kom ik net bij de vk, kan ze nog niet voelen hoe de baby ligt... terwijl dit wel zou moeten kunnen bij 29 weken. ze denkt dus dat mn kindje aan de kleine kant is, en ik moet donderdag naar de gyn voor een groei-echo. ook was mn kindje met de 20 weken echo al 6 dagen achter op de groei.. nou vroeg ik aan haar, dat als de baby echt te klein is, wat natuurlijk donderdag moet uitwijzen, hoe dat dan kan komen.. nou door roken, maar ik rook niet als t genetisch bepaald is, dat zou idd kunnen, mn vriend en ik waren beide ook niet erg groot en zwaar... 2900 gram beide of door te weinig rust.. dat zou ook kunnen want ik werk 6 dagen per week, en neem buiten mn werk om ook niet echt veel rust.. voel me nou best schuldig dat ik teveel werk, terwijl ik nog niet eens weet of het kindje wel echt te klein is, en als dat dan al zo is, hoeveel ze te klein is.. heb vanavond ook een pret-echo dus ben benieuwd wat ze daar gaat zeggen over de groei.. hebben meer meiden dit gehad?? dat de vk dacht dat het kindje te klein was, en was dit dan ook zo, of viel t allemaal wel mee?? liefs,
mijn kindje werd met 35 weken aan de kleine kant geschat dmv een groeiecho. ben met 40w0d bevallen van een jongen van exact 7 pond. Mijn zoontje heeft echt de laatste weken nog een inhaalslag gemaakt.
Met 29 weken konden ze bij mij ook niet voelen hoe de beeb lag. Maar de vk zei dat dit normaal was. Dat ze pas na 30 weken gaan voelen hoe de beeb ligt. Ik zou me nog niet te veel zorgen maken. En als jij het vele werken aankan en je kindje maakt het goed, dan gewoon lekker doorgaan. Blijf wel luisteren naar je eigen lijf. Hoe was de echo?
nou ben net terug, ze heeft de kleine opgemeten, en ze kwam uit op: buikje 26w4d beentjes:27w4d hoofdje: 27w4d toch schrik ik er wel van.. is toch ongeveer twee week te klein.. heb net mn werkgever aan de lijn gehad en moet morgen nog werken en daarna mag ik vrij nemen, ook ff in afwachting wat ze donderdag gaan zeggen.. dus moet maar ff afwachten.. heb niet echt veel zin in een ziekenhuisopname ofzo, daar had de echoscopiste het namelijk al over..
Bij mij dacht de verloskundige ook dat de baby te klein was en moest meteen mijn werk bellen dat ik een paar dagen niet kwam totdat de echo het tegendeel bewees. Gelukkig bleek op de cho de achterstand mee te vallen en mocht ik weer aan het werk mits ik rustigaan deed en toen is de kleine en daarmee mijn buik ook flink aan het groeien gegaan. Pas goed op jezelf want bij jou is gebleken dat je niet genoeg rust hebt genomen. Je hoeft trouwens geen vrij te nemen hoor. Volgens mij valt dit gewoon onder de ziektewet, tenminste....bij mij wel
volgens mij is dit vrij normaal. wij hadden een grote baby geboren met 29 weken en hij woog 1790 gram. daarover waren artsen heel verbaasd dus ik denk dat dat van jou heel normaal is. Ik lag bij iemand in het ziekenhuis die ook een kleine baby had, en die was daarvoor opgenomen. bij haar liet de navelstreng te weinig voeding door waardoor de baby uitgehongerd werd. ze kreeg daarom volledige bedrust dus ik denk dat je er nu juist heel goed aan doet om minder te werken. Ik zou echt zoveel mogelijk rust nemen tot en met donderdag. op de bank liggen, en heel gezond eten en voldoende. Veel sterkte gewenst voor aankomende tijd en ik hoop natuurlijk voor je dat je gewoon thuis mag blijven
ja bij mij ook wel hoor, hoef er mn vrije dagen niet voor in te leveren.. ik heb alleen al zodanig veel overuren gewerkt dat dat ook nog wel ff gecompenseerd kan worden.. werk trouwens al 8 jaar bij mn werkgever dus onze band is heel goed, en ik wil niet dat hij eronder lijdt en hij wil niet dat ik eronder lijdt.. hij zou ff uit gaan zoeken of die als ik in de ziektewet ga, bruto of netto voor me uit betaald krijg.. miss weet iemand dat wel?? ja er is dus vandaag al gebleken tijdens de pretecho dat t 2 week achterloopt.. maar toch wil ik donderdag ff afwachten om te kijken wat de gyn zegt.. (werkte trouwens ook 6 dagen pw en moet toegeven dat t vrij veel is, alleen ik ben leidinggevende in een horecazaak en t is zooo moeilijk dat uit handen te geven!!)
Bij mij zei de vk ook dat het een niet al te grote baby werd en dat is ook uitgekomen. Maar ben zelf ook nogal klein, baby had op het laatst ook gewoon geen plaats meer in mijn buik om nog te groeien. Maar toen Kelsey geboren is was de lengte met het gewicht gewoon in verhouding dus daarmee was verder niets aan de hand al was ze wel kleiner als gemiddeld met 2450 gr.