Krampen in de kuiten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamv1, 21 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Hallo
    Ik heb sinds 1,5 week kramp in de kuiten ,en dan met name 's nachts...
    Ga soms door de grond van de pijn...wat kan ik hier aan doen, of is er niks aan te doen..

Wie heeft er tips voor mij?

2. Induna

Induna Actief lid

28 apr 2010
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het helaas ook..
    de ene nacht is het erger dan de andere.. Voor het slapen doe ik extra rek oefeningen (tegen een muur staan en je kuiten rekken), verder heb ik mijn matras aan de achterkant iets omhoog liggen (kussen eronder).. en wat ook werkt is vriend/manlief lief aankijken en voor het slapen de kuiten eens lekker masseren (zorgt voor een goede doorbloeding)...

Men zegt ook dat een stukje groene zeep onder je matras leggen werk.. tja of dit een fabeltje is... ik heb het nog niet geprobeerd..

Sterkte!

3. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik zal het rekken voor het slapen gaan eens proberen, en dat is ook wel een goede, om een kussen onder het matras te leggen

Bedankt! :D

4. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Docente van zwangerschapsgym zei massage voor het naar bed gaan, proberen te staan (waarschijnlijk heb je wel hulp nodig van je partner) en te lopen (zeer pijnlijk, maar bij mij heeft het wel effect). Andere tip (weet niet of die werkt): benen in de lucht. Voeten naar je neus proberen te trekken. Met je spierkracht of met je handen (net alsof je gaat staan zeg maar, snap je?).

Sterkte. Die krampen zijn zo vervelend!

5. theeleut1

theeleut1 Actief lid

1 feb 2010
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    meerdere oudere patienten ( werk in het ziekenhuis) hebben een stuk zeep in bed liggen bij het voeteneind tegen kuitkrampen en ze zweren erbij.
    Het proberen waard toch, soms werken oude middeltjes erg goed.

6. sylvie120

sylvie120 Lid

27 jun 2009
    79
    0
    0
    Paardrij intrecreur
    Haarlem
    trek je tenen in de richting van je hoofd naar boven dus dan gaat het bij mij altijd snel over.
    Ik had er bij de eerste veel last van maar nu nog niks gehad bij de 2e gelukkig !! ondanks de pijn vond ik het altijd wel grappig :)

7. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Kuitkrampen krijg je door een tekort aan magnesium. In mijn vorige zwangerschap ook erg veel last van gehad. Van de huisarts heb ik oeveningen gekregen die ik voor t slapen gaan moest doen. Maar het enige wat dat doet is je bloeddoorstroming verbeteren. Dat hielp mij altijd maar voor even. Halverwege de nacht was het weer mis mijn kuiten.

Blokje zeep inbed schijnt inderdaad te helpen. Heel veel ouderen hebben het. Precies om dezelfde reden. Baat t niet, schaadt t niet toch?
    Sterkte ermee meis....

8. 1984Wen

1984Wen Actief lid

28 jun 2010
    200
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Heerlen
    Ik heb hier lange tijd ook last van gehad. Gelukkig valt het de laatste paar weken mee.
    Ik heb het er toen met de vk over gehad en ze zei als het echt te erg was mocht ik magnesiumtabletten slikken.
    Ook raadde iemand me af om vlak voordat ik na bed ging een warm bad of douche te nemen.

9. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    een stuk zeep idd aan het voeteneind, dat helpt echt, ik kon vaanacht merken dat het van het bed was afgevallen, wat een kramp zeg

10. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    In bananen schijnt ook veel magnesium te zitten, dus bananen eten.

11. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Magnesiumpilletjes van de Hema

12. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik heb hier ook erge last van gehad, sinds zwangerschapsgym met bijbehorende oefingen alleen nog last gehad op dagen dat ik veel meer loop.
    Op je kont zitten, benen een stukje uit elkaar en dan draaibewegingen maken (naar binnen en naar buiten) met je voeten warbij je je tenen steeds naar achteren duwt (even goed doorduwen), werkt heel goed bij mij, en hoeft niet perse recht voor het slapen.

13. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Heel herkenbaar, ik heb dat ook vaak sinds ik zwanger ben. Erg is dat he, soms kreun ik het uit van de pijn. Het is zo'n rotgevoel.

Soms kan ik de kramp tegengaan, als ik het op voel komen, door mijn been op een bepaalde manier te houden, dat het de kramp niet toelaat....

En als ik het wel heb, dan doe ik geloof ik mijn voet naar boven. Dan gaat het sneller weg naar mijn idee.

Je kunt die krampen volgens mij niet voorkomen.

14. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Een goede dosis magnesium en voor het slapen gaan benen creme van Gewohl smeren, vooral in de knieholtes. Volgens mij heeft het te maken met verslechterde circulatie in de vaten van de benen door de hormonen. Hier werkt het bovenstaande allemaal goed. En inderdaad meteen tenen naar je toe trekken als je het voelt opkomen. Bij mij gebeurd het in de ochtenduren als ik vaker omdraai en me een beetje uit wil rekken.

Succes er mee.

Charlie

15. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Oh thanks voor de tips!! :D

16. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Ja, met uitrekken had ik het ook heel vaak. Dan schiet het er echt zo in... ouch!

je kan het voorkomen door je uit te rekken met je tenen naar boven getrokken. Het rekt iets minder lekker uit, maar het is er sindsdien bij mij niet meer zo ingeschoten ( al 2.5 zwangerschap lang :D)

17. Charlotte1986

30 jan 2009
    44
    0
    0
    Ik heb er ook last van, maar het is vandaag weer over. Had de laatste dagen veel last van rusteloze benen, echt vervelend. Bij mij hielp een bad, niet al te warm. En je benen omhoog.

18. Evanthe

Evanthe Niet meer actief

zou ik ook aanraden!

19. Trine

Trine Actief lid

Ik had voor mijn zwangerschap al last van die krampen en nu is mijn kuit en voet constant verkrampt. Ik neem ook magnesium, maar mijn HA zei dat tegen zwangerschapskrampen niet veel te doen is... helaas :x

20. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Kuitkramp = Magnesiumtekort.

Ik slik nu een pilletje magnesium bij. Te koop bij Etos of Kruidvat. Ik slik 40% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid bij en het werkt uitstekend. Geen last meer gehad.

Deel Deze Pagina