Heeft er iemand tips voor ons? We hebben een zoontje van nu 6 weken oud en hij wil overdag haast niet slapen. Hooguit een uur tussen de voedingen door. Als hij wakker wordt laat ik hem een kwartiertje huilen en dan ga ik er heen om hem te troosten, soms valt hij dan weer in slaap maar niet voor lang. Als ik maar bij zijn bedje blijf zitten valt hij wel in slaap, maar als ik heel stilletjes wegga wordt hij 10 min later wakker, ik kan moeilijk de hele dag naast hem gaan zitten. Tegen de avond en in de nacht slaapt hij wel goed, zo ongeveer 12 uur. Maar dat is toch niet genoeg voor zo'n klein mannetje. Weet iemand wat we hier mee kunnen doen? ALvast bedankt voor de reacties, gr. Susan
Slaapt ie in totaal 12 uur of is die 12 uur 's avonds en 's nachts? Op zich is steeds maar een uurtje niet lang, maar al met al zou ie dan wel aardig wat uren maken hoor (als die 12 uur dus exclusief de overdagslaapjes is). Het kan overigens nog wel komen. Tobe slaapt nu ook beter en langer dan toen ie die leeftijd had. Zijn hazeslaapjes zijn veranderd in wat lange dutjes. Maar ik hou hem wel zeker 2 uur op rond zijn voedingen.
Kijk eens op www.kiss-kinderen.nl (ik begin het echt overal te zien geloof ik - haha). Nee, maar serieus, kijk eens of je het herkent en maak dan eens een afspraak met een osteopaat (www.osteopathie.nl). WE hadden hier hetzelfde ongeveer en dat heeft echt wonderen gedaan!
Mijn zoontje had dit ook, hij sliep soms 10 uur per dag maar soms ook minder, maar sinds een paar dagen gaat het hartstikke goed, hij slaapt nu ongeveer zo'n 16 uur per dag. Ik liep hem ook weleens huilen in het begin soms wel een half uur, dan sliep hij wel, maar ik vond het zo zielig, ik dacht er moet toch een andere manier zijn. Eigenlijk is het vanzelf gegaan en slaapt hij goed. Wel regelmaat zoeken dat is wel belangrijk: slapen, wakker worden, voeden, boeren, verschonen, spelen en dan weer naar bedje toe.
@ Beertje09. Regelmaat hebben we geloof ik wel. Ik doe alles in dezelfde volgorde de hele dag. Verschonen, voeden, knuffelen, spelen, in de box, slapen, en dan weer opnieuw. @MerleQ. die 12 uur is van de hele dag, soms wat meer soms wat minder. Meestal is hij zo'n anderhalf uur wakker na de voeding. En dan leg ik hem in bedje.
Na die 1,5 uur, valt ie dan zelf in slaap? Anders kun je proberen hem langer op te houden, kijken of dat wat uitmaakt.
Mirre deed ook hazenslaapjes. Wat belangrijk is, is te kijken naar je kindje: Mirre had gewoon niet zo veel slaap nodig. En had veel behoefte aan mijn aanwezigheid. Mijn oplossing: draagdoek (combicotti). Zo had ik mn handen vrij en sliep Mirre heel behoorlijk.
Na die anderhalf uur wordt hij wel moe en huilerig en tot vorige week viel hij dan altijd zelf in slaap, soms moest hij zich even in slaap huilen maar anders lag hij wel even tevreden rond te kijken in zijn bedje. Ik heb wel het idee dat hij wat meer slaap nodig heeft overdag. In overleg met het consultatiebureau krijgt hij nu wat meer voeding en we hebben nieuwe druppels voor darmkrampjes gekocht. Infacol. Dat schijnt iets nieuws te zijn. Even aanzien hoe dit gaat. We gebruikten namelijk cinababy maar volgens het cb hielp dit niks. Hij lijkt wel al wat rustiger te zijn met zijn beentjes en wat meer tevreden.
Ik denk dat het wel goed komt Het is altijd even zoeken naar de juiste combinatie voor je kindje, maar na een paar weken komen de meesten wel aardig in de buurt Ik had rond die 6 weken ook een slaapdip trouwens en sindsdien is het alleen maar beter gegaan, met een paar kleine terugvallen.
Hier zelfde als Salapio... Sliep weinig, en al helemaal niet in eigen bedje. Lekker bij ons gehouden (niks aan te doen, het is een babietje dat je warmte nodig heeft om rustig te worden), maar dan nog niet veel slapen hoor. Ook zoiets als 10-12 uur per 24 uur. Combicotti beviel hier ook die eerste weken. Ze heeft ook wel in de wipstoel geslapen (hazeslaapje, niet snachts natuurlijk), lijkt een beetje op een hangmatje en ligt lekker beschut denk ik. Nu ze ouder is kan ze haar energie beter kwijt met spelen en doet ze nog wel eens een ECHT dutje overdag, van 2 uur of zo, in haar eigen bedje! HEEEEEERLijk.... Totaal aantal uur slapen is nog hetzelfde. tIs niet anders... Ik dacht ook dat babies altijd sliepen, niet dus...