:x:x pfff ik heb vanaf het begin van de zwangerschap al last van een moeizame stoelgang...ik eet regelmatig en gezond...af en toe wel eens wat vets..maargoed mijn darmen zijn gewoon van slag..alleen heb ik nu al last van aambeien:x Zijn er meerdere vrouwen die daar zo vroeg al last van hebben? en wat kan ik er tegen doen? Ik heb vroeger ooit van die zakjes poeder vd dokter gekregen omdat ik weleens eerder last van consipatie had en dat spul had ik een week gebruikt en daarna nooit meer last gehad...zou je dat ook tijdens de zwangerschap kunnen gebruiken? Iemand ervaring mee? Ga sowieso morgen maar even naar de dokter...
Als je zo'n moeite met je stoelgang hebt zou ik eerst Roosvicee Laxo proberen, dat werkt ook laxerend. Verder veel water drinken en goed vezelrijk eten, maar dat doe je al zeg je. Als dat allemaal niet helpt zou je via je ha om lactulose kunnen vragen. Ik weet niet wanneer je je eerste afspraak bij de vk hebt, maar kaart het daar iig ook aan.
Ik heb er ook last van en ik heb niet eens een moeilijke stoelgang ik heb via internet curanol besteld, hopenlijk helpt het...
moeilijke stoelgang is echt heel vaak, zeker in het begin van de zwangerschap. Die zakjes moet je even kijken niet alles mag je gebruiken. Roosvice laxo is idd wel een goeie. Werkte hier echt goed! Ook zorgen dat je genoeg drinkt (bedoel ik water geen koffie enz dat onttrekt weer vocht) Je kunt gezond en veel vezels eten maar zonder vocht doen die hun werk niet. Als het echt te erg is, zou je Lactulosestroop kunnen halen bij de apotheek. Dat kun je zonder problemen gebruiken. En tegen de aambeien,,,,,helaas als iemand een goeie tip heeft hou ik me aanbevolen. Ik heb wel van die curanol enz maar het komt steeds terug. Verheug me al op de tijd na de bevalling
Ik heb aan het begin van mn zwangerschap ook enorme obstipatie gehad! De meeste laxeermiddelen worden toch afgeraden, tenzij 't niet anders kan... Ik heb echt enorm veel fruit gegeten, en dat hielp wel iets. Na een paar weken was de obstipatie voorbij en nu is het regelmatig en zachter. Gelukkig! Ik heb wat zitten tobben op 't toilet...
Tijdens m'n eerste zw helemaal geen last gehad van aambeien, wel een beetje verstopping soms. Maar tijdens de bevalling toch eentje opgelopen die nu sinds het begin weer af en toe opspeelt. Ik heb ook curanol en dat helpt wel iets. Verder merk ik het meteen als ik te weinig heb gedronken, dat is echt heel belangrijk voor je stoelgang. Zoals InLove al zei werken de vezels niet zonder vocht. De dag beginnen met een groot glas water wil ook nog weleens helpen, dan worden je darmen goed wakker 's ochtends. @InLove: ik wil je niet in een dip praten, maar hou er rekening mee dat het na de bevalling nog even wat erger kan zijn. Al dat gepers is niet zo goed voor je aambeien .
hihi Fenneke daarom staat er ook een achter. Ik zie echt tegen die maanden erna op, niet voor de beeb maar de aambeien, vreselijk!
heel erg bedankt voor de reacties! ik ga eerst gewoon proberen veel meer te drinken..denk dat ik dat toch te weinig doe... en als het echt niet helpt dan probeer ik de roosvisee! ik wil niet meteen medicijnen gaan gebruiken omdat ik weet waar het door komt en misschien idd na een maand of 2 veel minder last heb.. ga toch beter mijn best doen meer te drinken en vezelrijk te eten... @ mermaid 10 augustus heb ik de eerste afspraak bij de vk..ik kijk het wel aan tot die tijd en dan kaart ik het idd maar even aan.. heel erg bedankt!
Als je erge last hebt van je aambeien kun je hemiclin zalf of spray halen bij de drogist. Zorgt ervoor dat de jeuk, branderigheid en gevoeligheid ervan weggaat. Heb er zelf nu ook erge last van en ben pas geleden bij de dokter geweest, kreeg laxeermiddel voorgeschreven. Ik heb nu zakjes met poeder maar je hebt ook lactulose bij de apotheek en die kan je zonder problemen tijdens je zwangerschap gebruiken. Ik dronk zeer zeker niet te weinig, had ook niet te weinig beweging of te weinig vezels.. mn darmen onttrekken gewoon heel veel vocht nu tijdens mn zwangerschap Sterkte!! Het is geen pretje..
ja die spray had me vader het over vandaag..helpt dat? want ze jeuken idd en doen ook nog eens zeer.. en die zakjes met poeder die helpen volgens mij ook wel he? lactulose klinkt zo laxerend..is het niet zo dat je je dan helemaal leeg schijt om het zo maar te zeggen?
lactulose zorgt dat de darm glad is, meer niet. EIgenlijk hetzelfde effect als sla olie. Dat zou je ook kunnen pakken. Die zakjes (movicolon enz) dat zijn soort van medicijnen, lactulose niet. Vandaar ook zonde recept te krijgen. Je darmen raken er ook niet aan gewend, dus zonder problemen te gebruiken. Importal, laxtra orange, movicolon enz werken wel weer iets meer op de darmen dus kan je darm er een tijdje wat luier van worden. Deze poeders zorgen ervoor dat je ontlasting zacht wordt/ blijft. Als je idd denkt te weinig te drinken zou ik dat opschroeven. Zo'n sportflesje steeds vullen. Dan 1 x vullen met wat roosvice laxo, de rest water en veel thee (zonder theeïne, bv rooibos oid) Tis echt vervelend idd, soms zit je op de wc met zweetaanvallen van de pijn. Dacht echt dat ik weer aant bevallen was, zo erg. Gelukkig heeft de laxo, veel drinken en idd beweging geholpen. Aambeien,,,kon ik ze maar wegtoveren
Bij mij werkt die spray iig, de zalf is voor de inwendige zeg maar. Ik had er 3.. waarvan er 2 waren geklapt *lekker smakelijk sorry* En die 3e is nu al 4 keer zo klein als dat hij was. Goed schoonhouden, paar keer per dag sprayen en het gaat super. De zakjes die ik heb gekregen heet Movicolon en helpen gewoon om mn ontlasting soepel te houden. Paar jaar geleden had ik lactulose ivm darmproblemen en werkte prima en nee ik liep niet helemaal leeg haha het gaat gewoon soepeler zonder al te veel kracht te moeten zetten.
ik had tijdens mijn zwangerschap ook erg last van aambeien, had ze al voor de zwangerschap,maar was iets groter geworden.Toen ook Curanol gehaald en binnen 1 week, had ik er geen last meer van! Weg gaan ze niet, maar heb er nu ook geen last meer van.
Ik had bij mijn vorige zwangerschap ook erg last van een moeizame stoelgang. En ook aambeien gehad. En nu heb ik weer last van een moeizame stoelgang gehad. Lijnzaad heeft hier goed geholpen! (lijnzaad van Zonnatura). Daar deed ik dan elke dag een lepel van door de yoghurt. Nu gaat het goed, maar zodra ik merk dat de stoelgang weer slechter word, ga ik weer aan de lijnzaad! Groetjes, Hanna