Geen bevruchtingen ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Greeneyes1977, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Greeneyes1977

3 mrt 2011
    30
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Hallo meiden, ik ben benieuwd (want ik kan er maar zo weinig over vinden op t net) of er meerdere meiden zijn die in een ICSI behandeling wel genoeg eicellen hadden maar geen bevruchtingen.
    Ik heb nu 2 pogingen achter de rug, eerste keer 13 follikels, 5 eicellen waarvan 0 bevruchtingen en tweede poging 14 follikels, 10 eicellen en 1 niet goede bevruchting (3 voorkernen) Dit alles lijkt erop alsof mijn eicellen van zeer slechte kwaliteit zijn. Ik heb wel een lage amh waarde dus het is ook vreemd dat ik zo goed stimuleerbaar ben en goede opbrengst heb. Ik ben benieuwd of er meiden zijn in soortgelijke situaties om ervaringen mee uit te wisselen! Ik ben overigens 35 jaar. Liefs,

2. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Jeetje zeg, zelfs met ICSI geen bevruchtingen.... Ik heb wel weinig goede embryo's bij ICSI, maar dat is altijd nog meer dan niets.
    Heb je het gebruik van DHEA al eens overwogen? Wat ik heb begrepen kan dit enorm helpen de kwaliteit van de eicellen te verbeteren.
    Helaas kan ik je niet verder helpen....

Heel veel succes!

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wat ontzettend erg zeg.

Ik heb altijd wel een paar bevruchtingen, maar niet mooie aantallen. Ondanks dat we ICSI doen, puur en alleen om mijn lage AMH waarde (0,68). Het zaad is namelijk erg goed.

De laatste drie puncties zijn als volgt geweest:

11 eicellen, 3 bevrucht. 1 was ook verkeerd bevrucht en 1 had dag 5 niet gehaald, dus uiteindelijk 1 goede bevruchting. Hier is mijn dochter uit ontstaan.

12 eicellen, slechts 1 bevrucht.

15 eicellen, 4 bevrucht.

Ik kweek ondanks mijn toch wel lage AMH waarde best veel eicellen, maar ze bevruchten ook niet zo geweldig.

4. Greeneyes1977

3 mrt 2011
    30
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Jeetje ja... ik ben bang dat dit echt onze laatste keer zal zijn en dat we niet tot een terugplaatsing komen en dat het over zal zijn met de behandelingen, ik vind het zo;n heftig gevoel. In het ziekenhuis geven ze ook aan dat het zeer uitzonderlijk is op zoveel eicellen 0 bevruchtingen. Ik snap er eerlijk gezegd dan ook niet veel van..

5. Greeneyes1977

3 mrt 2011
    30
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Niemand verder?

6. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Ik had 28 follikels, 12 eicellen, 1 bevruchting (is mijn zoontje uit)

Snapte het ook niet, ondanks die ene bevruchting was ik zo verdrietig, omdat ik zo mijn 'best' had gedaan met al die eitjes, overstimulatie, helse pijn, en dan maar 1 goed.
    Overigens ligt het hier aan mijn man.

Heel veel succes en duim voor je. Er hoeft er maar 1 te zijn uiteindelijk!

7. Greeneyes1977

3 mrt 2011
    30
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    MeineLiebe, wauw wat een resultaat met 1 eicel meteen raak! Wij zitten overigens ook in de mmm vanwege een zaadprobleem bij mijn man maar t lijkt er nu toch ook op dat er sprake is van een eicelprobleem omdat er geen bevruchtingen plaats vinden. In Gent kunnen ze eicelactivatie toepassen wellicht dat dit nog wat soelaas kan bieden... FINGERS CROSSED! Wij hopen op dat ene wondertje.. maar t lijkt verder weg dan ooit.

8. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    kan het misschien zijn dat jouw eicel te "hard" is ? dmv assisted hatching kunnen ze de schil wat inkerven, zodat het sperma wat beter kan binnendringen ? dit is wat ik erover kon vinden voor je.
    [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][/FONT]
    [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Assisted hatching[/FONT]
    [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]De term “assisted hatching” verwijst naar een techniek waarbij het embryo een handje geholpen wordt om door de eischaal te breken. Bij sommige vrouwen zijn de eicellen omgeven door een ongewoon dikke of harde eischaal, zodat het niet ondenkbaar is dat de onvruchtbaarheid ten dele hierdoor veroorzaakt wordt. Met de speciale microscoop, die ook voor ICSI wordt gebruikt, wordt heel voorzichtig een kleine opening in de eischaal gemaakt zodat het de vasthechting van het embryo zich langs hier kan voordoen. De waarde van deze techniek wordt echter door velen sterk in twijfel getrokken.[/FONT]

Misschien dat IMSI ook iets voor je kan betekenen, maar dat wordt volgens mij alleen in dusseldorf gedaan. Dan scheiden ze de rijpe van de onrijpe zaadcellen, maar dit is ook geen garantie.

