hoi hoi onze jongste van 9 maanden is nooit echt een goeie drinker geweest, vanaf de geboorte tot een maand of 5-6 was ik blij als ik al 500cc bij hem naarbinnen kreeg. de afgelopen 2 maanden is het goed gegaan, en nu sinds 1 week drinkt hij weer super slecht, misschien 400cc per dag, met als gevolg dat hij ook obstipatie heeft. hij zit op 2-3 flessen(normaal 250cc, maar nu dus 75-100cc per keer) en bied hem al extra vocht aan, ook ander drinken zoals thee en rv, maar hij duwt gewoon de speen/fles weg met zijn tong, of slaat hem weg. heb ook al geprobeerd met een tuitbeker, maar dat vindt hij ook niks. ter compensatie bied ik hem ook al extra yoghurt etc aan, das ook gewoon vocht, tel ik iig zo. dit ivm de moeilijke stoelgang(gisteren moest hij echt huilen van de pijn). verder drinkt hij ontzettend goed, 2x dgs 2 boterhammetjes, warm eten en tussendoortjes, dus daar zie ik geen probleem. ik heb altijd gezegd dat hij gewoon een afkeer heeft voor melk, maar de andere dingen gaan er de laatste week dus ook echt niet makkelijk in. wat kan ik doen?
Hoi! Dat is inderdaad lastig. Fijn dat hij verder wel goed eet. Heb je al eens geprobeerd om de melk koud te geven? Yoghurt telt ook gewoon mee en is ook prima, je mag hem daar best wel wat van aanbieden als hij zijn melk niet wil. Misschien kan je ook eens wat anders te drinken geven. Probeer bijvoorbeeld eens Friso Fruitsmoothie, dat vinden veel kindjes lekker. Succes en groetjes, Linda
dank je wel voor je reactie.... heb hem idd de melk ook al eens koud gegeven, en die ging er goed in. ik tel idd de yoghurt etc bij het vocht....dus als het niet gaat, geef ik hem zoiets. zal idd die smoothie eens gaan proberen. ik had dit gisteren gepost, en gisteravond ging de fles leeg, net zoals vanochtend. doorkomende tandjes waren ook een boosdoener!! ben blij als ik van de flessen af ben, want af en toe is het echt zoeken om hem iets te laten drinken
Fijn dat het beter gaat! Het lijkt me voor jullie inderdaad best lastig af en toe als Mika niet wil drinken. Hopelijk blijft het drinken beter gaan nu er tandjes door zijn! Groetjes Linda