Geruststellen? (urine niet schoon)

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door 79mama79, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 79mama79

79mama79 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.459
    0
    0
    Vanochtend mijn urine naar de dokter gebracht, ik vertrouwde het niet helemaal. Tijdens de zwangerschap van dochter had ik vanaf 20 weken regelmatig een blaasontsteking. Geen pijn bij plassen maar wel buikpijn en op den duur harde buiken. Nu op de harde buiken na dezelfde klachten, maar nog maar 8 weken zwanger! Ik ben al zooo onzeker en nu ook dit erbij. Dokter heeft teruggebeld en urine is niet schoon, ze willen het eerst op kweek zetten en uitslag is er misschien vrijdag, anders maandag. Mijn vk is nu niet meer te bereiken (alleen spoednmr maar vind het niet nodig om daarvoor te bellen) dus wie kan mij geruststellen? Kan dit verder geen kwaad voor de zwangerschap? Ik hoop maar dat dit niet net als bij de eerste zwangerschap zo vaak gaat terug komen.....

Bedankt voor de reactie!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als je gevoelig bent voor blaasontsteking kan dat best nu al aan de hand zijn, daardoor kun je ook al harde buiken ervaren. Het is niet erg, goed dat je meteen urine hebt laten controleren, en dat het nu op kweek staat. wrs krijg je een antibiotica kuurtje. Het kan best zijn dat het weer vaker voor gaat komen in deze zwangerschap. Drink veel (min. 2 liter per dag), neem voldoende fruit en vitamine C en drink cranberrysap of neem cranberrycapsules.
    Succes!

Mirjam

3. 79mama79

79mama79 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.459
    0
    0
    Hoi,

Bedankt voor je reactie! Ik heb inmiddels al ab omdat ik teveel buikpijn kreeg. Ik nam altijd cranberry capsules (voor de zwangerschap) maar mij is verteld dat je die tijdens de zwangerschap niet mag nemen? De sap krijg ik nl niet weg, zo vies! De kweek moet ik nog afwachten deze zal ws woensdag binnen zijn.

4. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Cranberry capsules mag je gebruiken tijdens de zwangerschap.

Groetjes Ineke

5. 79mama79

79mama79 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.459
    0
    0
    Oh dat is fijn! Had ik dat maar tijdens mijn eerste zwangerschap geweten! Mijn huisarts toen zei dus van niet...

Deel Deze Pagina