Hoi VK's! Afgelopen maandag ben ik bij mijn vk geweest (met 22 weken) en toen had ik al een baarmoeder van 30 cm. Nu maak ik me een beetje zorgen; ik ben echt flink aan 't groeien, kan dit geen kwaad? Nu zijn mijn vriend en ik geen kleintjes (1.98 en 1.80), maar mijn buik is echt al groot. Ik ben al op suiker geprikt, maar dit was verder in orde en qua kilo's is het niet zo extreem (8,5 kg bijgekomen). Kan deze snelle groei geen kwaad en hoe groot kan een baarmoeder eigenlijk worden? Alvast bedankt voor jullie antwoord! x Roosje
Hoi roosje, Elke vrouw draagt haar zwangerschap anders, er is geen buik hetzelfde! Dat de groei van de baarmoeder nu voorloopt kan te maken hebben met een groeispurt deze heb je gedurende de gehele zwangerschap een paar keer. zwangerschapssuiker uit zich eigenlijk pas na 24-26 weken, indien je baarmoeder hard blijft groeien kan je dit onderzoek rond dit termijn eens herhalen. Hoe was de 20 wkn echo? De groei van de baarmoeder zegt niet altijd iets over de groei van je kindje. Maak je er geen zorgen over! VOlgende keer is je baarmoeder vast niet zo hard gegroeid. Hoe groot de baarmoeder kan worden verschilt ook per persoon en hoe je draagt. Maar je baarmoeder kan tot aan je borstbeen groeien en nog een stukje naar voren Imke
Hoi Imke, De 20 weken echo was prima. Gemiddeld gezien lag het kindje een beetje voor, maar niet meer dan een paar dagen. Het gewicht was op dat moment 372 gram, bij 20 wk en 4 dagen. Bedankt voor je geruststelling! Groetjes, Roosje