Hallo! Vandaag positief getest! Jeejjj! Zo blij! Aangezien onze ouders wel wat positief nieuws kunnen gebruiken, willen we ze het volgende week vertellen. Als het mis gaat willen we tenslotte ook dat d=ze het weten om ons te steunen. Nu ben ik op zoek naar originele manieren. En dan eigenlijk nóg origineler dan met rompertjes of sokjes of slabbetjes. Het is ons 1e kindje. Wel hebben we een hond van 2 jaar, die tot nu toe ons kind is geweest. Mijn ouders hebben al een kleindochter van 7 maanden (van mijn broer). Ouderd van mijn vriend is het hun eerste kleinkind. Iemand leuke tips? Ben nog al crea-bea op computer, dus iets op pc maken kan ook, maar mis even inspiratie. Alle tips zijn welkom! Groetjes!
Wij gaan het de ouders op 5 december vertellen. We lokken ze naar ons huis met de smoes om gezellig warme chocomel en speculaas bij ons te komen eten. We geven ze dan een ingepakt boek met een thema rondom opa en oma worden Mochten jullie het wachten nog even volhouden zou je dus iets in het sinterklaasthema kunnen bedenken
Wij hebben bij de eerste sokjes gekocht met 'I love oma' en 'I love opa' erop en die ingepakt in een folie met roze en blauwe confetti. Nu ben ik zwanger van de tweede en gaan we het met sinterklaas aan mijn familie vertellen. Ik heb voor iedereen (ouders, zussen+aanhang en dochter) een coca cola flesje met hun naam erop en één extra waar 'baby' op staat. Die is ook ingepakt met een sticker 'voor opa en oma' er op. Schoonfamilie ga ik nog even over nadenken (Coca Cola actie is afgelopen, ik had het 'baby'-flesje voorbarig besteld, maar wilde sowieso de rest hun eigen flesje geven, zwanger of niet). de flesjes ga ik ook gebruiken voor de aankondiging op facebook (maar pas begin volgend jaar)
...en als je niet tot 5 dec kunt wachten, kun je ook een klein cadeautje kopen en je ouders en schoonouders hun schoen laten zetten. Met een gedichtje erbij. Wij hadden bij de eerste een voorleesboekje (opa en oma pluis) gekocht. Eerst verbaasde gezichten: wat moet ik nou met een Nijntje boekje?! En toen viel het kwartje. Heel grappig. Zag gister trouwens een heel grappig filmpje op Facebook. Stel dat net deed alsof ze van vrienden en familie foto wilden maken en dan bij het aftellen ipv 'say cheese' 'say Kat's pregnant' zeiden. Schitterend, die reacties
Gefeliciteerd!! De boodschap is op zichzelf al origineel en indrukwekkend genoeg, hoe je het inpakt maakt ze ws niet zoveel uit dus het mag ook best een beetje afgezaagd zijn vind ik dan haha. Hier trouwens gewoon gewacht totdat me een drankje werd aangeboden en toen met een grijns gezegd dat ik die voorlopig niet mag die gezichten en reacties, onbetaalbaar hihi, vond ik zelf leuker dan 'iets' geven.
Wij hadden een filmpje gemaakt met een muziekje op de achtergrond en wisselende foto's/plaatjes die vertelde dat we een kindje verwachten. Te maken met windows movie maker
Allereerst gefeliciteerd !! Ik zag van de week iets op TLC (19 kids and counting): ze waren (weer) zwanger en hadden de familie uitgenodigd voor een diner. Hadden ze er een themed-diner party van gemaakt met allemaal 'mini-food'. Iedereen moest na het diner raden wat het thema was. Ik vond het wel een origineel idee
Wij hadden een kaart gemaakt (via greetz en dan naar onszelf gestuurt) met op de voorkant foto's onze honden. Bij de oudste stond: Ik sta hier blij te loeien want..... Bij de jongste: Mijn staart gaat maar heen en weer want.... Binnenkant van de kaart dan de vervolg zinnen: (bij de oudste hond) ....ons gezin gaat weer groeien. (bij de jongste hond) ...straks ben ik de jongste niet meer. Op de volgende pagina: Gefeliciteerd opa en oma! Kaartje hadden we tussen de bloemen gedaan. Reactie was erg leuk.
