Mijn zoon lijkt onverzadigbaar...erg?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door lolalo, 13 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lolalo

lolalo Actief lid

13 feb 2012
    404
    0
    0
    Mijn zoontje is 1 1/2 jaar. Hij is nooit zwaar geweest en groeit nog steeds netjes op zijn lijntje. ( laatste meting met 18 mnd 10,8 kg, 84 cm)
    Alles goed en wel.

Echter de laatste weken eet hij zo veel. Boos als hij niets meer krijgt. En dat terwijl hij vaak al zo veel heeft gehad. Ik vraag me af of hij niet te veel krijgt ( of hij t gewoon lekker vind)

Momenteel is het vooral bij t ontbijt huilen als hij niet nog een rijstewafel extra krijgt.
    Voorontbijt: Bij wakker worden melk. ( momenteel rijstmelk)
    Ontbijt: 2 bruine boterhammen met smeerboter.
    ( nu dus ook vaak nog een rijstwafel) Evt water/thee
    Tussendoor: Een paar kleine kinderkoekjes ( goodies), een rijstwafel, rozijntjes of zo iets . Thee/ water
    Lunch: 2 boterhammen met vergetarisch beleg. 1 a 2 rijstwafels. Rijstmelk.
    tussendoor: fruit, water/thee. Soms nog een rijstwafel, soepstengel.
    diner: Vol kinderbordje met warm eten, soms nog meer als hij wil. Klein ikea bakje yogurt ( met bambix) of bakje kwark.

Vooral het ontbijt is vaak zeuren om meer. Ook tussendoor kan hij veel om "koek" vragen.
    Nu is koek natuurlijk iets wat hij niet onbeperkt krijgt. Maar vooral smorgens vraag ik mij af hoeveel ik hem moet geven. Ik wil natuurlijk ook niet dat hij honger heeft.

Voor mij gevoel eet hij al zo veel? wat kan ik anders doen?

2. lolalo

lolalo Actief lid

13 feb 2012
    404
    0
    0
    ps nu vanmorgen blijft hij erg boos en huilen omdat hij niet meer krijgt...
    Hij heeft beker rijstmelk op, 2 volkorn boterhammen met boter, 1 rijstwafel, halve kracker ( volkorn) en een half stuk roggebrood.

Lijkt mij al erg veel toch??

3. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Dat is inderdaad wel al een aardige hoeveelheid. Wel fijn dat hij goed eet natuurlijk.
    Voor zover je dat nog niet doet is het goed om vaste momenten aan te houden voor het eten. Vast moment voor ontbijt, lunch, warme maaltijd en tussendoor in de ochtend/middag/avond.
    2-3 sneetjes brood zou voldoende moeten zijn, verder 50-100 gram groente, 2 stuks fruit, 50-100 g aardappels (of rijst/pasta), 300 ml melk- en melkproducten, 60 g vlees.
    Tussendoor kun je prima thee, verdund sap, water geven. Evt. wat rauwkost om te knabbelen, tomaatje, komkommer, wortel.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina