Hoi allemaal, De situatie is als volgt; ik ben nu in de derde ronde om te proberen zwanger te worden. Nu heb ik gisteren van een collega begrepen dat er misschien een arbeidsplek komt te vervallen bij ons op de afdeling. Totaal onverwacht, we hebben net een aantal maanden te maken gehad met bezuinigingen en we dachten dat we nu allemaal weer konden adem halen. Tijdens de bezuinigingen is mijn half jaar contract toch verlengd. Mijn leidinggevende vertelde mij dat ze haar nek echt voor mij heeft uitgestoken, omdat ze tevreden was over mij. Ze kon mij dan een nieuw half jaar contract aanbieden die nu loopt tot 1 oktober. Ik ben me nu erg druk het maken. Ik weet niet of ik de volgende keer weer zo veel geluk heb. De meeste van mijn collega's hebben een vast contract en dat van mij loopt af in oktober. Nu ben ik in twijfel, moet ik nu gaan solliciteren naar een andere baan? Maar hoe zit dat dan met zwanger worden? Stel ik werk daar pas en ga dan aangeven dat ik zwanger ben, dan zit ik straks weer zonder werk. We hebben op dit moment gewoon 2 inkomens nodig om van rond te komen. Heeft iemand van jullie tips of kan eens met mij meedenken?
Jeetje het is idd heel zwaar,maar wie zegt dat ze jouw als 1st zullen ontslaan. Misschien zijn er anderen die ondanks hun vaste contract hun werk niet goed doen en je baas jouw weer over het hoofd ziet. Ik zou niet beginnen met sollliciteren dit geeft een negatieve sfeer. Wacht het rustig af.. Succ6
ik denk wel dat je de eerste bent die weg moet. LIFO ( last in fist out) en als de anderen die een zelfde functie bekleden een vast contract hebben en de jouwe loopt af is het niet zo moeilijk...tenzij je een uitzonderlijke functie hebt die geen andere collega kan invullen... toch zou ik me nu niet zo druk maken hoor, wordt je zeker niet zwanger van. Misschien valt het allemaal best wel mee. wacht gewoon oktober af, misschien wordt je contract toch verlengt, misschien ben je wel zwanger, misschien ook niet. Komt tijd komt raad.
Ik zou ook niet nu gaan solliciteren. Maar stel dat je wel ergens anders gaat werken dan hoef je het niet gelijk te zeggen. Ik wil niet negatief zijn maar misschien duurt het nog een tijdje voordat je zwanger wordt, dan hoef je je daar ook niet druk om te maken.
Ik ben zelf 1 januari met een nieuwe baan gestart en gestart met zwanger proberen te raken. Halverwege april was ik zwanger maar wist ik ook dat ik niet bij deze werkgever wilde blijven. En nu heb ik werk gevonden wat ik wel erg leuk vindt en deze werkgever weet dat ik zwanger ben... Desondanks toch aangenomen dus! Ofwel...het één hoeft het ander niet in de weg te zitten. Gewoon eerlijk zijn tijdens sollicitatiegesprekken en je komt een heel eind... Of in elk geval bij een leuke werkgever terrecht! Succes met het maken van een keuze! Kweenie
Ik snap je bezorgdheid, want meestal is het idd Last in First out. Ze kunnen namelijk niet zomaar iemand met een vast contract eruit zetten. Maar over dat solliciteren, geef gewoon niet aan dat je zwanger probeerd te worden en als je straks wel zwanger bent, in het begin gewoon niet melden. Ik ben er bij het bedrijf waar ik werkte uitgezet omdat ik zwanger ben en hun reden was dat ze vrouwen die zwanger zijn geen contract geven (een contract was me overigens al toegezegd, maar jah mondeling blijft mondeling he). Je begint al aardig te zien aan me dat ik zwanger ben en ik kan me ook niet van de domme houden dat ik neit wist dat ik zwanger was. Dus ik ben al bij een hoop bedrijven afgewezen om deze reden. Als ik het niet aangeef tijdens een gesprek en ze komen er dan achter, dan lig ik er hoe dan ook uit. Maar jij bent nog niet zwanger en je kan het er gewoon op gooien dat je de "kritieke" maanden voorbij wilde zijn als je straks wel zwanger bent. Ik hoop het beste voor je en succes met wat je beslist.