zwemmen in zee

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door noralien, 3 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Hallo,

Wij gaan over drie weken een weekje naar Cuba. Dan ben ik ongeveer 9 weken zwanger (krijg van te voren nog een echo, dus dan weet ik iets preciezer hoever ik ben).
    Is het af te raden om in zee/koud water te zwemmen??
    En Heb jij evt. nog andere tips of adviezen voor me, dingen waar ik rekening mee moet houden?

Alvast bedankt,
    Groetjes Noralien

2. Japke

Japke Bekend lid

1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Noralien,

Ja mag gewoon zwemmen in zee, tenzij het daar wordt afgeraden. Maar dat geldt dan natuurlijk ook voor je partner.
    Het kan dus geen kwaad, het eventuele koude zeewater, voor het kindje.

Andere tips:
    - Neem als je die hebt, je gegevens mee van je zwangerschap. Dus eventueel een zwangerschapskaart en/of bloeduitslagen en/of echo-uitslagen;
    - zoek een huisarts of ziekenhuis in het plaatsje waar je verblijft, mocht er onverhoopt wat gebeuren dan weet je waar je terecht kan, het is dus meer een geruststelling;
    - bij het vliegen, strek even regelmatig de benen, dit in verband met de kans op trombose, die is in de zwangerschap iets verhoogd dus zodoende;
    - let op bij voeding en drinken; neem afgesloten flessen water en pas op met ijs en andere etenswaren van de marktkraampjes. Verder geldt net zoals in Nederland, neem verse salades, geen rauw rundvlees, niet teveel orgaanvlees of leverproducten en geen rauwmelkse kaasjes;
    - en ga vooral genieten, want waarschijnlijk is het jullie laatste vakantie met z'n tweetjes.

Groetjes en fijne vakantie,
    Japke

3. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Hoi Japke,

Bedankt voor je antwoord. Het is fijn om te weten dat het geen kwaad kan.
    Ik had zelf ook al aan een aantal dingen gedacht (ziekenhuis, voeding), maar met je overige adviezen kan ik wel wat.
    Vooral die laatste natuurlijk....we gaan lekker genieten ;)

Bedankt,
    Groetjes Noralien

Deel Deze Pagina