Vermoeddelijk een blaasontsteking en huisarts op vakantie..

Discussion in 'Zwangerschap' started by mimi22, Jan 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mimi22

mimi22 Actief lid

Oct 17, 2011
    288
    0
    0
    De titel zegt het eigenlijk al wel..
    Ik vermoed dat ik een blaasontsteking heb, wou vanmorgen een potje ochtend urine inleveren bij de huisarts zodat zij deze kan controleren en op kweek kan zetten... Maar ze is op vakantie. Pas maandag 30-1 weer open...

Het is niet zo dat ik amper kan functioneren. Maar kan het kwaad als ik nog een klein weekje wacht met het laten controleren van mijn urine? Anders ga ik naar de vervangende arts. Maar wanneer een blaasontsteking niet veel kwaad kan (behalve dat het vervelend is), dan wacht ik liever tot mijn eigen art terug is...

Mijn klachten zijn;
    * vaak kleine beetjes moeten plassen (vaker plassen hoort bij de zwangerschap en dit herken ik wel, maar nu is het nog wat vaker en soms gaat het plassen ook moeizaam)...

* bijna de hele dag/avond/nacht door zeurende onderbuik pijn (boven schaambot).. Heb ook het idee dat het van me blaas komt. Bandenpijn voelt anders...

In de pubertijd had ik een chronische blaasontsteking en zelfs 1x een nierbekontsteking gehad... en het voelt nu weer aan als een blaasontsteking. Maar in hoe verre kan dit kwaad?!

Liefs!

2. Dreamer

Dreamer VIP lid

Mar 17, 2011
    6,158
    33
    48
    Hmm zou het toch ff laten nakijken..
    Iedere huisarts heeft een vervanger als hij/zij met vakantie is..

3. Dana

Dana Niet meer actief

ja toch even de vervanger bellen zou ik ook doen, ik zou niet wachten tot maandag.

4. mimi22

mimi22 Actief lid

Oct 17, 2011
    288
    0
    0
    Bedankt voor je reactie!
    Klopt, er is ook wel een vervanger! Maar kan het kwaad als ik tot maandag zou wachten?! Vrijdag ben ik vrij en denk dat ik dan toch maar de vervanger moet gaan raadplegen.. Dankjewel!

5. Dana

Dana Niet meer actief

het kan niet gelijk kwaad maar het kan overslaan naar je nierbekken, dan ben je verder van huis, ik zou het zeker doen!

6. mimi22

mimi22 Actief lid

Oct 17, 2011
    288
    0
    0
    Bedankt voor je reactie!
    Oke, nu is het zeker! Vrijdag ben ik vrij en ga ik de vervanger bellen!
    Bedankt!

7. Dana

Dana Niet meer actief

goed zo! ;)

8. mimi22

mimi22 Actief lid

Oct 17, 2011
    288
    0
    0
    Ja, daar heb je gelijk in!

9. mimi22

mimi22 Actief lid

Oct 17, 2011
    288
    0
    0
    Thnx voor je reacties ;)

10. Dana

Dana Niet meer actief

graag gedaan :)

11. Dreamer

Dreamer VIP lid

Mar 17, 2011
    6,158
    33
    48
    Goedzo gewoon ff bellen ;)
    Zeker bij zwangeren zullen ze geen risico nemen.. Bovendien is het voor hun routinewerk om urine te controleren ;)

12. cerberus

cerberus Fanatiek lid

Oct 19, 2011
    3,709
    0
    36
    NULL
    NULL
    een verwaarloosde blaasontsteking kan voortijdige weeen geven....
    dus zeker gelijk laten checken....!!!

het zal wellicht niet zo'n vaart lopen, maar is een risico dat je niet moet lopen.....

13. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

Oct 11, 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    idd wel even laten checken, een blaasontsteking kan inderdaad voor vroegtijdige weeen zorgen. Vooral met zwangere vrouwen zijn ze erg voorzichtig dus ze zullen het geen probleem vinden om het even te checken.

14. mimi22

mimi22 Actief lid

Oct 17, 2011
    288
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik ga vrijdag zeker even bellen, zodat ik ook meteen urine langs kan brengen!!

15. mimi22

mimi22 Actief lid

Oct 17, 2011
    288
    0
    0
    Telefoonnummer en adres van de vervangende huisarts al opgezocht... Misschien morgen onder werktijd alvast even bellen... Want zit me nu toch niet zo lekker...

16. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Moet je daar een afspraak voor maken?

Gewoon voor werktijd even de urine afstoppen en een paar uur later bellen voor de uitslag. Je hoeft er geen afspraak voor te maken bij de huisarts

Hier kan iedereen tussen 8.00-10.00 de urine langsbrengen en om 14.00 bellen voor de uitslag. Is deze niet goed, ligt er meteen een recept klaar

Zou morgen gewoon even met een potje plas langsgaan. Binnen 30 seconde heeft de assistente het gezien met een dipstick

17. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

Aug 3, 2008
    2,165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Ik zou morgen al bellen en niet tot vrijdag wachten, dan geeft de plaatsvervangend arts wel aan hoe hoog de nood is.

18. Daph85

Daph85 Lid

Jan 5, 2012
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grote kans dat als je belt (dus nr assistente) je gewoon wat urine mag binnenbrengen, en alles telefonisch afgehandeld wordt.. Dat was toch bij mij zo, en ik kom uit zelfde woonplaats :)

19. MoederK

MoederK Fanatiek lid

Jan 19, 2009
    1,833
    46
    48
    Mijn antwoord ook

20. mimi22

mimi22 Actief lid

Oct 17, 2011
    288
    0
    0
    Hallo meiden!

Bij deze vervangende huisarts moest ik bellen en dan rond de genoemde tijdstip langskomen... Elke huisarts werkt op een andere manier. Bij mijn eigen huisarts, kan ik ook zo even binnen stormen en vragen of het even wilt bekijken en dan belt ze terug...

Maar, vanmorgen vervangende huisarts gebeld. Kon me urine tussen 11 en 12 langs brengen bij de assistent. Dit is me ook gelukt, ik was erbij dat ze me urine ging sticken. Urine was schoon, dus geen blaasontsteking. Ze gaat nog met de huisarts overleggen of mijn urine nog op kweek moet i.v.m. de zwangerschap. Dit hoor ik vandaag of anders morgen terug...

Dus voor nu, geen blaasontsteking.
    Dan zullen mijn klachten wel komen van een groeispurt van de kleine en de baarmoeder die tegen mijn blaas aan zit te drukken? Ga er maar vanuit. Mocht ik deze klachten nog een paar dagen aanhouden, bel ik de verloskundige nog een keer op. Even aanzien dus.

Meiden, bedankt voor de reacties! Fijn!

Share This Page