Dag 8 en weer ongesteld?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Jomy, 25 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jomy

Jomy Niet meer actief

Hallo,

Even kort mijn situatie:
    Ik ben 13 maart gestopt met de pil. 17 maart heb ik toen mijn ontrekkingsbloeding gehad en ben ik mijn eerste cyclus gaan tellen. na 30 dagen, op 16 april, ben ik toen voor het eerst weer ongesteld geworden. Deze menstruatie duurde t/m 19 april. Nu ben ik afgelopen maandagavond (23 april) weer ongesteld geworden en gister heel de dag en vandaag nog een beetje oud bloed. Gister en eergister was het echt helderrood bloed.

Is dit erg dat ik nu weer ongesteld ben? Vorige week was het dus ma t/m do en nu weer vanaf maandag. Of is dit echt het 'ontpillen'?

En moet ik mn cyclus gewoon rekenen vanaf 16 april? (de eerste dag van de eerste menstruatie)

En kan ik er op rekenen dat het deze maand niet raak zal zijn doordat ik steeds weer bloedt? Of kan ik gewoon een eisprong krijgen deze maand? Als ik reken dat mn cyclus deze maand weer 30 dagen zou zijn, zou mijn eisprong rond 2 mei plaatsvinden. Kan ik hier nog vanuit gaan?

Bedankt alvast!

2. Jomy

Jomy Niet meer actief

Oh ja nog een vraagje :)

Als je met ovu testen positief test, wil dat dan zeggen dat je zowiezo een eisprong hebt?

Ik heb weleens gelezen namelijk dat sommige vrouwen niet elke maand een sprong hebben, klopt dat?

3. Jomy

Jomy Niet meer actief

Heeft er misschien iemand antwoord op mijn vragen? ;)

4. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Het bloedverlies kan inderdaad komen van het ontpillen. Voor deze cyclus ga je uit van 16 april, deze cyclus kan je gewoon zwanger raken ondanks het bloedverlies.
    Je kan uitgaan van cyclus van 30 dagen hou wel in je achterhoofd dat door het ontpillen je cyclus onregelmatig kan zijn, waardoor deze langer of juist korter is.

Het kan inderdaad zijn dat je niet elke maand een sprong hebt, want als je langere cyclus hebt, heb je niet elke maand een sprong.
    Een ovulatietest geeft aan wanneer je sprong komt dus mag je er vanuit gaan dat als de ovulatietest positief is dat je een eisprong hebt.

Groetjes Ineke

5. Jomy

Jomy Niet meer actief

Oke, super bedankt voor de duidelijke uitleg!!

Deel Deze Pagina