Leren drinken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wenteboekhorst, 16 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenteboekhorst

6 feb 2012
    27
    0
    0
    Hoi allemaal,

Hoe hebben jullie je baby leren drinken?
    Ik heb een zoontje van 6 maanden en wil hem leren drinken maar hij tot nu toe drinkt hij helemaal niets. Uit zijn normale fles met speen wil hij niet en ook niet uit een anti lek beker met flexibele tuit van avent.

Wie heeft er een goede tip?

Alvast bedankt!

Groeten Wendie

2. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Mijn zoon is 9 maanden en wil dat ook niet. Heb nu een beker van Nuk gehaald met een flexibele tuit. Heeft gisteren 100cc gedronken over de hele dag. Maar van harte gaat het niet.
    Dus ik lees mee voor tips!

3. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Wij oefenden met een gewoon bekertje.
    Het duurt even voordat ze tuitbekers en rietjesbekers snappen. Zeker de antilek varianten. Inmiddels is ze 13 maanden en drinkt al een tijdje uit alles. De HEMA verkoopt een simpel tuitbekertje (niet anti-lek), die begreep ze als eerste.

Sap/water uit de fles vonden beide meiden niks. In een fles hoort melk vonden zij ;)

Maar in het kort: het kost even tijd, dus blijven oefenen!

4. Wenteboekhorst

6 feb 2012
    27
    0
    0
    Bedankt voor de tip!
    We blijven zeker oefenen. Ik ben alleen bang dat hij straks niet genoeg vocht binnen krijgt. Nu heeft ie nog 4 flesvoedingen, maar wat als dat er straks nog maar 3 zijn.
    Misschien voorbarige stress....

5. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Hier bijna 10 maanden en het lukt ook nog niet hoor! Word het proberen een beetje zat ondertussen, alle soorten bekers in huis, word het proberen nu een beetje zat!

6. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Nee joh, komt goed.

Gelukkig hebben ze ook steeds minder drinken nodig. Drie flessen + fruit en yoghurt is nog meer dan genoeg.

Hier altijd alleen maar hele kleine slokjes ander drinken naast de flesvoeding, totdat ze het doorkreeg, maar toen was ze idd richting het eerste jaar. Komt vanzelf. Kindjes regelen het wel!

7. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook geen drinker, ook geen moedermelk uit flesje..:(

8. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Mijn zoontje dronk eerst gewoon uit een flesje. Daarna uit een rietjesbeker. Met een flesje heb ik altijd geholpen. Een rietjesbeker kon hij zelfstandig. Nu drinkt hij nog uit een rietjesbeker en soms uit een gewone beker.

9. misa

misa Niet meer actief

Misschien een beetje warm water uit de fles?

Hier ging koud drinken ook slecht bij de jongste. Evenals water drinken en uit ene tuit of rietjesbeker. Ze is nu 10,5 maand en drinkt nu warme en koude roosvicee uit de fles. Af en toe probeer ik nog eens wat anders, maar voorlopig zie ik het wel ff aan..!

10. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier duurde het ook even voor ie het door had, haalde ook van alles in huis...harde tuit, zachte tuit, rietjesbeker...de laatste haalde ik weken later weer tevoorschijn en meneer begon te lurken alsof het de gewoonste zaak van de wereld was...ineens hebben ze het door.

11. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Hier uit de difrax oefen beker met 4 maand begonnen toen ze zelf mijn glas link pakte en naar de mond bracht. Gaat redelijk maar ze is het nog aan het leren. Hier wordt sowieso aan tafel gedronken nu dus samen totdat ze het zelf kan. Ben geen fan van tuit en rietjes bekers

Deel Deze Pagina