Ik ben morgen 5 weken zwanger en ik heb over 1,5 week mijn eerste echo en dan wil ik het wel gaan vertellen tegen de opa's en oma's. Ik ben dan 7 weken. Maar nu begin ik te twijfelen of het niet al te vroeg is om het te gaan vertellen. Met hoeveel weken hebben jullie het verteld?
Hier ook met 8 weken na de eerste echo al. Ook als het mis was gegaan, had ik dat willen delen. En gefeliciteerd!
Wij hebben het ook al rond de 7 / 8 weken verteld. Onze eerste echo was bij 11 weken, maar wij wilden het graag delen met onze ouders!
Ja ik weet gewoon zeker dat ik niet langer mijn mond kan houden, het liefste schreeuw ik het van de daken hihi. Maar zal mij echt nog eventjes moeten gaan inhouden!
Wij verteld met 6,5 weken aan schoon ouders en met 7 weken aan mijn ouders. Echo hadden we met 8 + 2, maar daar wilden we niet op wachten.
Wij met 4+6 en 5+0 aan ouders en schoonouders verteld.. Misschien wat vroeg maar het is mijn eerste zwangerschap en we wouden het zo graag vertellen. Als het mis gaat heb ik er geen spijt van dat we het hen al verteld hebben, want dan zou ik ook graag met ze erover praten. Verder vertellen we het met 12 weken aan iedereen
Oooo, heel snel al, rond de 7e weken toen we de eerste echo hadden. Toen heb ik het ook tegen mijn zus gezegd. Verdere vrienden pas later, maar weet niet meer precies hoeveel weken ik toen was.
Wij hebben volgende week donderdag de eerste echo, met 7+6 weken. Als dat allemaal goed is gaan we 's avonds naar mijn ouders/schoonouders en de volgende dag naar mijn broer en zus.
Wij hebben het met 10+2 vertelt aan ouders/schoonouders en de rest van de fam. We vonden het in het begin heel moeilijk om niet te vertellen maar we wilden wachten tot de kerst. Leek ons een bijzonder moment. Achteraf heb ik genoten van ons geheimpje Was heerlijk om de eerste weken stiekem overal te snuffelen en te bedenken hoe we het gingen vertellen. Zou het een eventuele volgende keer weer zo doen
Vorige keer met 6 weken vertelt. Is niet goed afgelopen en ik was heel blij met de steun toen. Nu heb ik het geloof ik binnen een week na de positieve test verteld ze waren er voor me in de slechte tijden dus nu ook in de goede
Met 7 weken aan mijn moeder een schoonouders. Ik was ook bang dat het wat vroeg was maar het was een hele opluchting om het tegen hun te kunnen vertellen.
Zo ongeveer gelijk na de positieve test. Ze staan altijd voor me klaar, dus als het mis zou gaan hadden ze er juist geweest. Vond ik belangrijk, daarom wilden we niet wachten met vertellen.
Meteen na de test heb ik mijn moeder gebeld. Mijn ouders wisten het dus meteen. De ouders van mijn man hebben we later die week gebeld. Sowieso wist iedereen het bij ons vrij vroeg (nog voor de echo e.d.) omdat we beide niet zoveel hebben met het geheim houden. Ik heb het als enorm prettig ervaren dat mensen er juist van wisten toen ik een miskraam kreeg. Nu vond ik het dus ook net zo prettig om meteen te delen voor als het weer fout zou gaan en anders ook om de vreugde te delen.
Na 13,5 week. Mijn vader werkt in het buitenland en wilde het niet via de telefoon vertellen. Wilde sowieso wachten tot de 12 weken, want wilde ze niet opzadelen met zorgen of het wel goed zou gaan. Nu konden ze er gelijk van genieten en mochten ze het ook gelijk aan iedereen vertellen zodra ze het hoorden. Mijn moeder was ook blij dat ik al zo ver was, want dan hoefde ze ook niet zo lang te wachten tot de geboorte. Maar je moet gewoon zelf doen waar je je goed bij voelt.
Wij willen het echt speciaal gaan vertellen dat we weer zwanger zijn. Wij hebben altijd geroepen dat we maar 1 kindje wouden omdat we met onze oudste behoorlijk wat problemen hebben gehad maar 1,5jaar geleden toch besloten voor een 2de te gaan en het heeft behoorlijk lang op zich laten wachten en we hebben nooit gezegt tegen iemand dat we ermee bezig waren. Ze zullen dus allemaal geschokt zijn haha maar dat vind ik juist het leukste eraan.