht was t weer prijs. Vanaf 3 uur wakker gelegen en niet kunnen slapen van de krampen. Om 5 uur in bad gaan liggen. Dat hielp wel wat, maar de krampen hielden tot 11 uur aan. Daarna nergens last meer van. Vind t zo appart dat t alleen snachts/sochtens is. Van de ene kant fijn omdat t nog erger zou zijn als t heel de dag zou zijn. Maar wat gebeurd er dan toch snachts. Over 1.5 week 20 weken echo. Hoop dat alles goed is en dat ik wat meer gerust ben gesteld.
Even een update. Wel zo aardig te laten weten hoe t is afgelopen. Had vanochtend opnieuw naar de verloskundige gebeld ivm de krampen en harde buiken. Ze hielden inmiddels aav van 10 uur savonds tot 2 uur smiddags. Ze gaf aan dat t echt vaker voorkomt en dat mensen juist in rust/ snachts dus harde buiken en krampen krijgen. Advies is nu echt rust voor 1 week en als t dan over gaat dan mag ik kijken wat ik weer kan zonder dat ik te veel krampen krijg. 1 nacht in de week is niet erg. Maar als t zoals nu elke nacht is kan t gevaarlijk worden. Gevaar is blijkbaar dat als je zo vaak en zo lang harde buiken hebt, t overgaat in weeen en je baarmoederhals versoepeld door de harde buiken. Mocht t met rust niet beter worden dan volgende week terug.