Hallo! Heb even een vraagje. Ik ben een tijdje terug gestopt met de pil omdat we graag zwanger willen worden. Ik ben nu bijna 26 en heb ongeveer 10 jaar de pil gebruikt. Nu blijft na mijn onttrekkingsbloeding mijn menstruatie uit, en ben ook niet zwanger. Is er iets wat ik zelf kan doen om het normale proces weer op gang te brengen? Is er eventueel medicatie die de huisart voor kan schrijven? ik gebruik al foliumzuur en shatavari capsules. Ik hoor steeds dat ik moet afwachten en het" los laten" maar dat kan/ wil ik niet echt Bedankt voor het antwoord!
Hallo, Het kan inderdaad een tijdje duren voordat jouw lichaam zijn eigen hormoonproductie en cyclus weer genormaliseerd heeft. Zeker de eerste drie maanden. Het is ook afhankelijk van hoe je cyclus voor het gebruik van de pil was. Was deze voorheen onregelmatig kan het ook langer duren voordat de menstruatie weer op gang komt. Indien je langer dan drie maanden geleden bent gestopt kun je even overleggen met je huisarts wat die hierin adviseert. Groetjes Gea