Suc6!
    Jolanda

9. Greeneyes1977

3 mrt 2011
    30
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Hi Jolanda, dank je wel voor je reactie. Wij hebben 2 pogingen in Dusseldorf gedaan en dokter S heeft altijd aangegeven dat dit voor ons geen optie is/ geen resultaat zal opleveren. Blijkbaar ligt het probleeem dus niet daar.. maar zit t meer in eicelkwaliteit.. pff tja daar kun je niet zo heel veel aan doen helaas..
    Ik snap het gewoon niet, ik ben ook nog geen 40 ofzo, welliswaar 35 dus ook niet de jongste maar het kan toch niet zo zijn dat al mijn eicellen, die 15 zo slecht zijn dat ze niet eens bevruchten?? dat klinkt toch heel ongeloofwaardig, of niet dan?
    pff tja....zucht

10. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    tja...als ik het zo hoor, zit je in ieder geval wel op de juiste plek in dusseldorf, als dr. S zegt dat AH geen optie is voor jullie. Tis helaas zoals het is. Er zijn zat meiden die nog veel jonger als jou zijn, en al in de overgang zijn, dus het wilt niet zeggen dat je pas over de 40 hoeft te zijn voor slechtere kwaliteit..
    het is inderdaad ongeloofwaardig, maar ja, wat doe je eraan. ...:(
    Ik hoop voor je dat ze toch nog iets voor je kunnen doen, anders ben ik bang dat ED moet gaan overwegen, want ja...geen bevruchting, iedere ronde opnieuw, dat demotiveert steeds minder, laat staan de frustraties die het met zich meebrengt.

Sterkte,
    Liefs,
    Jolanda

11. Greeneyes1977

3 mrt 2011
    30
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Jeetje jij hebt ook een hele historie al achter de rug... Je hebt gelijk leeftijd zegt niet veel... ik vind het alleen zo raar dat ik wel veel eicellen heb en goed te stimuleren ben maar het resultaat zo slecht is..Ik doe nu wel acupunctuur en ben aan het sporten om wat kilo's kwijt te raken, ik wil er 13 af en dan ben ik heeeeeel tevreden hoor! ;)
    BMI nu 27 ofzo, is echt teveel kan ook niet goed zijn. Maar ja dat troosteten moet je er maar uit zien te krijgen!
    Hoe staat het erbij jou nu voor, wat worden jullie volgende stappen?
    Grjs

12. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    jouw bmi al 27 ?..dat van mij is pas 34...hahahahaha..dan loop je al voor op mij. Sporten is altijd goed, moet je maar eens zeggen wat je doet en of het goed gaat. Acupunctuur, hmmm...naaldjes, nou nee. Ik ben wel met Kinesiologie bezig, eens kijken wat dat gaat doen. Ik kende het hormoon Synarel niet, dus heb er eens op gegoogled, maar ik zou het effe met je arts goed doornemen voor je aan de nieuwe poging begint, wat dit voor jou moet betekenen. Ik las namelijk "Nafareline vermindert de aanmaak van de geslachthormonen oestrogeen en progestageen. Dit remt de groei van het baarmoederslijmvlies". Het kan natuurlijk zo zijn dat je gyn. eens wil proberen om minder eicellen te laten rijpen, omdat ze dan kwalitatief beter kunnen zijn, maar als je baarmoederslijmvlies dan geremd wordt, lijkt me dat ook niet zo handig. Effe dubbelchecken als ik jou was !
    Het ziet er naar uit dat sept. voor ons allebei weer spannend gaat worden. Ik heb op 4 sept. een evaluatiegesprek met de gyn staan. Waarschijnlijk zal ze ons zeggen dat het richting einde gaat en ze niet zo veel meer kunnen doen voor ons, maar ik wil toch aankaarten om toch door te willen gaan. We hebben in december nog een intake staan voor dusseldorf, maar tot die tijd zou ik misschien er toch nog een poging aan willen geven. Ik wordt in december 41 en wil dus dit jaar toch alles op alles gaan geven. Als het er echt niet meer in zit volgend jaar rond deze tijd, kan ik wel terugkijken en zeggen dat ik er alles aan gedaan heb.
    greetings,
    Jolanda

13. Greeneyes1977

3 mrt 2011
    30
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    He Jolanda! hahahah ik ben ook helemaal niet van de naalden maar weet je die injecties zijn nog erger dus ik dacht zet je eroverheen. Ik lig helaas nog regelmatig te huilen op die bank omdat ik bang ben voor naalden. Maar ja een mens doet veel voor een wens he...
    Oh jee jij hebt nog wel ff te gaan met bmi van 34. Ik sport in warmtecabines, geintergreerd met gesprekken dietiste en psycholoog (over wanneer en waarom eet je nou teveel? is vaak hoe je met emoties omgaat, ik ga ze dus niet maar troost mezelf met eten). Het is wel verhelderend, maar ook wel heftig, ik moet mijn negatieve gevoelens meer onder 'ogen'komen...Spannende tijden dus ook voor jullie..... fingers crossed!!! liefs

14. wenswens

wenswens Actief lid

14 nov 2007
    104
    0
    0
    Hoi
    Wat naar voor jou he, geen bevruchtingen met icsi.

Als je google op "predison, fostimon, Vitamine D, chromosoomafwijking, immunologie", zul je meer te weten komen over eicelkwaliteit en verbetering ervan. Ik hoop dat je daar wat aan hebt.

Heel veel succes meid, ook succes voor de andere meiden!!

Deel Deze Pagina