@loesje6 Dat zou wel wat goedmaken lijkt me, een beetje nieuwe hoop. En als je eenmaal het gevoel hebt dat t eraan komt, laat dan maar komen. Kun je weer even 2 weekjes vooruit, lekker een wijntje drinken. Even van de spanning af Ik zit zelf pas in de eerste ronde voor een eerste kindje, en nu al ongeduldig haha. Andere dingen die je wilt regel je gewoon even, maar dit moet je toch een beetje loslaten.(beetje control freak geloof ik) Beetje verwend eigenlijk, maar ja. Heb jij al kids?
@ pluisje30; Nee ik heb nog geen kids...die zwangerschap was ook mijn eerste ronde! Ik ging er heel onbezorgd in. Na die hele ellende/curretage ben ik op dit forum beland. En nu blijf ik er maar mee bezig. Ik wou dat ik het los kon laten! Ook een controlfreak hier Dit is dus officieel mijn 2e ronde...ik ben nog niet ongesteld geweest na de curretage. Dus het zou wel heeeeel bijzonder zijn... Ja een wijntje is ook heerlijk. Als ik ongesteld word dan ga ik aan de prosecco met sushi! Wel spannend voor jou..de eerste ronde! Misschien is het wel in 1 keer raak. Wanneer is je NOD?
@loesje6 Pff.. Dat moet inderdaad heel moeilijk geweest zijn. Vooral omdat het zo onverwachts kwam, en als je dr dan zo blij mee bent en dan uiteindelijk misgaat.. Begrijpelijk dat je daar een tijd voor nodig hebt om je erover heen te zetten. Maar over deze maand.. Menstruatiepijn en hoofdpijn zijn ook symptomen die horen bij een zwangerschap, dus wie weet. Zolang je nog geen bloed verliest is er altijd nog hoop, toch?! @pluisje30 Stom he, dat alles wat je voelt zo dubbel is. Het kan duiden op een zwangerschap, maar ook weer op een aankomende menstruatie. Ik ga morgen nog niet testen.. Ik wacht sowieso altijd mn nod af, zodat ik zeker weet dat ik overtijd ben. Ik heb al veel te veel verspilde testen gehad, dus ik heb liever dat ik we'll een echte reden heb om te testen. Dus ik denk dat ik zondag of maandag een test doe, als ik dan natuurlijk nog niet ongesteld ben. En natuuuuurlijk hou ik jullie hier op de hoogte, andersom ook hoor!
@loesje6: Ja inderdaad, meteen jezelf vol eten met sushi, mmmmm, even jezelf verwennen Ik moet di ongesteld worden en ben best wel stipt, dus daar ben ik wel blij mee. Weet je nu wel hoe je cylcus is? en was het dan vorige keer meteen raak?
@mamalootje: ja heel stom, syptomen zijn hetzelfde, dus eigenlijk zijn er dus helemaal geen syptomen. Enige symptoom is geen menstruatie. Al is die pijn aan mn lies en bovenbenen wel vreemd
@pluisje30 Nee, als je het zo bekijkt zijn er inderdaad geen symptomen behalve het uitblijven van je menstruatie, haha. Ik vond die pijn in me lies en bovenbeen ook heel raar.. Vooral omdat het maar aan 1 kant was. Voel je het nu nog steeds of heeft het maar even geduurt? Bij mij was het alleen 's avonds en 's nachts en de volgende dag had ik er geen last meer van. Nu alleen nog af en toe een trekkend gevoel in minute linker of rechterbovenbeen. Als ik ongesteld word krijg ik soms ook pijn in minute bovenbenen, maar dan aan beide benen en houdt het aan tot mn menstruatie doorzet. Nu trekt het steeds weg en is het telkens maar aan 1 kant.
@mamalootje Hier gaat alles goed,maar ja ik ben pas twee dagen na mijn nod haha... Ik heb ook maar 1 avond die zeurende steken in mijn lies gehad hoor! En echt 5 dagen bruine afscheiding, heel weinig. Nu alleen af en toe een beetje steken in me buik links of rechts maar dat had ik bij mijn dochter ook en het doet ook niet echt zeer ofzo...dus ik ga er maar vanuit dat het goed is. Dit wordt mijn tweede kindje en voor zover ik er nu over denk ook echt de laatste dus ik ga er maar gewoon van genieten mocht dit de laatste zwangerschap zijn, het is zoooon fijn gevoel om zwanger te zijn. Ik zou hierna nog wel 10 keer zwanger willen zijn, helaas geen tien baby's haha, ik duim voor je hoor! En ook voor de anderen!!
