Proberen voor 2e, na miskraam

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Foxter, 15 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hoi meiden,

Vorige maand heb ik een missed abortion gehad, inmiddels ben ik gecuretteerd en ben ik weer ongesteld geweest, vandaag heb ik een positieve ovulatietest.
    Maarrr, ik ben nog zo bang dat het weer misgaat. Er is helemaal geen reden dat het weer mis zou gaan, maar toch durf ik niet goed.

Zijn er meer meiden die dit gehad hebben, en hoe ben je met die angst omgegaan?

Groetjes Foxter

2. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

Meid heb het zelf niet meegemaakt!!!

Maar (makkelijk gezegt dan gedaan sorry) toch denk ik dat je deze mk een plek moet geven, zodat je met minder angst verder kunt gaan, heel veel s6 meid en op naar een plakbeeb!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, ik dacht: of ik er nu weer aan begin of over een half jaar; die angst zit er toch... Hier overigens niet alleen de angst dat er weer een miskraam komt, maar ook de angst dat het weer zo zal gaan als bij deze MK, (nogal heftig bloedverlies, waardoor ik met de ambulance naar het ziekenhuis moest).
    Ik mag dan bij 6 weken voor een eerste echo komen bij de gyn en daarna elke 2 weken tot de 12 weken en als alles dan goed is, ga ik weer terug naar de VK. Dat gaat denk ik wel helpen om het een beetje onder controle te houden ;) Telkens 2 weken door moeten komen, vanaf m'n eisprong, dat gaan we wel trekken, denk ik :)
    Verder probeer ik ook gewoon maar met andere dingen bezig te zijn en mezelf af te leiden. Niet dat ik lekker over mijn verdriet en angst heen ben gestapt, daar heb ik echt de tijd wel voor genomen en dat doe ik nog als het weer eens even de kop opsteekt, maar ik spreek met mezelf ook wel af dat het op een gegeven moment weer even goed is zo en dan ga ik iets anders doen. Bij voorkeur iets waarbij ik niet na hoef te denken, dus of een lekkere inspannende huishoudelijke klus, of bijvoorbeeld een goed boek :)

4. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    Hoi Foxter, hier ook vorige maand een mk gehad, met 5wk, nog heel pril... Maar idd hetzelfde als jij, sinds gisteren weer groen licht gegeven, en toch bang dat het weer misgaat... Meis, we gaan ervoor.. toi toi toi knuf

5. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

s6 allemaal:)

6. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Ik heb in januari een missed abortion gehad, na drie keer cytotec uiteindelijk ook een curretage. Wij kregen ook meteen weer groen licht, en zijn er ook meteen weer voor gegaan. Ik ben nu net 4,5 week zwanger. Vind het ook ontzettend spannend, maar je moet er toch doorheen... De angst dat het niet goed zit blijft toch wel aanwezig, wanneer je er weer voor gaat. Bij mij is het op zich goed geweest dat ik niet meteen in ronde 1 weer zwanger ben geraakt. Ik heb het zo wel beter kunnen afsluiten. Maar ieder mens is verschillend. Ik was dolgraag meteen weer zwanger geweest namelijk, maar ja dat moet ook maar net lukken he. Ik was er op een gegeven moment wel heel erg mee bezig, terwijl ik dat echt niet wilde... Maar dat is zo moeilijk!
    Hoop gewoon voor je dat je snel weer zwanger mag raken en dat het dan allemaal goed gaat. Sterkte meid.

Deel Deze Pagina