Spugen en misselijkheid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sugartje, 1 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sugartje

Sugartje Niet meer actief

Goedenavond,
    Ik zie het even niet meer zitten,
    Alles komt er weer uit en ik ben de hele dag misselijk
    Alles doet zeer van het overgeven en kokhalzen
    Emasafene en maagzuur middelen werken niet
    Okugest ook niet.
    Nu spuug ik dus steeds mijn vitaminen pil eruit
    En kan ik ook niet gezond eten want niks blijft in mijn maag
    Is dat niet ontzettend schadelijk?

2. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

25 okt 2014
    593
    1
    0
    Ahh rot voor je!:(
    Hoeveel weken ben je?

Emesafene hielp bij mij ook niet heel erg. Ik kreeg toen Primperan, hielp ietsje beter iig. Door Primperan gaat het voedsel sneller van je maag naar je darmen.
    Heb je zetpillen? Dat is wel fijner als je niets binnen kunt houden!

Verder kan je ook meer misselijk worden van multivitamines, ik had dat ook. Van de gyn. alleen foliumzuur en ijzer gekregen en dat ging beter, ook kleinere pilletjes dat scheelt.

Het advies van mijn gyn. was ook gewoon eten wat je aanstaat, ook al is het niet het meest gezonde. Dat komt later wel weer.
    Soms vallen bv McDonalds achtige dingen juist beter, het valt te proberen.

De baby zal niet gauw tekort komen, die pakt eerst wat ie nodig heeft en das niet veel. Belangrijk is wel dat je niet uitdroogt! Gaat drinken wel? Anders kleine slokjes proberen, niet tijdens, maar nadat je iets gegeten hebt en wellicht waterijsjes of vochtrijk fruit om je vocht aan te vullen.

Beterschap en als het zo blijft zou ik de dokter bellen voor advies!

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Sluit me aan bij het bovenstaande!

Echt verschrikkelijk rot als je jezelf zo voelt he! Hier ook gister zetpillen primperan gekregen ipv emesefane en het gaat vandaag een stuk beter qua misselijkheid, al kan dat ook komen door de adrenaline vandaag door allerlei nare gebeurtenissen....

4. Sugartje

Sugartje Niet meer actief

Dankje voor de tips :)
    Water gaat nog wel omdat ik soms een paar uur niet overgeef en dan zorg ik dat ik goed drink
    Ik vond het al opvallend dat ik meer overgeef met die pillen
    Ik heb los ijzer en foliumzuur dus doe ik dat!

5. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

25 okt 2014
    593
    1
    0
    Engeltje23,
    Fijn dat het wat beter gaat. Kan idd denk ik ook helpen als je veel afleiding hebt..ik kreeg paar weken terug ook beetje schokkend nieuws en toen leek mijn misselijkheid ineens een stuk afgevlakt.
    Maar nare gebeurtenissen zijn natuurlijk ook niet fijn.. dus veel sterkte!

Sugartje,
    Gelukkig dat water wel gaat. Handig dat je los foliumzuur en ijzer hebt, is toch het belangrijkste, ik kreeg het tenminste meteen in hoge dosis voorgeschreven toen het een tweeling bleek! En verder niets.
    Voor de rest heb je er meer aan als je eten binnen kunt houden dan al die andere vitamines te nemen, dus hopelijk gaat dat nu ook wat beter.

6. EerstexZwanger

14 okt 2014
    35
    0
    0
    Ken het gevoel ! ben nu 37+4 zwanger en moet al heel de zwangerschap overgeven en kan bijna niets eten ! Echt een rot gevoel :(
    Maar gelukkig heeft het geen effect op de kleine spruit want die zit perfect op groei dus daar moet je niet te snel schrik voor hebben , ze pakken wat ze nodig hebben ;)
    Veel succes nog en hopelijk ben je er snel vanaf !

7. groenvlindertje

groenvlindertje Actief lid

25 apr 2014
    158
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook herkenbaar. Ik ben de eerste 5 maanden constant misselijk geweest + overgeven. Dan is het een dikke maand goed gegaan en nadien weer overgeven en misselijk. Ik at vooral de dingen waar ik op dat moment zin in had en probeerde zoveel mogelijk water of thee te drinken. Als medicatie had ik emesafene, daarna zantac (wat best goed hielp) en daarna nog zetpillen gehad. De laatste hielpen bij mij nog het beste. Misselijk zijn is niet leuk, maar gelukkig ondervind je kleintje er weinig last van. Tenzij je echt te weinig vocht kan binnenhouden. Ik ben 1x opgenomen in het ziekenhuis hiervoor.
    En spijtig genoeg is bevallen de enige echte oplossing om van je misselijkheid vanaf te geraken.

Deel Deze Pagina