Kun je een week na sex op een echo een beginnende zwangerschap zien?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Inge88, 3 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ik heb geen flauw idee waar ik dit topic moet plaatsen. Om te beginnen heb ik absoluut geen zwangerschap wens, mocht ik zwanger zijn dan is dat eerlijk gezegd wel een shock en totaal niet gepland.

Ik heb afgelopen vrijdag een echo bij de gyn gehad ivm bijna continu bloed verlies sinds mijn laatste bevalling (keizersnee). Nu werd op de echo duidelijk dat ik een niche (holte) had wat vaker voorkomt bij vrouwen die een keizersnee, dit verklaart ook het bloedverlies. Máár... Hij zag boven in mijn baarmoeder 'vocht'. Dit kan vocht zijn of een restje menstruatiebloed. Het kon volgens hem wijzen op een beginnende zwangerschap. BAM :$ Dat kwam wel even binnen. Na logisch nadenken (dat was helaas al thuis anders had ik het de gyn gevraagd), denk ik zelf dat het gewoon simpelweg niet kan. Ik hoor graag jullie mening..

Wij hebben op 25 oktober sex gehad. Daarvoor een hele tijd niet (fijn, bijna continu bloeden). Op 31 oktober had ik dus bovenstaande echo. Ik ben gewoon aan de pil, die ik netjes geslikt heb. Mocht er dan tóch om de één of andere rede een eitje gesprongen zijn én die is meteen bevrucht.. Dan zou het toch onmogelijk zijn om amper een week later al wat op de echo te zien?

Ik moest er een testje tegenaan gooien van de gyn, maar heeft dat überhaupt nut nu al? Nog geen 1,5 week na de sex?

Pfff... :)

2. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Lijkt mij vrijwel onmogelijk.
    De echo is dan pas 6 dagen na de bevruchting geweest.
    Dan is het eitje ook nog niet ingenesteld.

Kan je niet even naar de praktijk bellen?

3. Jolina

Jolina Niet meer actief

Lijkt mij sterk maar ja het kan altijd ...ac is geen 100% garantie.

Of je al zo vroeg iets op een echo kan zien? Met 4 weken zwanger is er al niks te zien laat staan een week na de sex :p

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dan moet je dus net ten tijde van de sex een eisprong dwars door de pil hebben gehad. Is niet onmogelijk natuurlijk.
    Je zit nu 1,5 week na die sex en je vermoedelijke eisprong, dus je zou een testje kunnen doen en deze over een paar dagen kunnen herhalen.

Ben het verder eens met mijn voorgangers. Bij 4 weken is er nog niks te zien op een echo van een zwangerschap, laat staan bij 3,5 week.

Je schrijft verder dat je bijna continu bloedverlies hebt sinds de bevalling. Ten tijde van de echo, hoe lang geleden was het laatste bloedverlies dan? Het meest logische lijkt me namelijk een restje bloed in je baarmoeder.

5. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ja AC is idd nooit 100% garantie natuurlijk, ik heb ook niet zoiets van het kan niet want ik slik de pil. Het lijkt me eerder onwaarschijnlijk dat er dus amper een week na de sex dan al wat op de echo te zien zou zijn.

Ik ga er ook vanuit dat het niks is en eerlijk gezegd hoop ik dat ook echt héél erg!

Be happy: Ik weet zo niet meer precies wanneer ik voor het laatst gebloed had, ik denk een paar dagen voor de sex van 25 oktober. Daarom hadden we namelijk weinig sex, ben bijna altijd aan het bloeden (maar goed, de verklaring daarvoor is dus de holte/niche in mijn baarmoeder). Ik ga er gewoon vanuit idd dat het een restje bloed is. Zal straks een test gaan halen, just to be sure... Kan ik die vanavond dan al doen? Of moet ik wachten tot morgenvroeg?

6. Jolina

Jolina Niet meer actief

Als jij nu een paar uur niks drinkt en plast kun je straks die test doen hoor

7. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    zou minimaal 10 a 12 dagen tussen de seks en test laten. anders test je voor jan joker :) is zonde van je geld.
    op de echo is nog niets te zien dan (dat zou handig zijn :D )

8. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Test was Omo wit! :p Gelukkig, ik kneep hem best even. :) Het is dus 'gewoon' een restje menstruatie bloed denk ik!

9. Jolina

Jolina Niet meer actief

Dan ben ik blij voor je :D

10. imoan78

imoan78 Actief lid

6 jul 2012
    117
    0
    16
    supermarkt
    mijdrecht
    Mijn gyn zei dat er pas na 6 weken iets te zien is. Ik was toen 3,5 week overtijd en ze ging voor een echo. Maar meer om te zien of misschien mijn vleesboom problemen gaf.

11. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik heb vlak na mijn eisprong een echo gehad en daar was echt niks op te zien hoor.. Raar dat hij dat zo zegt?
    Drie dagen na nod weer een echo gehad en toen was er een vruchtzakje te zien. Dus bij vier weken en drie dagen is er dus al wat te zien, tenminste bij mij;)

12. Framboise

Framboise Lid

2 sep 2014
    58
    15
    8
    Vrouw
    Ik heb met 4 weken een echo gehad en toen heeft de gyn al een vruchtzakje met een zwangerschapsrin gezien.
    Ook zat er nog vocht in de holte van Douglas (volgens mij heet dat zo) en dit zou komen van het eitje dat net vrij was gekomen.
    Ik heb een hoop bijgeleerd die week ;)

13. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Ga je toch feliciteren...met de 1e verjaardag van je dochter dus, ;)

14. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Haha Thanks!!

Oh om nog even wat op te helderen. De gyn heeft niet gezegd dat het een beginnende zwangerschap IS hè, hij zei dat het kón. Ik was zo overrompeld en ook bezig met de niche die hij gevonden had dat ik hem niet verklaart had dat ik pas een week daarvoor sex had gehad. Die logica kwam bij mij pas onderweg/thuis, toen kon ik dat de gyn natuurlijk niet vertellen/vragen ;)

Deel Deze Pagina