Heet bad als je zwanger wilt worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Zonnetje3, 26 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Hoi,
    Ik heb weleens gelezen dat een heet bad afgeraden wordt als je net zwanger bent. Weet iemand of dit ook zo is als je zwanger wilt worden?
    Ik zit momenteel op het wachtbankje en hou van badderen :D
    En wat is te heet??

2. Krimpie

Krimpie Actief lid

18 mei 2015
    392
    148
    43
    NULL
    NULL
    Nou het is wel zo dat je volgens mij niet te heet moet badderen als e (net) zwanger bent. Dit ivm overhitting van je buik. Dat is niet goed voor het vruchtje/de baby.
    Je mag overigens wel gewoon naar de sauna, mits je dit gewend bent. Vind zelf sauna heerlijk maar zou het persoonlijk niet doen. Maar in de sauna hebben we het over temperaturen van 80 graden. Niet rechtstreeks op de huid maar toch. Een lekker warm bad lijkt me prima op zo'n 37, 38 graden. Zou zelf niet veel heter doen, lijkt me ook niet lekker trouwens. Je weet natuurlijk nooit of het misschien gelukt is, dus badder voor de zekerheid ietsje koeler dan je gewend bent?

3. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht dat je maar naar de sauna mocht als je het gewend bent als je de drie maanden voorbij bent. Maar zeker ben ik niet :)

Ik neem wel nog warme baden, maar zeker niet meer zo heet als voordien ;) je weet maar nooit...

4. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18
    Ik badder ook altijd heel warm. En heb ik in de week voor m'n nod heel vaak gedaan. Zou ik daarom zo'n bizar andere menstruatie hebben gekregen dan anders? Ik ga er oog op letten nu. Bedankt voor de tip

5. Lisa2001

Lisa2001 Actief lid

21 mei 2013
    302
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook in het begin van mijn zwangerschap gewoon in een lekker heet bad gezeten, ik denk dat het allemaal wel meevalt.

6. bijnazwanger

3 jan 2014
    91
    0
    0
    Ik twijfelde hier ook heel erg over. Nu heb ik zelf a.s. vrijdag mijn ovulatie en vroeg mij af of het inderdaad kwaad kan om dan de dag ervoor op donderdag in een jacuzzi te gaan van 38 graden samen met mijn man. Of raden jullie dit af?

7. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    38C is denk ik niet zo'n probleem en zeker niet bij je ovulatie, het is echt alleen als je zwanger bent begreep ik, en als je ovuleert ben je niet zwanger!

Ik badderde ook graag heet. Maar toen ik zwanger was badderde ik gewoon iets minder heet. Het is niet anders en wilde het risico niet nemen, koelde het te hard af deed ik er weer wat warm bij.

8. bijnazwanger

3 jan 2014
    91
    0
    0
    Heeft het geen invloed op de zaadcellen die dan al liggen te wachten in de baarmoeder?

9. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Dat lijkt me niet maar gebruik google! :D

10. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Ik hou ook van badderen! Hier gelukkig snel zwanger geworden en nu al 15+2! Dus ik denk dat het wel meevalt:D
    Lekker in bad gaan!!

11. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Niet zo druk om maken de vruchtbaarheid heeft een constante temperatuur van 36-38 graden ik ben toen ik net zwanger was in turkije geweest 40-45 graden daar heerlijk !

12. Deebje

Deebje Bekend lid

2 mrt 2013
    960
    27
    28
    Vrouw
    ;)Heet badderen en sauna wordt afgeraden in de eerste 3 maanden van de zwangerschap, omdat je dan de symptomen van koorts kan krijgen... Dit kan schadelijk zijn voor t vruchtje ;)

Succes!

13. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Had het ook al gelezen en badder nu na mijn eisprong steeds iets koeler. Je weet maar nooit ;)

14. Glaewil

Glaewil Bekend lid

26 jul 2015
    601
    96
    28
    Volgens mij is het meer schadelijk als je vriend/man dat doet tijdens zwanger proberen te worden. :p
    Ik heb bijna dagelijks een bad en ook lekker goed warm. Nu nog steeds. Maar ik let op dat mijn huid niet roze/rood word.

15. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Sauna wordt als je zwanger wilt worden en in 1e trimester wel degelijk afgeraden ivm vergrootte kans op een miskraam. Zo ook een heet bad.
    Voor eisprong is het gewoon mogelijk natuurlijk, maar na eisprong zou ik het er niet op wagen.

Deel Deze Pagina