slapen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door veronique22, 3 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veronique22

31 mrt 2008
    92
    0
    0
    hallo
    ik heb een vraagje ik hoorde dat het niet goed is om op je rug te slapen, maar als ik s' nachts wakker word dan lig ik heel vaak op me rug... kan het echt veel kwaad voor de baby.
    :oops: :oops:

groetjes veronique

2. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Volgens mij kun je gewoon slapen zoals jij het lekkerst ligt...

3. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hoi, ik heb gehoord dat op je buik slapen net niet goed is.... ik ben een echte buikslaper. je kan er natuurlijk niets aan doen dat je snachts op je rugdraait. voor het kindje was het geloof ik niet slecht. maar door het gewicht kan hij op een bepaalde ader ofzo gaan liggen. maar zolang je nergens last van hebt kan het volgens mij geen kwaad.. ik slaap ook nog gewoon op mijn buik. zodra ik pijn krijg ofzo zal je je vaneigens wel anders draaien...

4. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik heb het aan de gyn gevraagd. Het maakt voor de baby niet uit of je wel of niet op je rug slaapt. Alleen kun je er zelf beroerd van worden doordat de baby op een buikader ligt.

5. Gilmoora

Gilmoora Actief lid

26 jul 2007
    153
    1
    0
    Administratief medewerkster
    Zoetermeer
    Gelukkig maar... want anders zou ik helemaal niet meer kunnen slapen... ik kan niets anders dan alleen op mijn rug slapen... :( Stel je voor dat dat niet goed voor de baby zou zijn.... dan zou ik toch echt moeten overwegen om vleermuis te worden ofzo... :) :)

6. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

hahaha ik ben allang blij als ik slaap, dus hoe ik dan lig kan me gestolen worden. Ik ben ook een rugslaper (eigenlijk rol ik alle kanten op, dus ben een allekantjes slaper) en de beeb doet het goed hoor. Weltrusten!

7. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Volgens mij gaat het erom dat veel zwangere vrouwen op een bepaald moment door het gewicht van de buik niet meer lekker liggen op hun rug (en op de buik ook niet). Dus het is niet gevaarlijk ofzo. Maar sommigen kunnen echt alleen nog maar op hun zij liggen omdat het anders gewoon helemaal niet lekker ligt.

8. veronique22

31 mrt 2008
    92
    0
    0
    nou in ieder geval bedankt.
    ben weer gerust gestelt kan ik vanavond lekker slape. :D

9. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    dat is pas later als je baby wat groter is en de grote aorta die langs je ruggen wervel loopt dicht kan drukken ivm het gewicht van je baby...daardoor kan de het bloed niet goed genoeg bij je benen komen en gaan tintelen.....maar dat is iets voor de laatste 2 a 3 maanden ;)

10. Delilah

Delilah Niet meer actief

:eek: ik kan gelukkig heerlijk slapen op mijn beide zijdes, draaien gaat ook nog goed. En soms lig ik zelfs nog lekker op mijn rug. Ik denk dat je heel goed aanvoelt hoe je wel of niet moet liggen...

Krijg er gewoon slaap van :)

11. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik lig normaal gesproken altijd op mijn zij, maar nu heb ik snel last van mijn heupen en bekken als ik dat doe.
    Dus af en toe ga ik even op mijn rug liggen, een verademing voor mijn bekken. Maar dan ineens zie ik die dikke baby voor me, die bovenop mijn ingewanden ligt. En visualiseer ik mijn darmen, lever, nieren, die hele glijerige massa in de verdrukking...
    En dan wordt ik kotsmisselijk en ga ik toch maar weer op mijn zij. (als een houten klaas)

12. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ik heb gehoord dat je vooral op je linkerzij moet liggen, i.p.v. je rechterzij. Weet alleen niet meer waarom... :rolleyes:

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als je op je linkerzij ligt, is de doorbloeding beter. Het schijnt vaak ook fijner te zijn, maar ik heb er niets van gemerkt.

Ik ben ook een buikslaper, maar kon op een gegeven moment echt niet meer op mijn buik slapen en het voelde al snel niet fijn. Op mijn rug heb ik tot het einde af en toe wel gedaan, maar niet te lang, want dan werd ik duizelig (of ik werd wakker).

14. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Wist alleen van op je buik slapen dat dat niet mocht/kon.
    Maar ik slaap gelukkig op mn zij. Al is dat nu niet meer zo handig vanwege mn heupen die dan vreselijk pijn beginnen te doen na n tijdje. Vooral de linker dus helaas pindakaas als dat t beste is.
    Ik was altijd al n woel water maar nu....maak mn man steeds wakker.
    Ben hele nachten aan t draaien, met mn dekens aan t vechten (kan niet vinden wat beter is...iets te koud zonder dekbed met laken of te warm met alles :rolleyes:) En moet om de haverklap plassen.
    Dus lekker slapen doe ik niet meer....maar als ik slaap lig ik op mn zij (te snurken....moet ik regelmatig horen nu :( )
    Werd altijd wakker met n vervelende rug. Het enige wat dan hielp was ff op mn buik. Het was alsof ik mn rug dan weer recht duwde (schouders naar achter) en dan was t weg. Maarja.... heb n buik waar je U tegen zegt nu. En vanaf week 9 al zwangerschaps broeken. Dus dat heb ik al lang niet meer gedaan.

Deel Deze Pagina