Mijn zoontje van nu 2 weken dronk de eerste twee weken ongeveer tien minuten per keer en dan ongeveer om de drie uur. Nu drinkt hij ineens een stuk korter maar wel krachtiger heb ik het idee. Ook wil hij nu veel vaker drinken, soms alweer naar 1,5 uur. Zijn dit de zogenaamde regeldagen en moet ik er gewoon aan toegeven of is het beter om te proberen om hem wat langer te laten drinken en hopen dat er dan ook langer tussen zit? Ik heb nog vrij weinig ervaring met BV dus ik hoop dat er iemand is die me kan helpen.
Regeldagen zou prima kunnen, helemaal omdat ie 2 weken oud is. Vaak heb je de eerste tussen 10-14 dagen. 10 min. vind ik sowieso al kort voor een voeding dus als ie nog korter drinkt, is de kans ook groter dat ie sneller komt voor een voeding. Wat je kunt proberen is om hem tussendoor wakker te maken (bijv. verschonen tussendoor) en de 2e borst aanbieden (of de 1e nog een keer als die nog vol aanvoelt). Als hij dat niet wilt, houdt het op. Hij zal het dan zelf wel regelen en naar mate hij ouder wordt, zal hij ook krachtiger gaan drinken. Overigens zijn 12 voedingen per dag niet raar, dat is alleen maar prima.