krampen hoevaak en hoeveel???

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door lidia, 11 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lidia

lidia Fanatiek lid

hallo dames

hier een onzekere zwanger vrouw met veel krampen.

vooral aan het einde van de dag heb ik er last van..
    Mijn vorige zwangerschap eindigde in een missed abortion dus ik ben erg onzeker.

bij de vorige zwangerschap heb ik geen last gehad van deze symptonen dus nu wil ik graag van jullie weten of dat er allemaal bij hoort..
    het is een beetje zoals rekpijn als je lang gelopen hebt of je je teveel hebt uitgerekt?????

groetjes lidia

2. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Ik zou denken dat het bandenpijn is? Als het misgaat dan lijkt me dat het veel meer als ongi krampen aanvoelt? maar ja...zeker weten doe ik het niet meis...
    Ik hoop dat je snel reacties krijgt. Kan me voorstellen dat je er nerveus van bent....

3. sassa23

sassa23 Lid

7 jul 2006
    44
    0
    0
    In de Randstad
    Als je last hebt van harde buiken aan het eind van de dag betekend dat dat je iets rustiger aan moet doen! 1 ding is heel belangrijk: luisteren naar je lichaam!!!!!!

4. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik had dat in het begin veel als ik wandelde of gewandeld had.
    En aangezien ik een hond heb had ik het dus meerdere malen per dag.
    Ik heb er van alles over op lopen zoeken want het leek me te vroeg voor bandenpijn 4 en 5 weken maar dat was het dus wel. Bij veel beweging schijn je er meer last van te kunnen krijgen.
    Bij mij is het nu over.

Veel suc6 en probeer je niet teveel zorgen te maken (ja, makkelijk gezegd).

5. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Kheb in het begin ook veel last gehad van steken en krampen, dit is met ongeveer 6 weken overgegaan en erna geen last meer van gehad

6. Rena

Rena Actief lid

15 mei 2006
    413
    0
    0
    Noord Holland
    Tsja.... dit klinkt voor mij wel heel bekend... eng! :confused: Ik had donderdag heel hard gewerkt (horeca=hele dag snel lopen) en dat ik na 11 uur werk thuis kwam had ik gigantische buikpijn! Gisteravond kreeg ik er weer last van na m'n werk, maar lang niet zo erg. (het was ook minder druk op mn'werk). Nu wordt ik net wakker en heb het nog lichtjes... Ik wist niet zo goed hoe ik het moet omschrijven, maar als ik dat van Lidia:
    Ik heb nooit buikpijn! Zelfs nooit als ik ongi wordt of ben... :(
    Naja we zullen maandag wellicht meer weten.
    Of mijn lichaam is echt een acteertalent!! 8) Of misschien ben ik wel zwanger....?? :)

7. het kan zijn dat je te veel hebt gedaan die dag of dat het je banden zijn omdat je buik dus elke keer een stukje groter wordt
    je kunt een paar dingen doen
    het wat rustiger aan doen
    wat meer rust nemen en wat zwaarder klusjes laten staan
    of wat ook help dat heeft bij mijn zwangerschappen goed geholpen is een buikband
    dan wordt je buik onder steun en hang het ook niet zo en krijg je minder last van je banden

veel sterkte verder

en sandra voor jou wordt het ook spannend over 3 dagen succes
    duim voor je

8. Cleo

Cleo Actief lid

1 nov 2005
    471
    0
    0
    Ik herken het heel erg wat je schrijft over de kramp/ pijn in je buik en de angst. Na 2 mk ben ik niet echt ontspannen, misschien komt van de spanning ook wel de pijn. Ik vind het zo raar dat ik zo vroeg in de zwangerschap pijn in mijn buik heb, alles is nog zo klein. Ik ben zo bang dat het een voorteken is dat het niet een goede zwangerschap blijkt te zijn.

groetjes,
    Cleo

9. pooh7605

pooh7605 Actief lid

20 apr 2006
    178
    0
    0
    Zweden
    Ik had dit ook vooral in het begin krampen en een soort menstruatiepijn maar na week 8 is dit minder geworden en nu is het alleen nog maar een soort zeurpijn.

10. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    ik heb ook steeds last van buikpijn en krampen, maak me er ook zorgen om, ben steeds bang dat het mis gaat

11. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Gevonden op internet:

Kramp kan ook heel normaal zijn vroeg in de zwangerschap. Totdat de baarmoeder zijn positie in het midden aanneemt en beter ondersteund wordt door het bekken in het tweede trimester, is het normaal om menstruatie-achtige krampen te voelen. Samentrekkingen van de baarmoeder komen regelmatig voor, en verergeren bij inspanning, orgasmen en veranderingen van houding.

12. debje26

debje26 Lid

17 jul 2006
    61
    0
    0
    Ik had er ook veel last vanaf het begin, wel een paar keer per dag...ik dacht ook steeds dat ik ongesteld ging worden. Ik heb me er ook erg zorgen over gemaakt, maar na zoveel verhalen te lezen op dit forum van andere zwangere; het hoort er gewoon bij!
    Maar nu heb ik er bijna geen last meer van. Heel af en toe maar. Ik heb nu meer last van mijn darmen; opgeblazen gevoel enzovoorts.

Ik zou me dus maar niet te veel zorgen maken!

Liefs,
    Deb

13. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Ik heb ook steeds last van wat steken in mijn buik en aan het eind van een drukke dag is het wat erger. Ben nu vijf weken zwanger. Verder heb ik helemaal (nog) geen zwangerschapssymptomen. Ik herken het dus ook wel dat ik me steeds afvraag of het een goed teken is. Helaas kan je niks anders doen dan afwachten.... maar dat is zo lastig!

Groetjes Victoria.

14. ikkes

ikkes Lid

24 jul 2006
    67
    0
    0
    Ik heb het ook heel erg en ben zeer zeer zeer rpil zwanger! als ik gemiddelde cyclus neem ben ik nu 3 wken en 3 dagen zwanger en dus nog voor mn NOD. Ik denk echter dat ik deze cyclus wat eerder mn eispong is geweest en rond zaterdag mn NOD zal zijn.

Wat het bij mij de verschillen zijn:

- Menstru trekt door heel mn buik dit zit gecentreerder
    - Bij menstru heb ik lage rugpijn en nu helemaal niet

15. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Jep, hier ook zeer herkenbaar.

Vind het ook wel een beetje eng, ook al lees je zo vaak dat het totaal geen kwaad kan.
    Soms zijn het vage krampen die wat op menstruatiekrampen lijken, soms zijn het steken of jeukerige kriebeltjes maar ik voel daar bijna de hele dag wel iets!

Ga morgen wat urine inleveren bij de huisarts want die steken worden vaak erger als ik kracht zet bij het plassen of poepen (sorry, kom zo snel niet op een netter woord ;)) dus misschien hebben die steken iets met een blaasontsteking te maken bij mij?

16. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Hallo!

Gister test gedaan en ik ben zwanger! nu 4 weken en 3 dagen...zo onwerkelijk!

Ik heb al 2 weken last van (lichte) misselijkheid en inderdaad ook die krampen. Het lijkt inderdaad of je ongesteld kan worden. Ik dacht eerst dat het de zenuwen waren..heb een paar dagen gewacht voordat ik ging testen. Maar nu ik het weet heb ik dat gevoel nog in mijn (onder) buik.

Heel fijn om te lezen dat het er bij kan horen en dat het dus "normaal" is. Toch heerlijk zo'n forum waar je elkaar kan geruststellen over dit soort dingen!

17. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Super zeg, Wendy!!!! Gefelicteerd met je zwangerschap!! Wat een lekker gevoel he?

18. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Volgens mij kunnen steken in je buik, en dan vooral bij het toiletbezoek, ook komen door gas in je darmen.
    Ik heb daar best wel last van, mijn darmen zijn sowieso heel anders dan normaal.
    Als ik nu vet eet (pizza of patat) dan heb ik daar later echt last van.
    Terwijl ik dat voorheen prima kon hebben.

19. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Maar zitten die steken bij jou dan ook echt laag in de buik?
    Ik heb sowieso al last van een prikkelbare darm dus heb er vaak last van, maar die typische darmkrampen en steken zitten voor zover ik me herinner normaal wel iets hoger.

20. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    ik heb het als het later op de avond word, dan voel ik een soort trekkende pijn door mijn onderbuik gaan, niet echt kramp maar wel heel gevoelig.
    Ik heb het vooral als ik moe ben!

Deel Deze Pagina