Heey meiden!! Sinds een week heb ik waanzinnige last van mijn hormonen.. Maak ruzie met iedereen.. word boos om de kleinste dingen en zat vandaag op de wc en toen voelde ik mij helemaal boos worden en me hart begon harder te kloppen.. het was echt goed dat mijn partner niet in de buurt was anders had ik hem echt helemaaal gek gemaakt haha! en er was niet eens een reden dat ik mij boos zou moeten voelen. Ik vind dit helemaal niet leuk.. ik word ook echt moe van mezelf.. kan ik een groente niet vinden in de supermarkt wil ik al uit me plaat gaan! Wie heeft hier nog meer zo extreem last van en hoe los jij dit op?
oh oh wat herken ik dit pfff.. om elk klein dingetje mopperen en zeuren. Dit is mijn 4e zwangerschap en bij de anderen had ik dit niet. Nu dus wel en ik heb ook weinig geduld heb zelfs al een keer flink in de keuken gegooit toen iets me niet lukte Ik herken mezelf zo eigenlijk niet want ik ben van mezelf nooit chagerijnig noch boos. sjucht haha klaag klaag... maar je bent dus niet de enige, elke keer hou ik me voor dat het wel over zal gaan, maar soms slaat mijn humeur inene om. Ik probeer me vast te houden aan mijn mooie zwangerschap en dat er een kindje in me groeit, dat beurt me wel op, en ik probeer soms van mijn zeurtjes en boosheidjes grapjes te maken en dat werkt wel.
alsof je het over de duivel hebt.. Stond in de keuken en was aan het praten met me partner dat ik hem zo zielig vind en dat ik gewoon erg moeilijk ben.. en hij zegt iets dat mij niet bevalt en wilde hem het liefst gewoon even in elkaar knuppelen met de zojuist gebakken stokbrood! gelukkig moest hij hier alleen maar heel hard om lachen
haha mijn partner zegt ook steeds.."doe nou es rustig"en dan wordt ik bozer..heb hem ook aleens gezegd dat er in zijn maat ook gips bestaat en dat ie dan zelf een kleurtje mag kiezen, vond roze wel leuk bij hem passen...en dan moet hij lachen en ja dan ga ik ook lachen...en is de boosheid even over.. erg he die hormoontjes ps:zou stokbrood hard aankomen? haha
Succes de komende maanden Heb daar de hele zwangerschap last van gehad.. Voelde het ook altijd aan komen, dus bood bij voorbaat alvast mijn excuses aan.
Oeps dat ken ik... Vooral op t werk is t een ramp de laatste weken. Ik werk als telefoniste, niet bij een irritant bedrijf dat mensen tijdens etenstijd belt om wat aan te smeren hoor, wij worden gebeld omdat mensen wat bij ons willen bestellen. Maar echt, ik kan de trage/vervelende/minder intelligente mensen de laatste weken wel door de telefoon trekken en wurgen met het telefoonkoord. Terwijl ik daarvoor NERGENS door uit m'n rol viel. Wat n ramp nu... Laat t maar snel eind april zijn dan ben ik lekker met verlof
Als je het van jezelf weet.....kun je dan niet beter even een blokje om lopen? Ik vind het namelijk geen exvuus dat je zo'n last van je hormonen hebt en je partner dus de dupe word. Dan duren 9 maanden echt heel erg lang! Tel een keer tot tien en haal even diep adem en vooral niet te vergeten: relativeren.
hahahah hilarisch dit! de stokbrood had ik te lang in de oven laten zitten dus die was goed hard haha! Misschien moeten we allemaal zo'n stressballetje halen.. of even een blokkie lopen en dan flink vloeken en schreeuwen.. lucht mij wel erg op als ik ga schreeuwen
Heel herkenbaar! Ben laatst bijna een man in de trein te lijf gegaan omdat ie me liep te duwen bij het uitstappen. Herkende mezelf niet, zo schoot ik uit m'n slof! En ik had hem rustig een klap gegeven als m'n man me niet even aan m'n arm trok. Heel erg. Maar ik kan zo ontzettend kwaad worden. Spring om niets uit m'n vel en dingen waar ik normaal boos over zou worden daar word ik nu ronduit woedend over! Bizar... Want ik schrik er soms zelf van, dat is niet hoe ik mezelf ken... Edit: overigens blijf ik niet lang boos. Het is een korte heftige explosie en dan ben ik t weer kwijt
Dat klopt! het zijn bij mij ook korte woede aanvallen. 1 minuut later loop ik weer net zo hard te lachen! wanneer hadden jullie het meest last van de hormonen in jullie zwangerschap? en neemt het nou echt pas af na de bevalling?
Uhm....ze zeggen dat ik de laatste tijd niet zo leuk en gezellig ben,maar gek genoeg merk ik daar zelf weinig van Nee,nu even serieus! ik ben best wat gestressd de laatste weken en kan weinig hebben,vind dit zelf ook erg vervelend merk ik,dus probeer nu heeeeeel.... rustig te blijven!! Valt niet mee hoor.....
Ik ben bijna 34 weken zwanger en heb er nog steeds last van. Mijn man noemt me ook Monster. Ik voel de boze ik wel opkomen en probeert tot 10 te tellen, maar ik kom niet verder dan 2! Stomme Hormonen!
Sinds 2 weken ben ik echt een heks!!! Een feeks!!! Heb 2 dagen geleden ook een ontzettende jankbui gehad.. Huilend jammerde ik dat ik de hormonen niet meer aankon en dat ze weg moesten gaan.. Dat ik zo gemeen was en er niks aan kon doen.. Ik waarschuw nu maar m'n naasten.. Ze moeten niet allemaal door elkaar praten of lopen. Ik moet rust om mij heen! En als ze wat vragen.. Zachtjes praten en rustig, haha Lekkere kerstgedachte!!
Hier ook.... Bij mijn eerste zwangerschap duurde het tot 6mnd na de bevalling, en toen had ik op een dag het idee dat ik 'wakker' werd en kon ik weer normaal relativeren. Heel bizar, maar ook heel duidelijk! Helaas heb ik er nu weer zo'n last van. En mijn man dus ook. Wel een tip voor degene die er zo'n last van hebben: houdt na je bevalling jezelf goed in de gaten, de kans is aanwezig dat je hormonen dan helemaal de loop met je nemen. Ik vind dit echt het vreselijkste aan zwanger zijn....
Hier ook gehad! De eerste twee trimesters. Vanaf week.29 ging het beter, al heb ik nu nog steeds wel eens van die vlagen. Gelukkig niet meer naar vriendlief Ik heb er geen oplossing voor gevonden, behalve goed uitgerust blijven.
Je weet dat stress slecht is voor je baby toch? Probeer met alles te relativeren en pak genoeg slaap. Zoals al eerder gezegd werd is het ook niet eerlijk tegenover je vriend (en eventueel andere mensen die je naast staan) dat je steeds om niets uit je slof schiet!