17 mei heb ik een curretage gehad, omdat ik geen intacte zwangerschap had en ze het weefsel wilden laten onderzoeken op een mola zwangerschap. Dit bleek helaas zo te zijn, het was een complete mola. Nu ben ik in het traject gekomen met wekelijks bloedprikken, maar er is hier zo weinig over te vinden op Internet, dat ik ervaringen zoek van mensen die dit ook hebben meegemaakt (helaas). Mijn waarden moeten in mijn eigen ziekenhuis (martini) onder de 5 komen en in Nijmegen onder de 2. Als dit dat een halfjaar goed is, mogen we weer proberen zwanger te worden. Wie heeft dit ook meegemaakt en hoe zag het hele traject er bij jullie uit? HCG gehalte voor curretage: 52.000 2 juni Martini: 42 Nijmegen: 9.7 9 juni Martini: 13.3 Nijmegen: -volgt-
Jeetje... Een miskraam is al zo naar, maar een mola zorgt ervoor dat je het niet meteen kan afsluiten hè... Voor mijn eerste zoontje heb ik een partiële mola gehad, dus dat traject liep iets anders. Wel elke week bloedprikken. Dat vond ik echt heel spannend elke keer! Gelukkig daalde het best snel. Bij een partiële mola heb je die wachttijd niet, dus dat maakt het daarna iets minder zwaar. Op de website Oncoline vind ik fijne info. Ik vulde toen ook een verdwijningscurve in om te kijken hoe het dalen van het hcg verliep. Ik denk dat als je googelt op verdwijningscurve, mola en Nijmegen, je hem vindt. Als je nog andere vragen hebt, stel gerust!