Vocht vasthouden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door susilotte, 25 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susilotte

susilotte Lid

27 sep 2008
    17
    0
    0
    Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik veel vocht vastgehouden. Nu merk ik dat, waarschijnlijk door het warme weer, dat ik weer vocht aan het vasthouden ben.
    Ringen strak en dikke enkels en voeten.
    Ik ben nu erg nieuwsgierig of er meer meiden zijn die daar last van hebben en hoe ver in de zwangerschap jullie zijn.
    Bij mij dus vanaf ongeveer 23 weken.

2. brin

brin Actief lid

14 apr 2011
    327
    0
    0
    hi susilotte, ik heb meestal als de warmte in de zomer een tijdje aanhoud al last van opgezette voeten door vocht vasthouden... nu ik zwanger ben let ik er alvast extra op... dus was vaker met de benen omhoog enz... maar tot nu toe geen last van gehad...

hoop voor je dat het mee zal vallen deze zomer...

3. Foofer

Foofer Bekend lid

25 jul 2010
    831
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik hield al wat vocht vast (al vanaf 20 weken), maar niet extreem veel. Nu met de warmere dagen is het niet normaal meer! Zo dik heb ik mijn voeten nog nooit gezien. Vooral in de avond staat er zoveel spanning op dat ik gewoon bang ben dat ze gaan barsten ofzo ;) Wel 1 voordeel, je hoeft niet extreem veel naar de wc :)

4. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik heb er ook al een tijdje last van, maar sinds deze week is het echt heel erg geworden. Kan eigenlijk alleen nog maar op slippers lopen en gelukkig heb ik mijn trouwring al bijtijds af gedaan, anders hadden ze deze door kunnen knippen!
    Ik merk wel dat het vocht niet alleen in mn enkels en vingers zit, maar ook bij mn knieeen, waardoor het lopen eigenlijk alleen maar zwaarder wordt. Ach ja, voor mij nog maar een paar weekjes, ik hoop dat het bij jullie minimaal blijft, vooral met deze warme dagen!

Liefs,
    DD

5. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Ja hier dikke voeten. Aan mijn handen merk ik het nog niet maar mijn enkels en boeten merk ik het al wel.

Draag al open schoenen etc...

6. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    pff hier dikke voeten, dikke handen en dikke zware benen.
    als ik de trap oploop moet ik daarna echt zitten omdat me benen dan net pudding zijn.

ik ben trouwens 32 weken maar ik heb er alleen nu met t warme weer last van daarvoor nog niet.

7. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    ik heb het al effies maar niet extreem, maar nu met het warme weer is het heel erg geworden, kan alleen nog slippers aan. Enkels heb ik niet meer en putjes kan ik drukken tot aan mijn knieen...

Hopelijk trekt het nog een beetje weg als het koeler wordt.

8. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Probeer eens heel goed op je voeding te letten en veel water te drinken. Geen koffie, thee, frisdrank, weinig suiken en zout.
    Af en toe eens even op je zij liggen om de druk van de nieren te halen. Lekker komkommer eten. Maar zo min mogelijk je nieren te belasten.

9. Chai

Chai Niet meer actief

Sinds een weekje of 2 (week 38) hou ik stiekem vocht vast rondom me gewrichten. Merkte het pas toen ik in bad wou en op mijn benen wou gaan zitten in bad, dat ging dus niet.
    Nu als ik buiten kom met warm weer zwel ik echt op als een ballon..

10. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik houd ook sinds ca 2 weken vocht vast in mijn onderbenen en voeten. Gelukkig laat het weer het toe om hele dagen op slippers te lopen. Veel drinken en weinig zout. Wat mij van het weekend ook hielp is om af en toe je voeten in een bak met koud water te doen. Of onder de douche warm en koud af te wisselen.

11. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Hier ook drama, leuk joh van die charmante voetjes/enkels/benen :D

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

yep nu het zo warm was voel ik mijn voeten en vingers dikker zijn. Had ik vorige zwangerschap ook. Hoop da het niet erger word. Bij Emma hield ik de vorige keer aan het einde veel vocht vast

13. susilotte

susilotte Lid

27 sep 2008
    17
    0
    0
    Hoio allemaal,

vervelend dat we het allemaal hebben maar ifjn te weten dat ik neit de enige ben.
    Gelukkig is het niet meer zo warm en dat scheelt hier iig een hoop.
    Bedankt voor de tips en succes allemaal!

14. sjaandiaan

sjaandiaan Actief lid

1 mrt 2007
    484
    0
    0
    sinds de warmte is begonnen een paar weken geleden heb ik er ook last van. voeten en enkels en savonds soms ook knieeen.
    dit had ik bij de vorige zwangerschap ook. het blijft en trekt niet weg. ik heb nu wel 1 voet dikker als de andere. vorige keer bleef het nog wel een tijd na de bevalling aanhouden, heel vervelend met schoenen. ik draag nu open schoenen, maar die zijn aan de binnenkant al kapot van het uitzetten. als het kan draag ik slippers.
    mijn voeten koelen helpt wel tegen de pijn, maar het vocht blijft.

x

Deel Deze Pagina