Ik zit met een dilemma. Onze dochter is echt heel erg moe overdag! Eerst kreeg ze 6 voedingen, elke 4u ongeveer een voeding. Overdag maakte ik haar wakker en snachts liet ik haar komen. Weggaven om 23u de avondkleding maar op een gegeven moment kwam ze steeds eerder, terwijl we een grote fles gaven om 23u. Ze leek niet te komen vanwege honger maar vanwege dat ze niet moe meer was. Toen zijn we over gegaan op 7 voedingen. Overdag elke 3/3,5u en snachts laten we haar komen. Maar ze is zo moe dat ze bij de helft van de flesjes meteen weer in slaap valt. Snachts is er niets verbeterd, ze komt nog steeds erg vroeg, maar nu geven we haar maar gewoon een fles iets eerder. Vannacht was al helemaal drama, ze was waker van 2.30 tot 4.30 en om 6.30 weer. En nu is ze zoooo ontzettend moe! Ik heb haar vanochtend om half 8 terug gelegd (ze kreeg om 7u voeding), en net bij de voeding van10.30 was ze weer zo moe dat ze er om 11u weer in lag. Overdag moet ik haar altijd wakker maken voor de voeding, ongeacht of er 3 of 4u tussen moet zitten. Wat zal ik nu doen, eens proberen om op verzoek te voeden? Of toch terug naar de 6 voedingen? En dan snachts gewoon geven als ze vroeg komt? Maar dan slaapt ze overdagdus soms wel rukken van ruim 3 uur (maar ik vermoed dat ze dat ook doet op verzoek). Ze is Max per keer 1u15min wakker, maar regelmatig dus maar 30min.
Als het voeden op de klok niet lijkt te werken, dan altijd overgaan op voeden op verzoek. Sommige zweren bij voeden op verzoek, maar bij sommige kindjes werkt dat niet. Onze dochter was een kind van de klok, en wij maakte haar altijd wakker voor haar flesje, en snachts lieten we haar gewoon komen. Maar als het op de klok voeden bij jou dochtertje niet werkt, dan zou je inderdaad eens kunnen overwegen om haar op verzoek te voeden, en dan zie je vanzelf of je op 6 of 7 flessen uitkomt.
Ik voedde overdag wel altijd op tijd zo om de 3 uur, omdat ze als ze langer achter elkaar slapen hun dag en nachtritme kunnen omdraaien is mij verteld. 'snachts voed ik op verzoek. Omdat ze vrij vlot doorsliep zette ik de wekker wel 7 uur na haar laatste voeding, voor de zekerheid
Ja daar ben ik dus ook bang voor, dat ze haar dag/nacht ritme omdraait. Daarom zijn we ook teruggegaan naar 7 voedingen, met 6 sliep ze te veel overdag. Vd week gewoon op schema gedaan. Ze bleek uiteindelijk weer reflux klachten te hebben. Nu weer nutriton opgehoogd. Maar nu is ml thuis dus we gaan eens kijken of op verzoek voeden helpt. De eerste keer kwam ze gewoon zelf na 3u.
Als ze te moe is om te drinken dan zou ik kijken hoe het gaat als je haar niet wakker maakt. Hier ging dat meteen super. Ze dronk veel beter.
Ik was erg van de tijden omdat ik de hongersignalen niet herkende. Toen dat schema er in zat ging het beter.
Lijkt het niet al een beetje alsof ze het al omdraait? Dat idee krijg ik Zelf voed ik ook zoveel mogelijk op verzoek, maar ik houd wel minimale en maximale tijden aan. Minimale om extra kramp te voorkomen en de maag niet te overbelasten en maximale om het ritme niet om te draaien. Ik houd minimaal twee uur ertussen aan en maximaal vier uur. De nachten laat ik hem komen en eigenlijk werkt dit voor ons heel goed. Ik zou toch maximale tijden hanteren overdag zodat ze het ritme iets meer omdraait en uiteindelijk s'nachts moe is. Geef het de tijd en verandert het na bijv. anderhalve maand niet dan kun je inderdaad volledig op verzoek proberen. Mijn zoontje is ook wel vaak moe halverwege de fles. Tussendoor echt even uitgebreid verschonen maakt hem wel wakker. Zeker een vochtig billendoekje haalt hem uit zijn slaapje Misschien is een andere fles nog een optie? Eentje die wat makkelijker drinkt waar ze misschien minder moe van wordt?