Beste verloskundige, 2 weken geleden had ik een positieve ovulatietest van de KV. Super goed geklust natuurlijk. Toen een week later weer 2 positieve KV testen, weer geklust en ook had ik toen slijm. Een week later (nu) WEER 2 positieve KV testen en ook van andere merken. Nu las ik overal dat de testen van KV helaas niet zo best zijn, maar toch heb ik ook van andere merken positieve testen gehad. Ik zit nu op dag 33 van de cylcus, dus een eisprong 1 of 2 weken geleden lijkt me meer het geval. Nu is mijn cylcus nog onregelmatig, ik ben 3,5 maand geleden met de pil gestopt. Ik wilde meer inzicht in mn cyclus krijgen, vandaar de ovulatietesten. Ik vind dit alleen erg vervelend worden. Wat kan er aan de hand zijn? Is het normaal? Waarom blijven de ovulatietesten positief? Heb ik en eisprong gehad? P.s Mn cyclussen zijn dan wel lang, wel werd ik telkens na een dag of 37 gewoon ongesteld. Alvast bedankt voor je antwoord Groetjes
hoi je hebt zeker een eisprong gehad, maar wanneer weet ik niet precies. al sje elke keer een cyclus van 37 dagen hebt zit er wrs zo'n 14 dagen voor je menstruatie een eisprong. heb je geen andere signalen gehad, zoals vruchtbaar slijm? Dat kan meer betrouwbaar zijn dan zo'n test. Waardoor je zo vaak een pos. ovulatietest hebt weet ik niet, ik zou haast aan de testen gaan twijfelen.... Mirjam
Hoi Mirjam, Bedankt voor je antwoord! Ja, ik heb rond 26/27 oktober overduidelijk vruchtbaar slijm gehad. Ik denk dat ik die periode dan ook maar aan moet houden voor mn eisprong. Kan het zo zijn dat wanneer je zwanger bent, je na de eisprong positief blijft testen met de ovulatietesten? Dat hoop ik natuurlijk Anders zal ik wel over een weekje gewoon weer ongesteld worden. Groetjes!