Hoi dames! Ik slik al een tijd lang medicatie (citalopram en dexamfetamine). Van de gynaecoloog in 2019 al een dikke groene stempel gekregen om zwanger te worden via een donor dus dat is super. Ze gaf wel aan dat ik direct met de dexamfetamine moet stoppen zodra ik zwanger ben. De citalopram mag ik gewoon door blijven slikken. Er is weinig bekend over de invloed van deze medicatie op de vruchtbaarheid. Ik ben op zoek naar anderen die hier ervaring mee hebben en advies of info voor me hebben!
Hi! Ik gebruik sertraline en ben inmiddels 9 weken zwanger! Het is bij ons spontaan gebeurt, dus voor mij heeft het geen invloed gehad. De verloskundige schrok er verder ook helemaal niet van, volgens mij komt deze en soortgelijke medicatie veel voor. Mijn huisarts heeft aangegeven dat hier per persoon een afweging in gemaakt moet worden: is stoppen realistisch en wenselijk (ivm eventuele terugval) voor je zwanger bent? Zo niet, dan is doorgaan beter! In mijn geval was het niet helemaal in de planning om nu zwanger te worden, maar stoppen tijdens de zwangerschap raden ze sowieso af! Je moet wel in het ziekenhuis bevallen, zodat je kleintje voor de zekerheid in de gaten gehouden kan worden. Succes met zwanger worden!
Advies? Volg de gyn Mijn medicatie heeft de gyn doorgenomen met de ziekenhuisapotheker (ik slik heel veel). Met 1 moest ik direct mee stoppen al voordat ik zwanger raakte omdat risico vrucht groot was. De rest doorgebruiken omdat t risico op afwijking zeer klein was maar als ik stopte voor mijzelf het risico groot was. Ik vertrouw de apotheker en de gyn daarin dat ze meer kennis hebben dan ik dat heb daarin. Ik nam oa tramadol, temazepam aan risico middelen voor uk bij geboort
Dank je! Ik moet inderdaad in het ziekenhuis bevallen en wat vaker naar het ziekenhuis als ik zwanger ben voor check ups. Blij om te lezen dat het goed is gegaan bij jou, ondanks dat het niet gepland was.
Zeker volg ik het advies van de gyn! Bedoelde met advies ook niet of ik iets anders moest doen, meer hoe jullie er persoonlijk mee om zijn gegaan of wat jullie geholpen heeft! Bedankt voor je reactie!