krampen en onrust na eerste groentehapjes

Discussion in 'Baby en dreumes' started by moeps84, May 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moeps84

moeps84 Lid

Mar 14, 2014
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

We zijn net begonnen met het geven van groentehapjes aan onze jongste (4,5 maand). Zo rond 16.00u geven we wat hapjes. Nu is ze al twee avonden erg onrustig, lijkt op krampen. Wie herkent dit?

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik herken het niet, maar krampjes zijn meestal een teken van darmen die nog niet klaar zijn voor vast voedsel.

Ik zou even stoppen en het over een week of paar weken nog eens proberen, en dan de groente midden op de dag geven,dan gaat ze niet met krampjes de nacht in.

3. gusto

gusto Niet meer actief

Mijn zoontje had precies hetzelfde, avond en nacht na de groente erg onrustig, windjes laten, inderdaad krampjes. Wij zijn gestopt en met 5,5 maand weer begonnen. Nu gaat het wel goed.

Denk dat het inderdaad een teken is dat de darmpjes er nog niet klaar voor zijn.

4. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Yep, in de middag of ochtend geven...

5. Minerva

Minerva Niet meer actief

#5 Minerva, May 15, 2014
    Last edited by a moderator: May 15, 2014
    Stoppen en over een maand weer proberen. Het klinkt alsof de darmen er nog niet klaar voor zijn. Het voedingsmoment verplaatsen naar de ochtend/middag is natuurlijk geen oplossing ;)

6. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,208
    513
    113
    Was ze te vroeg geboren? Schijnt dat de darmpjes dan wat langer nodig hebben.. of misschien wat minder geven? wij zijn gisteren begonnen met wat bloemkool, dat gaat tot nu toe goed.

7. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon weer even stoppen, geef de darmen even kans om weer bij te komen en probeer dan over bv twee weken weer voorzichtig met wat hapjes milde groente.

8. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Met vier maanden zijn de darmen sowieso nog niet 'af', ook wanneer de baby niet te vroeg geboren is.

Niet meer geven, over een paar weken weer proberen.

9. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    Dat herken ik absoluut!
    Hier op advies van t CB bij mijn eerste ook met 4 maand begonnen met bijvoeden, dit vanwege minder snelle groei (wat later bij BV gewoon de 4 maanden dip bleek te zijn). Resulteerde ook in veel onrust en huilen en zelfs verstopping. Ben er weer mee gestopt en hem toen gewacht tot na 6 maanden. Toen ging het wel goed. De darmen waren er simpelweg nog niet klaar voor.

Het advies van de wereld gezondheids organisatie is ook nog steeds (op basis van wetenschappelijk onderzoek) pas te gaan bijvoeding na 6 maanden. Waarom het eigenwijze Nederland hier nou weer van afwijkt......

Zou dus stoppen met de hapjes en mee wachten tot na 6 maanden...... Dit door mijn eigen ervaring. Echt, ze hebben het voor die tijd nog niet nodig.

10. Minerva

Minerva Niet meer actief

Soms kan het beter zijn om iets eerder te beginnen met bijvoeding, bijvoorbeeld in verband met reflux of allergieën. Dit blijkt uit een aantal recente studies (had ik begrepen). Wij zijn dus idd met ruim 5,5 maand begonnen ivm refllux en op advies van de kinderarts. Was dit niet het geval geweest, dan hadden we zeker ook gewacht tot na 6 maanden. Ik vind 4 maanden ook wel erg vroeg....

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Krampen betekent nog niet klaar voor bijvoeding, dus lekker even stoppen weer en over een week of 3-4 nog eens kijken.

Share This Page