Hoi Sinds 29-08 zijn wij trotse ouders van onze dochter Charlene, met de veronderstelling haar al het goede van borstvoeding te geven, hebben we helaas moeten concluderen dat mijn tepels zodanig ingetrokken zijn dat dit een onbegonnen zaak is, dus over op de kolf zodat ze in iedergeval wel al het goede binnenkrijgt van de borstvoeding. We hebben inmiddels al een aardige voorraad in de vriezer liggen, maar we hebben besloten om te stoppen met kolven, ik ervaar het als niet prettig en pijnlijk, ik zit af en toe huilend te kolven omdat ik er echt geen "zin" meer in heb. Ik ben dus begonnen met afbouwen, ik kolfde voorheen om; 24:00 03:00 06:00 09:00 12:00 15:00 18:00 21:00 op advies van de verloskundige heb ik als eerste de 03:00 's nachts ertussen uit laten vallen zodat ik ook aan mijn rust kom, en aangezien onze meid ook heerlijk doorslaap van 24:00 tot 06:00 was dit zeker een goed idee. Ik ben met deze kolfsessie inmiddels al zo'n 3 weken gestopt. Mijn eerste vraag hoe kan het dat mijn borsten ZEER pijnlijk zijn om 06:00 zeker nu ik al zoland niet meer om 03:00 kolf? Inmiddels kolf ik alleen nog om 24:00 06:00 09:00 12:00 18:00 Ik durf de kolf van 09:00 er nog niet tussenuit te laten omdat ik bang ben een borstontsteking op te lopen. Ben ik met de verkeerde tijden gestopt ? wat kan ik doen om om 06:00 niet zo'n pijn te hebben? bestaan er middeltjes om de productie te minderen/stoppen? Ik lees vaak dat je na +/- 3 dagen met de volgende sessie kunt stoppen, maar hoeveel stuwing mag je hebben? ik stopte pas met de volgende na 1 week. Ik probeer nu minder cc te kolven om het op die manier te proberen, alleen om 24:00 kolf ik nog iets meer af ter voorkoming om om 06:00 helemaal niet meer rechtop te kunnen zitten. Hopelijk kun je mij helpen! Groetjes Dominique
hoi, in principe laat je de voeding waar je de minste opbrengst hebt het eerst vallen. dus in jouw geval de voeding van 18.00 uur. laat je de voeding van 18.00 uur vallen, dan kun je daarna (na een -ruime?- week) kijken of je de voeidng van 9.00 uur kunt weglaten. kkhet idee is dat je de afkolfmomenten afwisselt, dus wel kolven, niet kolven. in plaats van er grote gaten in te laten. de voeding waar je het meest produceert houd je het langst aan. (die van 6.00uur) je kunt saliethee ter ondersteuning drinken. begin met een kop of 2 max. 3 verdeeld over de dag. ik denk dat het heel goed is dat je die van 24.00 nog had aangehouden, om zo 'leeg' de nacht in te gaan. per vrouw verschilt het hoe snel je kunt afbouwen. sommige vrouwen zijn met 3 dagen klaar, andere hebben we 2 weken nodig. dat maakt op zich niet uit, als je maar kijkt naar je lichaam. heb je teveel stuwing, kolf dan enkel de spanning eraf. (niet de hele voeding) succes, heidi margit