Hallo! Ik heb een vraag! Ik ben nu 23 weken zwanger, en heb vanaf 21 weken ongeveer steeds last van pijn onder mijn rechter ribben. Als ik zit wordt de pijn alleen maar erger. Als ik mij dan helemaal uit strek, of ga liggen dan zakt de pijn langzaam af. Wat kan dit zijn? En is dat normaal? Als ik internet lees dan word er gezegd dat het de baarmoeder of baby kan zijn. Maar kan dat nu al? Het doet soms behoorlijk veel pijn als ik niet ga liggen. Ik moet vrijdag over een week weer naar de verloskundige. Dan ga ik het haar ook voorleggen. Maar ik denk misschien kunt u mij nu eerst even helpen/gerust stellen. Bedankt alvast. Fijne avond.. Mvg Exciting
Goedemorgen, Wat vervelend dat je zo'n last hebt. Als ik je bericht lees, vermoed ik inderdaad dat het komt door het groeien van de baarmoeder en het kindje wat beweegt in jou buik. Door het groeien van de baarmoeder worden organen aan de kant gedrukt, waardoor ze een beetje in de verdrukking kunnen komen en tegen je ribben aan kunnen drukken. Dit kan wat pijnklachten geven. Daarnaast kan het zo zijn dat het kindje hoog in de baarmoeder ligt en tegen de ribben aantrapt. Het kan heel goed zijn dat je rib gekeusd is hierdoor. Liggen helpt hier goed tegen, omdat de druk op de ribben dan minder wordt. Vaak wordt er geadviseerd rust te nemen, zodat hopelijk de klachten minder worden. Ik hoop voor je dat je snel weer van je pijn af bent. Succes! Groetjes Monique