Hallo dames, Ze zijn er weer, die heerlijke muggen! Dus ik gebruikte vannacht uit automatisme onze spray van de Kruidvat, waar ook DEET inzit. Pas later dacht ik.. is dit niet schadelijk voor de baby? Op internet kan ik niet een duidelijk antwoord vinden. Weten jullie er iets van af? Hebben jullie een alternatief?
Ja je mag niks met deet gebruiken. Ik gebruik een natural spray van care plus, maar die helpt niet echt Vandaar dat ik al lek geprikt ben....
Ik moest van mijn gyn, anders ontstekingsgevaar wat erger is. Ze zei wel dat het geen kwaad kon omdat ik al in 3e trim zat, eerste trim was ergste volgens haar. En geen deet van 50% of meer. Dus 1 keer zal geen kwaad kunnen.doe het nu gewoon niet meer.
DEET is neurotoxisch (verstoren werking/ontwikkeling van zenuwstelsel). I'm zou het dus zeker niet vaker gebruiken. Ik denk echter niet dat incidenteel gebruik (zoals deze ene keer bij jou) schade zal geven.
Thanks voor jullie reacties. Kga inderdaad even op zoek naar iets anders... en anders een klamboe ofzo
Koop dan een niet te dure klamboe! Veel dure merken, die ook in de tropen worden gebruikt zijn geinpregneerd met vergelijkbare zooi als DEET. Ook voor volwassenen die niet zwanger zijn is het beter niet te veel/vaak DEET te gebruiken.