krampen en antibiotica

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Faith88, 10 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    goedemorgen!

mijn zoontje van bijna 7 weken heeft een antibiotica kuur voorgeschreven gekregen maar nu merk ik dat hij heel erg last van zijn buik daarvan krijgt. hij huilt ineens heel veel, schopt heftig met zijn benen en krijst het dan echt uit. dit gaat eigenlijk de hele dag zo door. hij heeft eerst een week in het ziekenhuis antibiotica via het infuus gehad en kreeg toen pijnstillers toen ze stopte met de pijnstillers begonnen de krampen!. mijn vraag is kan ik hem iets geven voor de pijn? of mag dat niet?

infacol helpt normaal heel erg goed tegen zijn krampjes maar nu dus niet meer want die krampen zijn veel heftiger!

groetjes

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hallo,

Wat vervelend zeg. Ik neem aan dat de kinderarts de AB heeft voor geschreven. Ik zou even met hem/haar overleggen of je thuis ook pijnstilling in de vorm van pcm supp (zetpil) mag gebruiken. Echter weet ik niet of dat tegen de krampen zal helpen.

Wat jezelf al kan proberen is babymassage geven. De oliegel van zwitsal is hier uitermate geschikt voor. Eventueel een andere olie kan ook. Leg de kleine op de rug en wrijf rondjes over de buik met de klok mee.
    Fietsen met de beentjes kan je ook proberen. En eventueel een doek wat verwarmen (uitkijken niet te heet en nooit rechtstreeks op de blote huid) en dat op de buik leggen.

Ik hoor graag hoe het verloop gaat.

Ilja

3. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    hoi ilja,

ja de kinderarts heeft de AB voorgeschreven. Ik heb net even de kinderarts gebeld, en ik mag inderdaad paracetamol geven. ze gaf aan dat de pijn in zijn buik komt omdat hij de medicatie nu oraal krijgt.

ik ga zeker de massage ook proberen bij hem!!

heel erg bedankt voor u snelle antwoord!

groetjes

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
  5. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    dankje! ik heb het gister meteen geprobeerd en hij vond het heerlijk! was helemaal ontspannen!

Deel Deze Pagina