morgen gesprek bij de Arbo, iemand tips?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door princesje83, 23 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    Hallo iedereen...

Morgen heb ik een gesprek met de Arbo omdat ik graag voor 50 % wil gaan werken oomdat ik mijn werk gewoon niet meer 24 uur p/w uit kan voeren. Ik had het zelf ook graag nog wat langer volgehouden, maar helaas werkt mijn lichaam gewoon niet mee.
    Ik heb vanaf 14 weken al harde buiken en vanaf 19 weken echt regelmatig veel harde buiken. De vk heeft me al verteld dat ik rustig aan moet doen als ik hier last van heb.
    Ook heb ik erge pijn aan mijn rug en stuitje als ik even heb gezeten (kassawerk) en verder kan ik qua vulwerk enzo ook niks meer doen, dus er blijft niet veel meer voor me over.
    Mijn chef vind het oke, heeft ook zoiets van wat niet gaat, gaat niet en je moet naar je lichaam luisteren..... Maar ik ben dus bang dat ze bij de arbo zelf minder soepel zullen zijn. Het heeft me ook al heel wat moeite gekost om die afspraak te kunnen maken en ik heb het idee dat ze me gewoon probeerden af te schepen.

Nu ben ik nogal emotioneel en niet echt assertief... Ben bang dat ik of in janken uitbarst of thuis weer ga zitten malen over dingen die ik eigenlijk had moeten zeggen..... dus ik vroeg me af of er nog dames zijn die me tips kunnen geven voor het gesprek, zodat ik een beetje goed voorbereid daar aan tafel kan schuiven.....

vast bedankt

2. jennefer26

jennefer26 Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.296
    0
    0
    lelystad
    hoi heb toevallig vandaag een gesprek gehad met mijn arbo arts.
    zeg gewoon eerlijk wat er aan de hand is en dat de vk je naar hun doorverwezen heeft.
    vertel hem/haar eerlijk wat je klachteren zijn.
    en janken is niet erg ziet hij /zij dat je ook emotineel niet 100% bent
    als het nodig is moet je het erger maken dan het is.moet zeggen dat het bij mij goed gegaan is.
    ik mag niet meer dan 28 uur werken en omdat ik nog steeds de dood van mijn moeder niet goed verwerkt heb moet met iemand gaan praten.
    moet zeggen dat hij heel veel begrip voor me had.
    heb hem gewoon verteld wat er aan de hand is en ben ook heel erg emotioneel (heeft hij gemerkt)maar ook prikkelbaar nu.
    succes

jennefer

3. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Schrijf vanavond voor jezelf op wat je wilt zeggen. Hoe voel je je achter de kassa. Wat heb je met je VK besproken, welk advies heeft ze je gegeven (misschien haar uitleg erbij?).
    En je hoeft je zeker niet druk te maken als je misschien wel begint te huilen. Lijkt mij heel normaal hoor, als je het niet droog kan houden.
    Sterkte morgen!

4. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    hoi dames!
    bedankt voor jullie advies...
    inmiddels ben ik net terug van de Arbo en het ging heel goed. Het was een hele aardige man en hij stelde gewoon wat vragen en hij zei het is goed, ik ben er om jou en je kindje te beschermen en als we nu gewoon gaan minderen met werken dan heb je straks hopelijk ook een makkelijke bevalling zonder klachten en kan je daarna weer lekker aan het werk zonder klachten als je verlof is afgelopen.
    Hij zei het gaat om de lange termijn.... ;) want nu krijgen ze alles vergoed maar straks niet meer na het verlof natuurlijk..
    Nouja.. ik ben in elk geval weer opgelucht en mag lekker minder gaan werken! :)

5. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Goed bericht zeg! :)

6. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    nou he!
    ik had het echt niet verwacht dat hij zo makkelijk akkoord zou gaan!
    Bestaan er toch nog mannen die een beetje begrijpen hoe een zwangere vrouw zich kan voelen ;)

7. jennefer26

jennefer26 Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.296
    0
    0
    lelystad
    hoi
    goed bericht. en nu lekker rustig aan doen en genieten.

jennefer

Deel Deze Pagina