Wij hadden een soort sinterklaasgedicht gemaakt. Een houten hartjesdoosje bij action gekocht met als je het opendeed een kopie van de echo erin en toch een rompertje en slofjes met i love opa/i love oma
Onze ouders weten al dat we een kindje krijgen, maar over twee weken hopen we ze het geslacht te kunnen vertellen. Ik heb boeken besteld van Opa/oma vertel eens, die pakken we in samen met roze of blauwe sokjes en dat leggen we dan met pakjesavond tussen de cadeautjes. We hebben voor onszelf de boeken trouwens ook gekocht, dus dan heeft ons kindje later allemaal leuke herinneringen
Deze keer gaan wij het op 5 december vertellen met chocoladeletters. De ene opa en oma krijgen een B en een A en de andere een B en een Y.
Wij hebben drie fotolijstjes gekocht en ingepakt gegeven. In de eerste zat een foto van onze dochter. Daarna kwam er nog een cadeautje: een lijstje met een echofoto er in waar slechts 1 van onze tweeling duidelijk op stond. De verassing was zeer groot, opa en oma hadden dit echt niet meer verwacht (zie onderschrift, zij dachten dat wij al een jaar gestopt waren met behandelen). Dus dat werd vragen of het echt was, feliciteren, huilen etc. En toen zeiden we dat ze nog een cadeautje mochten uitpakken: een echo foto waar beide kindjes (tweeling) op stonden. Hiernaast hadden we ook nog petit four gebakjes gehaald bij de bakker. Bij onze eerste zijn we op de dag van de test direct naar ze toe gereden. Na een bakkie te hebben gedaan heeft manlief bij oma de zwangerschapstest in haar handen gedrukt (zo'n kleine van het kruidvat) met de tekst erbij: moet je eens kijken, weet jij wat dit is? We konden toen niet wachten haha
Wij hebben het onze ouders meteen verteld door de zwangerschapstest in te pakken en als kado te geven. Mijn zus vertelde ik het door toen ze binnen kwam lopen haar te begroeten met dag tante (ze word voor het eerst tante)... het duurde even voor het kwartje viel hahahaha
Gingen bij schoonouders op visite en hadden beloofd lekkers mee te nemen voor bij de koffie. Had beschuit met blauwe en roze muisjes meegenomen. Kwamen binnen met mijn koektrommel en zei kijk eens wat voor lekkers we hebben. Reacties waren onbetaalbaar.
We hebben al een dochter en ik ben nu zwanger van de tweede. Ik wil op 5 december de familie verassen met dit grote nieuws omdat we dan met zijn allen bij elkaar zijn. Nu wil ik gepersonaliseerde chocoladeletters maken. Dan verwacht niet iedereen het direct. Die horen tenslotte bij sinterklaas. Je mag dan een tekst en een foto plaatsen op de verpakking. De foto heb ik al. Ik heb een openhaard geknutseld, en hier heb ik 4 schoenen voor staan (wijzelf, onze dochter en een babyslof). Nu zoek ik alleen nog inspiratie voor de tekst. Iemand ideeën??
Wij hebben gisteren de as opa en oma beide chocoladeletters gegeven. De een opa en de ander oma in letters. Het kwartje viel gelijk
Nou de opa's en oma's weten het hoor! Mijn schoonouders hebben we beide een romoertje gegeven met i love opa/ oma. Hoewel cliche... Was het tranen met tuiten, vooral bij moeders. Mijn eigen ouders zijn gescheiden, maar heb ze beiden een foto lijstje gegeven met gedichtje erin: Je kunt me nog niet horen, Je kunt me nog niet zien Maar als ik eind juli 2015 word geboren Mag ik dan in dit lijstje misschien? Mn vader ging steeds langzamer lezen. Mijn moeder heeft slechts de eerste 2 woorden gelezen en had het toen al door. Was vooral erg fijn om de blij en emotionele reacties te zien. Het was zoals ik het gehoopt/ voorgesteld had en dat is het belangrijkste. Succes verder allemaal met vertellen!! En bedankt voor de ideetjes!