35 weken baby nog steeds in stuit

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door VMiss, 30 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VMiss

VMiss Bekend lid

24 nov 2010
    826
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo
    Ben op 30 weken by de gynaecoloog geweest, kleintje lag in stuit, op 32 weken pretecho gedaan baby was gedraaid vorige week consultatie gehad baby weer in stuit.
    Nu zei de gynaecoloog dat als de baby maandag nog niet gedraaid was ze dit zelf ging proberen 🙄
    Weten jullie hoe ze dit doet? Vind t een beetje eng. Als t niet lukt wordt t keizersnede 😐
    Btw is mn 4e kindje...

2. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Hier lag onze dochter vanaf week 31 in stuit, ook niet meer uit zichzelf gedraaid. Gisteren heeft de gyn een draaipoging gedaan, op Google staan wel filmpjes hoe dat in z'n werk gaat. Ze scheppen als het ware het kontje uit je bekken en draaien de baby heel geleidelijk voorover zodat het hoofdje beneden komt. Ik vond de draaipoging wel wat pijnlijk maar het was prima te doen. Binnen een minuut was ze gedraaid en was de pijn ook zo goed als weg. Voor en na de draaipoging doen ze nog een ctg en een echo. Vandaag wel wat spierpijn maar dat neem ik voor lief.

3. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Draaipoging bij ons is mislukt. Was een onprettig gevoel, dat kwam vooral omdat ze behoorlijk kracht moesten zetten, maar niet pijnlijk. Zou het zeker proberen!

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    mijn vierde lag met 36 weken nog in stuit met 37 weken zou ik sowieso ingeleid worden dus die ochtend zou nog even gekeken worden en dan zou een eventuele draaipoging gedaan worden of een keizersnede.

met 36.1 kreeg ik weeen welke ook doorzette, ze hebben gekeken via de echo en de baby lag over dwars, mijn eigen gynaecoloog werd uit haar vergadering gehaald om te overleggen wat te doen,

na een uur werd er nogmaals gekeken en toen lag de baby met zijn koppie naar beneden,

bij ons heeft hij dus echt last minute nog besloten toch te draaien ;)

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Laat je eerst door je gyn voorlichten over de draaipoging, de kans op succes, de risico's en hoe het voelt. En over wat je opties zijn als je de draaipoging niet doet. Ik vind het iets om met je arts te overleggen en niet teveel over lezen op internet.

6. VMiss

VMiss Bekend lid

24 nov 2010
    826
    0
    16
    NULL
    NULL
    Idd morgen maar eens vragen! Hopelijk is hij intussen vanzelf gedraaid!
    Vind die filmpjes op youtube er toch maar eng uitzien 🙉

7. MeFlower

MeFlower Niet meer actief

Je kan ook eens informeren bij een goede osteopaat. zij kunnen ook vaak wel goed helpen.

8. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Het ziet er enger uit dan het is hoor 😉 Maar laat je inderdaad goed informeren over de risico's. Onze gyn had gelukkig nog nooit mee gemaakt dat er complicaties waren, en ook in ons geval verliep het volgens het boekje!

9. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Hier ook met 36 wkn een versie gehad; gelukt. Viel me echt enorm mee. Wilde het zelf wel perse in zh ipv bij vk, voor als er toch iets zou gebeuren.

10. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Het draaien was hier een eitje. Zo gepiept. Maar los van ervaringen van anderen ....het moet voor jou goed voelen. Moxa wil ook nog weleens helpen.

11. VMiss

VMiss Bekend lid

24 nov 2010
    826
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vandaag echo gehad en was lekker gedraaid :) wel nog nie ingedaald dus de kans dat hy terug draait is er wel maar we hopen van niet!

12. MeFlower

MeFlower Niet meer actief

super! duimen dus!

Deel Deze Pagina