omdat mijn zoontje van nu 2 weken niet aankwam ben ik vorige week begonnen met kolven en bijhouden wat hij binnen krijgt via de fles. sinds 2 dagen komt hij weer aan. geboortegewicht: 4620, laagste 4240, nu 4380. helaas kan ik niet zo veel kolven als hij nodig heeft. eigenlijk wil ik er geen extra 'moeite' voor doen want bij mijn vorige kind heeft de stress er o.a. ook voor gezorgd dat mijn produktie helemaal terug liep. grootste vraag is eigenlijk over het geven van de afgekolfde melk. ik warm deze heel zachtjes op in de magnetron. zou het kunnen zijn dat ik hier voedingsstoffen mee om zeep help? ook met borstvoeding direct uit de borst kwam hij niet aan, maar ik ben toch ook bang dat ik het zelf nog eens erger maak. kan er nergens iets over vinden, maar lees hier wel veel over kamertemp en au bain marie/flessenwarmer....
hoi, op onderstaande link kun je alles over verwarmen en bewaren vinden. http://www.borstvoedingalmere.nl/BVAverwarmen.htm bij verhitting gaan bepaalde stoffen verloren. dit is nog altijd beter dan geen borstvoeding geven! maak je keuze en maak je er niet te druk om (tenzij je de voeding kookt, dan heeft het weinig nut) wanneer je een magnetron gebruikt weet je niet tot welke temp. er wordt verhit. je kunt kort verwarmen, maar is de temp gedurende die korte tijd dan 40 graden of 60? dat weet je dus niet. ten aanzien van het kolven: misschien kun je in stappen kolven? om binnen de zelfde tijd mogelijk meer melk te krijgen? kolf dan 7-5-3 min. en wanneer je even stopt kort masseren met je vingertoppen. succes! geniet van je kindjes! heidi margit