Krampen bij bijna 27 weken zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door januari2010, 26 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. januari2010

    januari2010 Niet meer actief

    Ha meiden,

    Vanavond vlak voor het avondeten kreeg ik ineens een onzettende kramp in mijn buik, kreeg er de tranen van in mijn ogen en wist echt even niet waar ik het zoeken moest. De kramp hield vrij lang aan en ging even onverwachts weer weg als dat hij kwam. Ongeveer een kwartiertje later kwam er weer zo'n ongelovige kramp en heeft mijn man het bad vol laten lopen.

    Daarna geen krampen meer gehad, alleen nu is mijn buik erg gespannen. Geen harde buiken maar gewoon constant 'strak'.

    Heeft iemand enig idee wat dit geweest kan zijn? Misschien mijn darmen? Hoop dit niet nog eens te krijgen, want dit was echt vreselijk. Werd er helemaal misselijk van en mijn lijf trilde gewoon.

    Ben benieuwd of iemand dit herkend?!

    Bedankt
     
  2. maantje85

    maantje85 Fanatiek lid

    9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik herken het wel ja ik heb dat gemiddeld 5 a 6 x per week al vanaf week 22. Alleen kan het bij mij soms wel uren aan houden, heb het ook al is een hele dag gehad. Ben er ook voor in het ziekenhuis geweest en bij mij zijn het oefenweeen;). Ze kunnen bij mij geen kwaad krijg er geen ontsluiting van of iets wat lijkt op een aankomende bevalling. Ik zou als je het vaker krijgt of niet vertrouwd even je VK bellen daar zijn ze voor;)
     
  3. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Kunnen darmen of oefenweeen zijn, maar zoals jij het beschrijft denk ik eerrder aan bandenpijn. Dat kan idd zo verschrikkelijk venijdig zijn!
     
  4. MC86

    MC86 VIP lid

    4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Ik heb dat 2x gehad rond 16/17 weken, maar het was geen bandenpijn en ook zeker geen harde buik (die doen niet zoveel pijn).
    De VK dacht bij mij dat het kindje gewoon flink aan het draaien was geweest op een manier die voor mij erg pijnlijk was. Hij stak ook echt uit linksonder, alsof hij helemaal rechtop in mijn buik was gaan staan. Daarna heb ik er gelukkig geen last meer van gehad, want het was echt heel erg naar!
     
  5. januari2010

    januari2010 Niet meer actief

    Bedankt voor de reacties.
    Denk niet dat het oefenweeen of harde buiken zijn geweest want ik herken dit absoluut niet van mijn vorige zwangerschap.
    Bandenpijn heb ik in mijn vorige zwangerschap ook behoorlijk gehad maar was ook een andere pijn, wat overigens ook behoorlijk pittig kan zijn!
    Hou het voor nu maar even op mijn darmen en als ik het nog eens krijg dan bel ik de verloskundige toch maar even op. Heb het hierna niet meer gehad, mijn buik is alleen wel wat meer gespannen...
     
  6. Blije Door

    Blije Door Actief lid

    10 apr 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Ik heb af en toe ook van die enorme (menstruatie)krampen waardoor de tranen in m'n ogen staan en ik niet weet hoe ik moet zitten, liggen of staan. En bij mij is het idd ook echt darmen. Als ik dan gelijk rustig op de wc ga zitten is het snel over. Maar het is zo vervelend omdat je niet precies weet waar het vandaan komt en zeker in dit stadium van zwangerschap is het een eng gevoel. En dit is mijn eerste kindje dus ik hing de eerste keer ook huilend aan de telefoon met de VK ;)
     
  7. Loepie

    Loepie Fanatiek lid

    15 jul 2010
    1.180
    0
    0
    Ik heb het ook wel eens maar mijn mannetje ligt in een stuit en staat zich als het ware uit te rekken op mijn baarmoedermond! OUCH! Ik weet niet hoe jouw beebje ligt maar misschien wel hetzelfde?
     
