Gewoon even van me afschrijven en m'n gedachten delen... Sinds gister voel ik de kleine maar heel weinig. Voel hem wel, maar veel minder. Hij is al sinds 3 weken ofzo ingedaald, dus dat kan het verschil niet meer ineens maken nu. Uiteraard gistermiddag de vk gebeld, gelijk langs gegaan voor controle, door naar het zhuis voor ctg en echo, maar alles is helemaal prima. Kleine man groeit goed, hartslag is prima, zelfs de toevoer van bloed door de navelstreng hebben ze gemeten en ook dat is goed. Toch is ie vandaag ook weer 'rustig'. Wederom voel ik hem wel, maar toch wat minder/zachter als eerst. Heb sinds een dag of 4 's nachts wat voorweeen, wat harde buiken overdag en ook op de ctg was iets aan activiteit te zien op de 'harde-buiken-meter'. Vanaf het eerste moment dat ik zwanger was heb ik het gevoel gehad dat ie 'eerder' geboren zou worden. Niet perse te vroeg, maar gewoon nooit het idee gehad dat ie tot 40 of 42 weken zou blijven zitten. Nu weet ik wel dat het allemaal niet zo veel zegt, dat ik 'pas' 38 weken ben en ook gevoel heel erg verradelijk kan zijn.. Maar toch... kan het niet laten om me dan af te vragen of dit de stilte-voor-de-storm is... Zou het eraan zitten te komen? Mijn vriend zegt overigens a.s woensdag op donderdag nacht. Dat gevoel heeft ie haha. Wil hier verder niks mee vragen ofzo, maar gewoon ff delen
Mijn zoontje was ook rustig voorafgaand aan de bevalling. Maar ze hebben ook niet veel ruimte meer. Wie weet... spannend! Toen ik eenmaal voor weeën en weeën had kondigde mijn zoontje elke wee aan met even druk gespartel. Dan wist ik, o, er komt er weer eentje.
Zeker spannend! Van ons mag ie wel komen hoor.. We hebben alles klaar, zijn er helemaal klaar voor, en ook wel een beetje klaar mee Maargoed, dat is helemaal aan hem, gewoon (on)geduldig afwachten MI87: hoelang zat er bij jou tussen, vanaf dat ie rustiger was en dat de bevalling begon?
Bij mij werd het ook steeds stiller vanaf 38 weken, ze hebben toch minder ruimte langzaamaan. Ik heb vanaf week 37 n regelmatig voorweeen gehad en uiteindelijk is ze pas met 41.5 geboren
Beide mannen werden bij mij ook wat rustiger. Ik had veel vruchtwater dus viel me wel op. Uiteindelijk wel pas bevallen met 41,1 en 40,5.
Nogmaals, besef me heel goed dat het niks hoeft te betekenen, en dat het met gemak nog 2/3 weken kan duren hoor Maar ik heb het voorgevoel van niet. En m'n vriend ook.. Uiteindelijk is het toch koffiedik kijken.. Overigens is het natuurlijk bekend dat ze op het einde wat rustiger worden vanwege minder ruimte enz, alleen is het nu bij mij van de een op de andere dag ineens een hele grote verandering. Van de week was ie nog net zo druk als eerst, en zo ineens niet meer. Vandaar toch even lichte paniek en ctg, je weet maar nooit... Maar gelukkig is alles prima in orde met hem💙 En nu maar weer lekker verder dromen over wanneer ie zich gaan aankondigen
Hier ook afgelopen 2 dagen veeel rustiger.. Niet verontrustend idd maar wel opvallend.. Gisteravond ineens weer keidruk haha.. We wachten maar weer af.. Ik ga sws uit van minimaal 40 weken )