@mamalootje; Ja als je het zo bekijkt. Het zou ook bij een zwangerschap kunnen horen. Maar het voelt hetzelfde als dat ik ongesteld moet worden...echt precies. En bij die zwangerschap die ik heb gehad, had ik juist GEEN hoofdpijn en ook GEEN ongigevoel. Vandaar dat ik er zo over denk. Maar in theorie zou het wel kunnen ja. Ik probeer me nu op een ongesteldheid in te stellen, dan is de teleurstelling hopelijk minder groot... @pluisje30; nee ik heb geen idee hoe mijn cyclus nu is...het was vorige keer meteen raak!!! De eerste maand na het stoppen met de pil. Dus wist toen ook niet hoe mijn cyclus was. Na de curretage heb ik wel mijn temp bijgehouden, omdat ik er een beetje inzicht in wilde hebben...(controlfreak) Daaruit bleek dus dat ik pas een eisprong op dag 28 had. Maar de gyn had gezegd dat deze cyclus wel raar kon zijn en dat het 4-6 weken zou duren voor ik ongi zou worden doordat ze je BM helemaal leeghalen. Ik heb dus geen idee hoelang mijn cyclussen normaal zouden zijn... Voor mij is het allemaal een raadsel... Ik heb nu gewoon vanaf mijn eisprong (temp) 14 dagen erbij opgeteld. Dan is mijn NOD 13 juli... A.s. di, dat is wel lekker snel...het weekend vliegt meestal voorbij en dan nog 1 nachtje voor de test....vind je het makkelijk om het vol te houden om nog niet te testen? Wat voor test ga je gebruiken?
@josiej Nou dat die steken bij jou ook maar 1 avond heeft geduurt geeft me we'll hoop! Fijn dat het bij jou goed gaat. Nu is het weer zo lang wachten voor die eerste echo he, haha. Ik vond zwanger zijn van mn dochter echt verschrikkelijk! Ik vond eigenlijk alleen de echo's leuk, maar het kon voor mij niet snel genoeg voorbij zijn. Misschien komt dat door de situatie waar ik toen in zat, want ik heb echt niks te klagen gehad qua lichamelijke klachten. Nu ik er op terugkijk vind ik het jammer dat ik niet genoeg genoten heb van de zwangerschap toen, dus ik hoop dat ik het snel een keer over mag doen zodat ik er dan we'll volop van kan genieten. Haha, nee letterlijk 10 baby's lijken mij ook we'll een beeetje te veel. Maar ik wil zeker we'll een groot gezin, dat lijkt me zo leuk! Dankje meid, ik duim ook voor jou dat je zwangerschap goed verloopt, maar daar gaan we natuurlijk gewoon vanuit! @loesje30 Ja, het is natuurlijk we'll zo dat elke zwangerschap anders is. Bij mijn dochter had ik tegen het eind van mn zwangerschap ontzettend veel last van maagzuur, en dat had ik bij de laatste zwangerschap meteen al. En zo zijn er nog we'll dingen die ik anders heb gehad, dus ik denk niet dat het snel zo zou zijn dat je PRECIES hetzelfde zal voelen. Maargoed, we moeten even afwachten ookal let je in de laatste dagen overal extreem erg op, haha. Spannend hoor, ben benieuwd voor ons beide!
@mamalootje Die eerste 8 weken ( tot week 12) duren echt verschrikkelijk lang!! Ik ben juist altijd bij de echo hartstikke zenuwachtig!!! Ik ben altijd zo bang dat er iets niet goed is! Wat grappig haha, ik wil graag zwanger zijn maar vind twee kids wel genoeg, jij wil liever niet zwanger zijn maar wel veel kids.... Ik word nu gewoon een beetje zenuwachtig van jou omdat je bijna kan testen!!! Hihi
@josiej Haha, ja we hebben precies het omgekeerde eigenlijk he?! Ik ben eigenlijk helemaal niet zenuwachtig.. Maar dat komt omdat ik altijd denk; misschien ben ik wel zwanger,.. Tot de dag voor mn nod aanbreekt en dan overtuig ik mezelf ervan dat het vast weer niet zo is. Soort zelf bescherming denk ik? Ik vond de eerste echo ook heeeeel eng, vooral omdat ik in week 7 best veel bloed verloren had en daardoor niet zeker wist of er nog wel iets zou zitten. Maar gelukkig was alles goed, denk dat je er gewoon maar vanuit moet gaan dat het goed is, want we zitten onszelf alleen maar op te vreten, haha.
