Rode vlekjes na inenting

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Suzanne01, 5 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne01

Suzanne01 Bekend lid

7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Mijn dochtertje is afgelopen donderdag voor de derde keer ingeent. Weet even zo gauw niet om welke vacinaties het gaat, het waren er 2. Bij thuiskomst krijste ze alles bij elkaar en hield er niet mee op. Zeker 3 uur gekrijst. Uiteindelijk een zetpil gegeven. Volgende dag hetzelfde verhaal. Beentjes trilde en kon ze niet bewegen. Enorm heftig wel. Uiteindelijk heb ik maar gebeld met de vraag of dit wel normaal was en of er misschien 'verkeerd' geprikt kon zijn. Volgens hun was dit eem hevige reactie maar niet ongewoon. Het was niet huilerig ofzo maar echt gigantisch tekeer gaan. Weer zetpil gegeven en toen ging het weer wat. Maar toen de dag daarna (2 dagen na inenting) kreeg ze allemaal rode vlekjes in haar gezicht en nog steeds koortserig. Is dit normaal? Herken dit niet van mijn zoon destijds..

Bijgevoegde bestanden:

2. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

De derde inenting is de DKTP-Hib-Heb en de Pneu. Beiden heeft ze eerder gekregen. Het zijn geen levende vaccins dus meestal zijn evt bijwerkingen de dag daarna wel over. (Hoewel in de bijsluiter wel gesproken wordt over 48 u na inenting, zag ik zojuist.)

Heeft ze geen waterpokken? Huiduitslag staat wel bij mogelijke bijwerkingen, maar er staat niet bij hoe het er dan uit zou zien.

3. Suzanne01

Suzanne01 Bekend lid

7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Bedankt voor je info! Ze heeft ze alleen in haar gezicht dus denk niet waterpokken? Zijn ook (nog) geen blaasjes en ze zijn al 2 dagen hetzelfde. Vond het wat vreemd en kon er niet zoveel over vinden maar misschien hangt het ook wel helemaal niet samen.

Deel Deze Pagina