Sorry dames, maar ik ben zo'n enorme schijterd! Ik ben vandaag eindelijk 9 weken zwanger en mag volgende week donderdag eindelijk naar de VK voor onze 1e echo! Is het toevallig zo, dat als je al 9 weken bent, de kans steeds minder wordt dat je een miskraam krijgt? Liefs onzekere mama
De kans wordt met de week minder. Met negen weken is de kans dat het misgaat alweer een stuk geslonken ten opzichte van bijvoorbeeld 5 weken... Dus ja Succes met je echo!
Je kan er nog niets over zeggen in dit stadium. Ik neem aan dat je nog geen echo hebt gehad? Het is vaak zo, dat wanneer je het hartje hebt zien kloppen dat de kans dat het mis gaat dan een stuk minder wordt. Maar hou er wel rekening mee dat het alsnog mis kan gaan. Niet te pessimistisch denken, maar wel realistisch zijn. Maar ik hoop dat je volgende week een prachtig klein beebje ziet met een kloppend hartje!
zal je goede moed geven, zie mijn onderschrift... Die pech kun je altijd hebben.. Sorry Heb ook helemaal geen waarschuwingssignalen gehad. Tot nu toe weinig klachten die ook niet zijn afgenomen de laatste dagen. Ook heb ik geen krampen of bloedverlies gehad en voelde me goed. Had eigenlijk vorige week afspraak voor de echo, maar de hadden we uitgesteld. Ben achteraf wel blij, want waarschijnlijk hadden we vorige week wel een hartje horen kloppen. Volgende keer wil ik de echo zo laat mogelijk denk ik. Hoop dat jij wel een kloppend hartje hoort bij je echo en sorrie als ik je nu erg bang maak, maar ik dacht ook veilig te zijn. Had dit nooit verwacht...
ik had het inderdaad ook nooit verwacht.. ik was 9 weken en 1 dag... had een leeg vruchtzakje.. de kans word pas kleiner als je al een kloppend hartje heb gehoord.. wil je ook niet bang maken! Hopelijk hebbie een mooie echo met een mooi klein frummeltje wat je kan zien! succes
denk dat veel vrouwen zo'n schijterd zijn hoor... ik was ook zooo onzeker. Het is echt een kwestie van afwachten en hopen dat alles goed gaat. Het zou zeker fijn zijn als je bij de echo een kloppend hartje ziet, dan ben je toch al een stap verder, maar zoals je ziet bij Suus1981 is het toch nog misgegaan (wat enorm rot voor jullie Suus!). Pas na onze eerste echo bij 11 wk kreeg ik er meer vertrouwen in.
Ik heb er pas vertrouwen in als de beeb gezond en wel op mijn buik ligt. Ik ben niet zo naief meer om te denken dat het na 12 weken niet meer mis kan gaan. Je zal maar net bij die rottige 1% horen he...
Ze zeggen dat als het hartje klopt de kans kleiner word. Maar bij onze 3de klopte het hartje ook en een dag later was het overleden. Je moet gewoon genieten en er niet zo veel aan denken.
Ik ben ook steeds bang dat het mis gaat, dus heel herkenbaar. Ik heb gelukkig een mooi kloppend hartje gezien op de echo van 8,5 week. Vorige week zag ik echter een TV programma over een kliniek in Engeland. Daar zeiden ze dat de fase dat de placenta de foetus gaat voeden ook cruciaal is. Daar schijnt ook weer vanalles bij mis te kunnen gaan. Nu ben ik daar natuurlijk weer onzeker over/bang voor. Mijn gevoel zegt dat alles goed gaat komen, dus daar ga ik maar vanuit... Succes met je echo!
Hai meid, Ik weeet dat het moeilijk is maar probeer alsjebliefd te genieten van je zwangerschap en je niet te druk te maken over een eventuele miskraam. Het kan nog fout gaan als je 5 maanden bent (had mijn moeder) Je hebt pas garantie wanneer de kleine op je buik ligt gezond en wel! Dat haalt natuurlijk niet uit dat je heel erg gelukkig en gerust gesteld bent als je een hartje hebt gezien en gehoord Geniet gewoon van elk moment meid...elke dag is er een! Groetjes!
Hoi, wij hebben afgelopen dinsdag onze eerste echo in het ziekenhuis gehad omdat ik geopereerd ben toen ik niet weetend 3 weken zwanger was.. nu ga ik bijna mijn 7e week in en dinsdag na 6 weken en 1 dag zwanger te zijn hebben wij ook het hartje zien kloppen.. ik ben ook nog steeds heel bang dat het mis gaat.. ondanks ik al het hartje heb zien kloppen.. over 2 weken 2e echo dan ben ik al 8 weken dus eigenlijk zegt het niks. gr shirley
ja lullig om te zeggen, maar ik hou mijn mond expres nog dicht over onze zwangerschap tegen bekenden....ik heb net ff teveel miskraam en andere dingen meegemaakt in mijn directe omgeving..... veel voor de 12 weken al, rond de 8 weken de meesten, maar in 3 gevallen was de eerste echo rond de 8e week gemaakt en hun 2e bij 12 weken, en bleek het hartje gestopt te zijn met kloppen..... Toevallig nu ook weer bij een bekende van me.... Ik mag 16 mei op 12 weken echo, heb met 7weken en 6 dagen een echo gehad, en toen klopte het hartje, maar ik ga er zeker niet met volle overtuiging vanuit dat ik bij die echo met zekerheid weer een kloppend hartje zie hoor.... dan ben ik maar even negatief, maar ik wacht het liever even af allemaal. Mijn vader zegt altijd; "de bloemetjes moeten eerst geplukt zijn, om ervan te genieten' oftewel.. je kunt pas echt van je kindje genieten als het kindje geboren zal zijn! Hopelijk is het voor jou wel een goede echo...de eerste paar weken tot de echo zijn altijd verschrikkelijk moeilijk,en vol onzekerheid, maar je kunt niks doen dan afwachtten helaas....maar maak je vooral niet te druk meid......ook al is dat niet altijd makkelijk! Succes, en hopende op een goede echo en zwangerschap!