Hoi, Ik had graag even jullie mening gehad. Heb mijn gyneacoloog al gebeld en heb een afspraak voor binnen een paar dagen maar ben toch ongerust. Ik ben nu 22 weken zwanger en heb vorige week de 20-weken echo gehad en alles zag er goed uit. Sinds eergisterenavond voel ik net zoals de dag voor en van mijn maandstonden een soort zeurderig gevoel. Mijn buik voelt ook harder aan sinds gisteren en ik heb op dit moment steken in mijn zij. Soms voel ik ook plopjes of duwtjes, ik kan het niet goed beschrijven. Ik denk dat het de baby is maar ben er niet zeker van, kan het ook wel vergelijken met een spiertje dat samentrekt aan 1 kant. Het is ook altijd onderaan de baarmoeder, soms links of rechts. Kan het zijn dat die "druk" of dat zeurderig gevoel mijn baarmoeder is die groeit? Of kan het zijn dat de baby daar te veel schopt en dat het daarom zo beurs voelt allemaal? Ook dat gespannen gevoel is niet aangenaam...
Hoi Podiki25, ik dnek dat je een combinatie hebt van je zelf bedachte dingen. rond de 20-22 weken heeft je kindje een groeispurt en je baarmoeder dus ook; dan voel je vaak wat meer groeipijnen en meestal onde in je buik. Bij rust en warmte neemt dat vaak af. En je kindje beweegt inderdaad nu met kleine korte bewegingen; een soort plopjes in je buik. Dus ik dnek dat je die ook voelt. Is hoor niets geks, dus geen zorgen. Groeten Brigitte