  8. januari2010

    januari2010 Niet meer actief

    Mijn buik bleef de hele dag behoorlijk gespannen en ik verloor vanmiddag allemaal dik/taai slijm. Om vijf uur toch maar de verloskundige gebeld en zij zou s'avonds even langs komen. Om half zes verloor ik ook ineens bloed dus kwam de verloskundige toch maar gelijk langs.
    Ben even in het ziekenhuis geweest maar alles ziet er gelukkig goed uit. Mocht met bedrust naar huis, gelukkig.

    Toch wel even flink geschrokken. Nu hopen dat het bloedverlies morgen weg is en anders moet ik weer terug komen.
     
  9. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.552
    321
    83
    Dat is toch even schrikken dus.

    Hebben ze je baarmoedermond ook op gemeten. Ik had ook bloedverlies en verloor ook slijm ( met 22 weken). Echo was prima alleen toen keken ze inwendig en bleek dat ik al ontsluiting had van 2 cm. Heb toen een noodcerclage gekregen en uiteindelijk wel bevallen met 28 weken.

    Als ze dit niet hebben gedaan zou ik daar echt om vragen hoor.

    Sterke met de onzekerheid.
     
  10. januari2010

    januari2010 Niet meer actief


    Bedankt voor je berichtje! Ze hebben mijn baarmoedermond ook gemeten en dit zag er ook goed uit, hij is nog lang maar staat aan de onderkant open waardoor ik waarschijnlijk stukken van mijn slijmprop verlies! Moet het nu echt even rustig doen er werden te veel harde buiken gemeten maar gelukkig doen ze niet veel! Hopelijk blijft het voorlopig rustig!
    Met 28 wkn bevallen lijkt me vreselijk! Hoe is dat allemaal gegaan?! En hoe gaat het nu met jullie kindje?!
     
  11. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.552
    321
    83
    Ok fijn dat ze het wel opgemeten hebben want dat is niet een standaard onderzoek, lees en hoor ik wel vaker daarom schrik ik ook altijd wel als ik dit soort berichten lees.

    Heb je nu geen bloedverlies meer gehad?

    Ik heb met 22 weken dus een cerclage gekregen want mijn baarmoedermond was nog maar 1.7 geloof ik. Heel kort dus. Met 26 weken ben ik toen opgenomen in het UMCG en met 28 weken braken de vliezen heb toen een keizersnee gehad. Mijn zoontjes hebben in totaal 8 weken in het ziekenhuis gelegen. Ze zijn nu bijna 3 jaar oud en je merkt helemaal niks meer aan ze. Op alle punten doen ze het heel goed. Wij mogen dus in onze handjes knijpen. Het zijn nu 2 heerlijke boefjes!!

    Ik hoop voor je dat alles goed blijft gaan, en bij twijfel altijd bellen hoor. Daarvoor is de verloskundige of de gyn!
     
  12. MC86

    MC86 VIP lid

    4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Jeetje, dat is schrikken geweest! Gelukkig is alles goed nu!
    (bij jullie beiden :))
     
  13. januari2010

    januari2010 Niet meer actief

    Bloedverlies is nog niet weg maar het is niet meer helderrood maar
    Meer van dat oude bloed en slijm. Denk stukjes van de slijmprop! Mijn buik is nog wel onrustig maar het doet me geen pijn!

    Wat fijn dat het met jou zoontjes allemaal goed is gekomen! Lopen ze in de ontwikkeling achter of ook niet?! Ik las laatst een stuk dat je vaak later wel wat achterstand kan krijgen... Maar als ik jou beticht lees is dat bij jullie niet aan de orde!

    Ik hoop dat het hier snel rustig word en dat ik minimaal de 36 weken haal, toen is mijn dochter ook geboren! Bij haar heeft het ook flink gerommeld vanaf 30 weken al.

    Bedankt voor je bericht!


     

Deel Deze Pagina