Wie na lange tijd zwanger? En hoe?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mysteriousgirl, 21 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mysteriousgirl

Mysteriousgirl Bekend lid

1 nov 2011
    659
    0
    0
    Dag meiden,

Wie is er na lange tijd proberen toch nog zwanger geraakt? En was dit spontaan of na behandelingen?

Ben benieuwd naar de reacties.

2. lolsmurf

lolsmurf Actief lid

5 jun 2012
    404
    35
    28
    NULL
    NULL
    Ik niet maar wel een bekende na 5 jaar proberen in de laatste poging IVF zwanger :D.

3. crienatje

crienatje Actief lid

1 feb 2010
    357
    159
    43
    Hoi Mysteriousgirl,

Ik ben nu 11+3 weken zwanger. Hiervoor 8 IUI behandelingen, en vele maanden tussendoor wachten, gehad zonder resultaat.
    Toen op een wachtlijst gezet voor ICSI welke steeds verder opliep.
    Hier kregen we zo ontzettend de balen van dat mijn man en ik verder zijn gaan kijken en in Dusseldorf terecht kwamen.
    Hier zijn we 3 maart geweest voor een intake gesprek en in april mochten we beginnen met ICSI. 1 mei hadden we de eerste positieve test in handen!
    Kan je vertellen dat het af en toe nog steeds onwerkelijk is.
    Heel veel succes en kracht toegewenst!

4. Mysteriousgirl

1 nov 2011
    659
    0
    0
    @lolsmurf 5 jaar...ik vind 2 jaar al lang :( Geweldig dat het toch is gelukt na zo lange tijd. Er is hoop.

@Crienatje

Wow wat geweldig! Gefeliciteerd!
    Dankjewel!
    Ik moet ook hoop blijven houden, maar naarmate de tijd verstrijkt toch wel moeilijk. Vooral als alles goed lijkt te zijn.

5. lolsmurf

lolsmurf Actief lid

5 jun 2012
    404
    35
    28
    NULL
    NULL
    Ja altijd hoop blijven houden. Het lijkt me heel erg als je moeilijk zwanger raakt, ik heb het van dichtbij meegemaakt bij diegene.
    Zelf zijn wij pas begonnen dus ik kan er verder niet over mee praten. Heel veel sterkte en succes met zwanger worden. Ik hoop dat het snel lukt.

Xx

6. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    hi,

ikzelf (gelukkig!) nog geen ervaring mee, maar weet dat een vriendin van mn moeder er 12 jaar over gedaan heeft, ook verschillende behandelingen etc. en na 12 jaar was het dan eindelijk raak.
    ook zag ik iemand hier op het forum voorbij komen dat ze na 17 jaar geduld hun eerste wondertje hebben mogen krijgen, maar ik weet niet precies...

succes! en ik hoop dat het snel raak mag zijn bij je!

7. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik hou je topic in de gaten! Wij zijn ook al bijna 2 jaar bezig voor een 1e kindje. Ik vraag me wel vaker af hoe lang het nog gaat duren en of het überhaupt ooit gaat lukken. Ik weet nog goed hoe het was toen ik net stopte met de pil. Oh, wat was het spannend en wat waren we er veel mee bezig. Ik had nooit gedacht dat we er zo lang over zouden doen, maar zo zie je maar. Meid, jij ook heel veel succes!

8. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Het is natuurlijk niks in vergelijking met hoe lang anderen moeten wachten, maar hier zijn we pas na twee jaar gericht proberen alsnog spontaan zwanger geraakt van de eerste. Ik hoop voor je dat het bij jullie ook zo gaat en dat je gauw een positieve test hebt :)

9. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik was vorig jaar, na 4 jaar en 6 iui behandelingen zwanger. helaas een miskraam. Nu bezig met icsi...omdat de volgende 6 iui behandelingen allemaal mislukten.

10. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Na 2,5 jaar nu zwanger ! :D
    Heeft dus 2,5 jaar geduurd waarvan bijna een half jaar hormoonbehandelingen en 3 keer IUI.

Heel veel succes meid

11. Mysteriousgirl

1 nov 2011
    659
    0
    0
    @lolsmurf dankjewel!
    @babyfotograaf wow, na 12 jaar. Dat is lang! Toch leuk dat het nog is gelukt. Hadden ze vast en zeker niet meer op gerekend.

@bonita same here! Na 'te stoppen met de pil al bedenken hoe we het zouden vertellen aan iedereen als het zover zou zijn. Dat we met de feestdagen misschien met z'n drieën zouden zijn. Helaas al 2 x de feestdagen zonder een wondertje en dit jaar de derde keer :(
    Jij ook heel veel succes meid! Zal ook jou volgen.

@Pickle Dat is fantastisch. Goed om te horen dat 't toch nog is gelukt! Bedankt!

@Panter Wat vreselijk :(
    Zal ook voor jou duimen dat je binnenkort een positieve test in handen mag hebben.

12. Mysteriousgirl

1 nov 2011
    659
    0
    0
    @Wachtende Wat leuk! Van harte gefeliciteerd. En bedankt!!

13. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zo herkenbaar! Telkens denk je: Oh, dat is een mooie gelegenheid om het te vertellen.. ik heb ook steeds weer een nieuw soort van punt om naar uit te kijken. Zo van: ik hoop dat ik zwanger ben vóór ... (bijv. verjaardag, kerstmis, verjaardag man). Maar steeds gaan die dagen ook weer voorbij. Maar ja, we kunnen er niets aan veranderen, we moeten er maar het beste van maken :) .

Edit: dit is trouwens super off-topic haha, je vroeg om mensen die WEL na lange tijd zwanger raakten ;)

14. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    dan denk ik dat je mij voorbij hebt zien komen?

15. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Hier bijna 3 jaar over onze tweede kindje gedaan, diverse iui behandelinge gehad, zouden starten met ICSI geen eicel te vinden, moesten wens laten gaan volgens gyn . 2 maanden later spontaan zwanger en ons mopje is ondertussen 7 maanden.

16. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Eerste keer na 4 jaar spontaan zwanger geraakt nadat we alle uitslagen binnen hadden en de kans maar 5% was om normaal zwanger te worden.

4 jaar later eerste IUI poging gehad omdat wij dachten nooit meer zo een geluk te hebben. Helaas eindigde de zwangerschap in een missed abortion.

2 jaar na deze poging ons langzaam erbij neer gelegd dat wij met z´n viertjes zouden blijven en niet nog een keer zo een behandeling wilden laten doen toch opeens weer spontaan zwanger geraakt.
    Nu dus al bijna 17 weken zwanger van ons wondertje :D

17. watwordhet

watwordhet Actief lid

27 feb 2012
    200
    0
    0
    genieten van ons manneke
    maas en waal
    dec 2007 gestopt met de pil,
    okt 2010 'spontaan' zwanger terwijl we net de eerste uitslagen kregen dat de kwaliteit bij hubby erg slecht was.
    dit werd een miskraam in nov.
    6x iui's gehad en toen gestopt met het ziekenhuis traject in sept 2011
    dec 2011 spontaan zwanger van ons mannetje...en nu nog 10 weekjes te gaan.

18. Mysteriousgirl

1 nov 2011
    659
    0
    0
    Wat geweldig dat na 17 jaar toch nog jullie wens in vervulling is gegaan.
    Mag ik vragen hoe het toch nog is gelukt?

19. Mysteriousgirl

1 nov 2011
    659
    0
    0
    Geeft helemaal niet.
    Zo hebben we steun aan elkaar.
    Hoop doet leven!

20. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008