Nou ik had dus vorig jaar bij mijn dochter met 7 weken een echo, zei die vrouw: leeg vruchtzakje, wil je je miskraam afwachten of wil je een pilletje? Nou ik wilde een second opinion! Helemaal in de stress natuurlijk!! Wij de volgende dag naar gynaecoloog in ziekenhuis, prachtige baby!! Vanaf toen ben ik zoooo zenuwachtig geworden haha!
Omg dat is ook erg! Stel je voor dat je zo'n pil had genomen en je had daardoor een miskraam opgewekt. Ik vind het sowieso al zo belachelijk hoe slecht je af en toe geholpen word hoor, vooral als er iets niet goed zit. Toen ik belde omdat ik bloedverlies had bij mn dochter kon ik pas 2 weken later terecht en verder werd me niet veel uitgelegd. Maargoed, gelukkig hangt niet alles van hen af en zijn er ook veel bij die het wel heel goed doen. Vind dat je bij dat soort dingen toch wel een klik moet hebben. Ik begin nu wel een beetje te zenuwen.. Ookal wil ik zondag of maandag pas gaan testen, haha.
Nou ja, dat is ook stom, helemaal omdat je met 7 weken al iets kan zien, als je twee weken moet wachten snap ze toch ook wel dat je in de stress zit! Weet je wanneer je ei is geweest? Of denk je dat het vandaag je nod is omdat je altijd zoveel dagen hebt...? Spannend!
Ja ik vond het ook belachelijk. Ik wist toen nog niet dat ze ook al een inwendige echo hadden kunnen doen, maar toen ze me dat bij de eerste echo met 9w3d vertelde was ik best boos dat ze me dan zo'n tijd in onzekerheid hebben laten zitten. Ik heb altijd eigenlijk een cyclus van 27/28 dagen. Vandaag zit ik op dag 28, alleen ik vermoed dat ik mijn ei op dag 15 heb gehad. Ik had op dag 13,14,15 vruchtbaar slijm, maar op dag 15 heb ik steken rechts in mn buik gehad, dus ik denk dat mn eisprong dan is geweest. Vandaag nog geen menstruatie te bekennen. Wel wat meer krampjes in onderrug en buik geloof ik. En het lijkt of ik ook een beetje last van mn kuiten heb, dat ken ik alleen niet van vorige menstruaties, dus ik weet niet of het een nieuwe klacht kan zijn of toch een zwangerschap. Ik wacht sowieso vandaag nog af, en dan misschien morgenochtend of maandag een test.
Helaas dames, ik ging zojuist naar de wc en verloor wat helderrood rozig bloed.. Dus ik ga er vanuit dat dit mijn menstruatie is en die straks gewoon doorzet. Baal dr van, maar ben blij dat ik niet langer in spanning hoef te zitten. @josiej Dit was ronde 3 of 4 na mijn miskraam. De zwangerschap die uitliep op een miskraam was de eerste ronde dat we er echt weer voor wilde gaan. Dus dit was zeg maar ronde 4/5. Hou je me op de hoogte hoe het gaat met je zwangerschap?
Owh mamalootje, wat verschrikkelijk balen!! Rotsymptomen ook!! Als je dan toch ongesteld wordt, laat het dan maar snel komen, des te eerder kan je weer met goede moed aan een nieuwe poging beginnen! Enne ze zeggen toch : veel stellen raken binnen 6 maanden zwanger dus ik ga voor je duimen dat het snel raak is! Het geeft wel moed dat het eerder al gelukt is toch? Hier gaat alles nog goed, ik merk nog niets.... Ik zit wel constant te checken als ik een beetje afscheiding voel of ik geen bloed verlies stresskip!