Wij weten net dat we zwanger zijn en ik vraag mij eigenlijk af: wat nu? Ik heb de huisarts gebeld maar die zegt, gefeliciteerd maar we kunnen verder niets doen. Moet ik verloskundigenpraktijk bellen of gyn? Of moet ik echt nog niets doen? Ik sanp het nog niet helemaal, zal wel door mijn blonde koppie komen
Gefeliciteerd! Nou ik heb toen gewoon de verloskundige gebeld, daar maak je dan meteen een afspraak en de rest volgt vanzelf.....
Hallo, Van harte gefeliciteerd! Als je in het verleden geen miskramen of iets dergelijks hebt gehad, dan kun je gewoon de vk bellen voor een intake gesprek. Je 1e echo krijg je dan met 12 weken. Suc6 en geniet ervan! Liefs
Daar heb ik dus geen dokter voor nodig? Dank jullie wel...heb ik i.i.g. een focus wat ik nu als eerste moet doen. Moeten er nu al meer dingen geregeld worden of deden jullie dat later pas? Ik ben echt een regeltante en wil over controle over hebben ( erg he, ik weet het) dus ik zou graag willen weten of jullie meer tips en trucs hebben....
Ik begrijp dat je alles wilt regelen nu, maar is nog niet nodig hoor..Het belangrijkste is, dat jij nu gewoon lekker rustig aan doet en dat je morgenochtend de vk belt om te zeggen dat je zwanger bent...Dan maakt zij wel een afspraak voor een intake gesprek en dan kun je meteen vragen of je een afspraak voor de 1e echo moet maken.. Komt allemaal wel goed..
Super. Dank je wel. Nu ben ik weer een beetje rustiger. Het is ook onze 1e zwangerschap dus wij vinden het beide erg spannend! Nogmaals bedankt. Ik ga morgen gelijk bellen.
Je zou eventueel ook alvast wat informatie bij je verzekering kunnen inwinnen over kraamzorg. Welke zij vergoeden enz. Je kan niet vroeg genoeg ingeschreven staan bij kraamzorg vandaar!
gefeli! als je je eerste afspraak bij de vk hebt, gaat zij jou vertellen wat je allemaal moet (mag) regelen! (kraamzorg, echo, bloedprikken) Nu helaas nog niks geniet er van!
Hoi, Ik ben 6 weken zwanger van de 2e. Wat ik heb geregeld: verloskundige, kinderdagverblijf en kraamzorg. Als dat geregeld is, kun je tot 20 weken vooruit. Daarna komt de rest!
Ja inderdada het KDV niet onbelangrijk! In veel steden zijn er wachtlijsten dus ook daar kan je niet vroeg genoeg bij zijn. Ik had ookal met 6 weken het KDV geregeld en de kaarmzorg omdat het hier gewoon erg druk is.
Dank jullie wel voor al jullie goede antwoorden. Daar kan ik nou echt wat mee! Ik ga volgende week naarde VK maar ik zal morgen gelijk kraamzorg ed regelen! Bedankt!
Ik zie dat je net zoals ik ook een noorderling bent. De wachtlijsten voor het kdv vallen hier wel mee (in ieder geval in de stad Groningen), hetzelfde gold een half jaar geleden ook nog voor kraamzorg. Ik weet niet precies hoe de situatie in Eelde is en hoe het nu zit, maar waarschijnlijk hoef je niet erg te haasten. Dat geeft je hopelijk weer wat rust
Ik maak me ook niet gek maar wil graag alles goed geregeld hebben. Maar in ieder geval bedankt voor je geruststelling! Ik zie dat jij nu ook 6 weken en 2 dagen zwanger bent, maar heb jij je 1e echo al gehad? Ik krijg mijn echo pas met 12 weken?!
Ik heb hiervoor twee miskramen gehad en heb nu weer last van (oud) bloedverlies. Vandaar dat ik extra onder controle sta. De eerste keer kreeg ik ook pas laat een echo net zoals jij. Over de wachtlijsten enzo, ik heb weleens gehoord dat het met name in de randstad echt een gekkenhuis kan zijn. Wij hebben het in het Noorden wat relaxter. Erg fijn!
Oh sorry, wat sneu voor je ! Ik hoop voor je dat dit keer alles goed gaat! zal voor je duimen! Ik denk dat ik misschien toch maar de afspraak met mijn vk afwacht, misschien beter.. Succes en sterkte gewenst!
Je kan natuurlijk ook altijd bellen naar kdv en kraamzorg om te vragen hoe de situatie ernu voorstaat. Heb ik toen ook gedaan en gevraagd hoe urgent het allemaal was. Ze zeiden dat ik wel kon wachten na mijn eerste echo. Achteraf gezien erg blij dat ik dat heb gedaan, want had er niet aan moeten denken dat ik alles weer af had moeten bellen. Jij ook een fijne zwangerschap en een prachtige februaribaby gewenst!
Wat je verder nog kan doen is je aanmelden voor Moeders voor Moeders. dan kan je unrine inzamelen waaruit ze hormonen halen wat andere vrouwen kan helpen zwanger te worden. Morgen komt er iemand van Moeders voor Moeders bij mij thuis om te testen en alles te vertellen erover! Het kost wel enige moeite om wekenlang in een bakje te plassen en in flessen te gieten, maar ik doe het graag voor alle vrouwen die er wat aan hebben. Ik heb toevalllig het geluk dat het bij mijn eerste kindje meteen raak was en nu bij ons tweede kindje ook meteen raak is! Ik deel graag mijn geluk door op deze manier te helpen. Misschien een ideetje! ....en verder kan je allerlei zwangerschapscadeaus bestellen. Hier ergens op de website vindt je links naar de verschillende websites waar je cadeaus kan krijgen! Altijd leuk, toch!