Hoi hoi, Ik geef onze kleine man bv maar word er een beetje onzeker van Net als bij onze oudste zoon kwam de bv niet goed op gang en heb ik gekolft tot het wel op gang was. Ik bied sinds een week gewoon elke voeding 1 borst aan en dat gaat op zich heel goed. Hij was wel veel afgevallen en was in 2 dagen tijd maar iets van 20 of 30 gram aangekomen. Ik was wat teleurgesteld Of is het wel goed? Sinds een paar dagen is hij wat onrustig na de voeding. Hij heeft duidelijk last van lucht in zijn darmpjes en boert erg moeilijk. Hij hikt veel en soms kokhalst hij na een voeding enorm. Hij geeft ook kleine beetjes voeding terug maar dat is niet schrikbarend. Nu heb ik het idee dat het komt omdat ik teveel melk heb. Mijn borsten voelen constant gespannen aan. Net alsof ik steeds stuwing heb en ik lek ook enorm veel. Hij drinkt ook echt heel gulzig, hij klokt het echt naar binnen alsof hij het niet aankan. Hij drinkt ook 5 a 10 minuten actief en blijft vervolgens nog ruim 15 minuten tutteren en weer drinken, tutteren en weer drinken. Als ik hem eraf wil halen begint hij weer te drinken. Gisteravond heb ik 1 borst even helemaal leeggekolft om te kijken wat erin zat en kolfde 50cc af.. voor mijn gevoel eigenlijk best weinig maar misschien zit ik helemaal fout? Hij heeft wel genoeg plas- en poepluiers maar zijn poepluiers zijn erg waterig en het zijn er ook erg veel. Ik vind het zo zonde, het is zo'n tevreden mannetje en huilt eigenlijk vrijwel niet. Vind het zo zielig om hem te zien worstelen. Mijn oudste heeft ernstige reflux gehad en ik ben hier nu weer zo enorm bang voor Wat kan ik hieraan doen?
Poepluiers klinkt echt prima! heb je al eens geprobeert om je zoontje na de actieve drinkperiode aan te leggen aan de andere borst? In principe bied je 2 borsten per voeding aan, kan zijn dat hij aan de 2e kant dan wel weer actief drinkt. Is je borst na de voeding ook nog gespannen? Wat was zijn geboorte gewicht en wat is zijn gewicht nu?
Ik bied hem op het moment geen 2 borsten aan op aanraden van de kraamhulp zodat hij de achtermelk goed uit die ene zou krijgen. Maar dan ik ga hem nu gewoon allebei de borsten aanbieden. Als hij gedronken heeft voelen mijn borsten goed aan, niet gespannen en zacht. Zijn geboortegewicht (28-08) was 3650 gr. Halverwege de week 3220 gr (dag 4) en afgelopen zondag was het 3435 gr (dag 8) Ik ben vanmiddag even bij het cb gaan wegen en was hij weer 3570 gr (dag 11)
Gewicht gaat zeker de goede kant op! Ik zou inderdaad de 2e borst ook aanbieden (als je borst na de 1e gedronken te hebben soepel voelt, dan hierna de 2e geven, dit zal waarschijnlijk al zijn na de actieve drinkperiode)