Nachtvoeding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door limili, 24 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Hoi,

Mijn dochter is bijna 1.5 jaar oud. Groeit goed en ontwikkelt zich ook lekker. Nu druk bezig met proberen te gaan lopen en stapt vrolijk achter haar poppenwagen. Kletst ons de oren van het hoofd. Kortom een echt gezellig vrolijk meiske.

Nu is het sinds drie nachten zo dat ze wakker wordt (elke nacht een andere tijd) en dan honger heeft. Voorbeeld van vannacht. 01.30 uur wakker. Ik heb een flesje gemaakt (120 cc neocate active melk) die dronk ze op alsof ze was uitgehongerd. Was eigenlijk gepikeerd dat die leeg was. Speentje en in bed gelegd. Wel stil.. na ongeveer 45 min begon ze weer. jammeren... ik ben er naast gaan zitten maar bleef jengelen en niet kunnen slapen. Eruit gehaald nog een flesje gemaakt. 120 cc melk. Weer leeg.. daarna viel ze in slaap en heeft lekker geslapen tot vanochtend 7 uur. Het is dus voor mijn gevoel echt honger.

Nu eet ze overdag wel goed. Niet veel extra of honger.. en ik krijg er ook niet meer in zeg.. Biedt regelmatig wat aan. Pap wil ze met deze melk niet drinken helaas dus rijstebloem of pap door de fles dan drinkt ze de fles niet leeg.

Laten huilen vind ik zielig.. iemand tips? of moet ik er maar gewoon aan toegeven en dan overdag maar minder melk geven want zo komt ze wel ruim over de 500 cc die de dietiste heeft voorgeschreven heen.

Haar eetschema.
    ong. 07.30: 1 broodje en 100 cc melk
    9.30/10.00 uur een stuk fruit of een bakje gepureerd fruit/ of soms
    een goody knijpfruit
    11.30 uur: Leg er vaak 2 broodjes uit maar ze eet er vaak maar 1 en 100 cc melk
    15.00/15.30 uur een rijstewafel, koekje, wortelchippies, of een stuk fruit.
    1800 uur warm eten/. potje of vers. Eet meestal wel 3/4 bakje/potje leeg. > Toetje (Ze heeft kma ) knijpfruitje of zoals met het mooie weer een ijsje.
    19.00/19.15 uur 200 cc melk

Normaal sliep ze door maar komt nu voor nog een keer 200 cc melk en soms zelfs 240 cc.

Alvast bedankt.

2. Peetiescheetie

Peetiescheetie Actief lid

14 dec 2014
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen verstand van kindjes met die leeftijd (ook niet van kindjes met de leeftijd van mijn eigen dochter haha, het is altijd een beetje gokken natuurlijk), maar had ze misschien alleen dorst en niet zo zeer honger? Wellicht kun je de volgende keer proberen om alleen water te geven?

3. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Wat drinkt ze verder op de dag? Misschien meer ander drinken aanbieden zodat je wat speling hebt voor de nacht. Of idd snachts water aanbieden en kijken of het "alleen" dorst is.
    Is ze misschien verkouden? Dan kan het ook zijn dat ze wat meer wil drinken.
    Succes ermee.

4. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Heeft die van mij ook, ik geef haar dan ook gewoon de fles!

5. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Mijn zoontje is 1.5 jaar en word savonds of snachts ook regelmatig wakker. Ik geef dan wat water en dan krijgt ie z'n speentje en slaapt verder.
    Weet je zeker dat ze echt honger heeft? Misschien heeft ze gewoon alleen maar dorst.

6. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    CB zei ooit tegen mij dat als je kleintje eenmaal gewoon doorslaapt je dan nooit meer aan nachtvoeding moet beginnen. Het is hetzelfde als jij snachts om 3 uur naar de wc gaat en dat een week lang elke nacht doet. Na die week wordt jij vanzelf om 3 uur wakker omdat je moet plassen. Dat zit zo in je systeem.
    Even een slokje water voor je kleintje kan geen kwaad, dan doen we allemaal wel eens maar niet meer voeden. Dat schijnt nogal funest te zijn voor het doorslapen.

7. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Drinkt je kindje verder nog iets dan wat je beschreven hebt? Ik kom in jou lijstje namelijk maar op 400cc. Ik zou meer drinken aanbieden, water, thee, diksap iets in die trant. Die van mij drinkt wel veel maar die drinkt wel 1,5 liter op een dag. Echt een natnek.

8. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Ze drinkt verder 1.5 rietjesbeker (van Nuby) sap/thee of water naast haar flessen.

En in de nacht water of ander drinken is niet echt een succes.. ze blijft huilen net zolang ze de fles met melk heeft. Zelfs de melk koud drinken is geen optie.

Ik denk dat ze normaal rond de 800 cc op een dag zit.

9. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.853
    1.061
    113
    Even een vraagje gewoon uit nieuwsgierigheid: dus als jij s nachts om 3 uur moet plassen, ga je niet?

10. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Haha door jouw vraag ben ik gelijk gestopt met googelen naar slaaptraining. Honger is honger (als het geen dorst of knuffelkoorts is). Ik hoop in stilte dat rijstebloem over een paar weekjes gaat helpen.

11. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Ik zou ook overdag meer drinken aanbieden. En 's nachts water geven, zeker met het oog op cariës.

12. bsmits

bsmits Actief lid

29 apr 2014
    127
    2
    18
    NULL
    NULL
    Pas op dat je geen gewoonte kweekt dat ze midden in de nacht nog melk krijgt. Honger is voor overdag. Dorst mag, maar dan water en anders niets. Het is ook funest voor de tanden om elke nacht kunstvoeding te krijgen. Mijn dochter (14 mnd) wordt ook wel eens wakker om te drinken. Er staat standaard een beker water op haar kamer zodat ik het kan geven. Zou ik haar melk geven, dan drinkt ze dat ook op. Maar daar ga ik niet aan beginnen.

@samarinde01 in reactie op maagd:
    Het is een ding als je gaat omdat je moet plassen, het is iets anders als je expres wakker wordt (door bv de wekker te zetten) om dan maar te gaan plassen. En ik denk dat dat is wat maagd bedoelt.

Deel Deze Pagina